Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multifunctionele printer voor het MKB

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn werkplek ben ik op zoek naar een nieuwe multifunctionele printer, waar ongeveer 10 personen gebruik van zullen maken.
De eisen aan deze printer zijn als volgt;
- Goedkoop per pagina
- Hoge kwaliteit kleuren afdrukken
- Gemakkelijk te bedienen
- Mogelijkheid tot scan naar server/mail/usb
- Standaard dubbelzijdig kunnen afdrukken
- Goede garantie en ondersteuning
- Prijs tot maximaal € 1000

Vanwege onze slechte ervaring met Lexmark, waar vooral de supplies prijzig zijn, zijn we geneigd naar een Brother 9055. Maar of deze echt goede afdruk foto's geeft is onbekend.
Dit is namelijk wel van belang, aangezien er veel foto's worden gebruikt voor educatie doeleinden.
Het gaat erom dat het een goeie printer is, die vooral jaren mee kan en de hoge aanschafprijs rechtvaardigt.

-= Very annoying forum person =-

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En welke printers en reviews had je zelf al gevonden, en waarom vielen die af (of juist op)? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

master_viper schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:55:
- Goedkoop per pagina
- Hoge kwaliteit kleuren afdrukken
- Gemakkelijk te bedienen
De bovenstaande eisen zijn niet specifiek benoemd, waardoor ze ruim interpreteerbaar zijn. Wat voor jou goedkoop, hoge kwaliteit of goed is hoeft voor een ander niet te gelden. Als je deze punten beter uitwerkt zal er mogelijk sneller en beter gereageerd kunnen worden.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Verwijderd

BadpunK schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:27:
[...]

De bovenstaande eisen zijn niet specifiek benoemd, waardoor ze ruim interpreteerbaar zijn. Wat voor jou goedkoop, hoge kwaliteit of goed is hoeft voor een ander niet te gelden. Als je deze punten beter uitwerkt zal er mogelijk sneller en beter gereageerd kunnen worden.
Hij moet de eisen SMART beschrijven!

Wikipedia: SMART-principe

Wij hebben hier op de zaak zo`n canon multidoos staan de UF8300 of iets in die koers en die bevalt wel. Bedrijf maximaal 10 personen. Voldoet zo snel gezien aan alle eisen!

Kost nog geen 500 euro geloof ik.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter

- Goedkoop per pagina (een gemiddeld bedrag, maar niet wat ten koste gaat van de kleurechtheid)
- Hoge kwaliteit kleuren afdrukken (vergelijkbaar met Inkjet, geschikt voor kleurechte foto's)
- Gemakkelijk te bedienen (is geen pre, maar ook mensen met minder ICT ervaring moeten kunnen kopieren naar email)

Ik heb dus zelf reeds reviews gezocht, maar nog niet veel gevonden. Enige producten die ik kon vinden die een beetje in de richting lijken te komen, zijn de Brother DCP 9550 en de Canon i-SENSYS MF9220Cdn. Die laatste lijkt mij wel een erg fijne en hopelijk goede optie.

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

via printer.com krijg je vast wel een paar ideeen.
Je kunt er globaal uitrekenen wat je kosten per jaar zullen zijn bij een bepaald gebruik.

http://www.printer.com/

Je moet goed uitrekenen hoeveel afdrukken je gaat maken omdat goedkope printers meestal duurder zijn met inkt. Bereken de kosten van de printer + de inkt op jaarbasis (of 5 jaar) Zo kan het zijn dat een duurdere printer uiteindelijk door goedkopere inkt voordeliger uitpakt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 14:16 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Jij wilt 2 verschillende apparaten in 1... Een goede productie-printer voor MKB, maar dan wel weer eisen stellen als kleurechtheid en fotokwaliteit... dat gaat echt niet werken, helemaal niet voor het budget wat je stelt. Ik wil je adviseren je beter te oriënteren, ga eerst eens kijken wat er mogelijk is binnen je budget... Stel voor je zelf vast welke opties absoluut wel en welke opties minder belangrijk zijn.

Om maar een voorbeeld te geven, je wilt dus een laserprinter die welke goed foto's af kan drukken... maar om hoeveel foto's in het jaar gaat het dan? Misschien is het slimmer om een rappe laserpinter te hebben voor die eventuele fotó in goede kwaliteit er een fotoprinter bij te nemen (of dit uit te besteden). Dat bijvoorbeeld weer in het voordeel van andere gewenste mogelijkheden.

Je bent echt veel te summier in je benadering, eventjes wat eisen is noemen is niet moeilijk, maar ze moeten ook reeel zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 06-12-2011 14:03 ]

Pagina: 1