Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkSelhorst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-08-2020
Hallo dames en heren,

Ik ben op dit moment bezig met het samenstellen van een awesome gaming PC.
Over het algemeen probeer ik zoveel mogelijk info op te doen over PC onderdelen, maar jammer
genoeg ben ik nog steeds een groentje. Vandaar dat ik hier ben voor een aantal antwoorden.

Op dit moment heb ik van de DDR3 en SSD wel een idee welke ik zou willen gebruiken:

- Corsair CMP16GX3M4A1333C9 Dominator 16GB (4 x 4GB) DDR3 Memory
- Crucial m4 (2x 64 GB of 1x 128 GB)

Mijn vraag is, wat moet ik nu perse hebben voor een goede gaming PC?
Ik weet dat een SSD eigenlijk wel onmisbaar is, maar kan ik daarbij dan beter de DDR3 nemen
of is een goede harde schijf toch beter om te hebben? Sorry voor mijn onwetendheid!

Ik hoor het graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:25
HD's zijn nu gewoon vrij duur, zou dus voor de SSD gaan, je kunt als de prijzen zijn gezakt weer lekker goedkoop wat opslag erbij kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Voor gaming kun je een SSD prima missen, je zult niet een hogere FPS hebben, wel kan het dat het spel wat sneller laad, dus als dat je ding is zou ik er 1 kopen.

Verder is voor gaming 16GB werkgeheugen wat overdreven, ik zou gewon voor 2x4 gaan ipv 4x4. Scheelt je weer een paar knaken.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor gaming is ook een SSD een must,het laden gaat veel sneller en de algehele reactie van het systeem is gewoon veel directer.Opstarten gaat ook veel sneller.

16gb is inderdaad niet nodig,maar 6 tot 8 gb is wel een must.

Maar belangrijker is natuurlijk nog een snelle vga,vooral daar dus niet op bezuinigen
En een kast met meer dan voldoende airflow,zeker belangrijk,omdat tijdens het gamen het spul anders wel heet kan worden...
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

marti-n schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:32:
HD's zijn nu gewoon vrij duur, zou dus voor de SSD gaan, je kunt als de prijzen zijn gezakt weer lekker goedkoop wat opslag erbij kopen ;)
Als hij nu nog helemaal geen opslag heeft is het nu wel verstandiger om voor een HDD te gaan i.p.v. SSD. Echter heb ik nu de vraag een beetje wat bespaar je nu nou op de geheugen, 8GB is tegenwoordig wel aan te raden, weet ik uit ervaring met battlefield 3. Ik zou gewoon gaan voor een goede grafische kaart en kijken wat je dan overhoud voor budget voor eventueel een ssd. Want laten we eerlijk zijn de 2 seconden snellere laadtijd in een game ga je niet benutten en een hogere FPS ga je er niet mee halen.

Dus mijn advies, als je een tragere grafische kaart gaat kopen omwille van een SSD zou ik geen SSD nemen. Verder gewoon 8GB ram kopen of als het om een tientje gaat en het je niet uit maakt gewoon direct 16GB er in gooien, ben je voor de komende tijd direct klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FrenkSelhorst schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:27:

Mijn vraag is, wat moet ik nu perse hebben voor een goede gaming PC?
Ik weet dat een SSD eigenlijk wel onmisbaar is, maar kan ik daarbij dan beter de DDR3 nemen
of is een goede harde schijf toch beter om te hebben?
Hier haal je een paar begrippen doorelkaar, dus ik raad je aan je nog eens goed in te lezen.

Overigens staat dit topic op een vreemde plek. DDR3, SSD... heeft allemaal weinig te maken met videokaarten of beeldschermen. Daarbij komt nog dat aankoopadvies niet in losse topics op ons forum thuis hoort. Hoe het dan wel moet, lees je in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Succes met je zoektocht! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.