Beste Tweakers,
nou ben ik bezig een soort van multiple choice formulier aan het maken. maar nou ben ik bezig het wiel opnieuw uit te vinden. op internet is het één en ander te vinden maar dat is allemaal weer anders of op een andere manier. nou vroeg ik me af of je met een handig stukje code automatisch laat controleren hoeveel vragen (radio buttons) er zijn en vervolgens kijkt of het value goed of fout is en vervolgens een cijfer uitrekent.
of moet ik gewoon handmatig alle radio buttons groepen laten controleren en een cijfer optellen ?
kortom hoe moet je zo iets aanpakken. zelf ben ik bezig met een script maar ik weet niet of dat 100% efficiënt is.
ik vraag niet om een voorgekauwd script maar om wijze raad
op dit moment probeer ik de goede antwoorden een value te geven van 1 en die dan te laten optellen zodat je een soort score krijgt. echter krijg ik dan de foutmelding
' Notice: Undefined index: vraag1 in D:\usb webserver\root\webdisign php\actie lab\phpverwerker.php on line 33
Notice: Undefined index: vraag2 in D:\usb webserver\root\webdisign php\actie lab\phpverwerker.php on line 34
0 '
als iemand mij kon vertellen hoe ik het meegegeven value kan gebruiken in een formule zou ik ook heel blij zijn.
bij voorbaat dank,
en voor als je het wilt weten dis ist mein code:
maak je geen zorgen over het formulier die ziet er ongeveer zo uit:
verder is mijn POST ook goed want ik krijg wel een naam mee en een geslacht die ik laat echo'en in een div.
nou ben ik bezig een soort van multiple choice formulier aan het maken. maar nou ben ik bezig het wiel opnieuw uit te vinden. op internet is het één en ander te vinden maar dat is allemaal weer anders of op een andere manier. nou vroeg ik me af of je met een handig stukje code automatisch laat controleren hoeveel vragen (radio buttons) er zijn en vervolgens kijkt of het value goed of fout is en vervolgens een cijfer uitrekent.
of moet ik gewoon handmatig alle radio buttons groepen laten controleren en een cijfer optellen ?
kortom hoe moet je zo iets aanpakken. zelf ben ik bezig met een script maar ik weet niet of dat 100% efficiënt is.
op dit moment probeer ik de goede antwoorden een value te geven van 1 en die dan te laten optellen zodat je een soort score krijgt. echter krijg ik dan de foutmelding
' Notice: Undefined index: vraag1 in D:\usb webserver\root\webdisign php\actie lab\phpverwerker.php on line 33
Notice: Undefined index: vraag2 in D:\usb webserver\root\webdisign php\actie lab\phpverwerker.php on line 34
0 '
als iemand mij kon vertellen hoe ik het meegegeven value kan gebruiken in een formule zou ik ook heel blij zijn.
bij voorbaat dank,
en voor als je het wilt weten dis ist mein code:
PHP: phpverwerker.php
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <?php if (isset($_POST['voornaam']) && isset($_POST['voornaam']) && $_POST['voornaam'] <> '' && $_POST['achternaam'] <> '') { $naam = $_POST["voornaam"] . ' ' . $_POST["achternaam"]; $hoofdletter = strtoupper($naam); echo "EVALUATIE GEMAAKT DOOR: " . $hoofdletter; if ($_POST['manvrouw'] == 'man') { echo "<br><br> HIJ HEEfD EEN ScORE VAN:"; } else { echo "<br><br> ZIJ HEEfD EEN ScORE VAN:"; } $a = $_POST['vraag1']; $b = $_POST['vraag2']; $c = $a + $b; echo $c; } else { echo "<center>ERROR GEEN GEGEVENS: E-MAIL WILLIAM.WL@LIVE.NL</center>"; } ?> |
maak je geen zorgen over het formulier die ziet er ongeveer zo uit:
HTML: index.php
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| 1. vraag 1 ? <br><br> <input type="radio" name="vraag1" value="0"/> antwoord a <br><br> <input type="radio" name="vraag1" value="1"/> antwoord b <br><br> <input type="radio" name="vraag1" value="0"/> antwoord c <br><br> <hr> <br> |
verder is mijn POST ook goed want ik krijg wel een naam mee en een geslacht die ik laat echo'en in een div.
sirwilliam