Toon posts:

WinXp over Linuxmint11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb een Asus eeepc 1000

Hier heb ik een Linuxmint11 op gezet, echter wil ik nu terug naar mijn windowsxp. deze staat op een cd'tje en die kan helaas niet in het netbookje omdat een disc drive ontbreekt.

Ik heb nog een ext hdd behuizing liggen, als ik de harde schijf van de netbook daar in doe, kan ik dan via de boot van mijn desktop pc een install op een externe hdd uitvoeren?

ik heb gegoogled, maar ik kan alleen vinden hoe ik een install vanaf een externe harde schijf doe. ik wil juist een install náár de ext hdd.

Groeten Aeromaxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmbrinker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01-2019
alle eepc's hebben standaard een recovery mode er inzitten... deze is te bereiken via f9 tijdens het opstarten.. probeer dit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Waarschijnlijk heeft hij de recovery partitie gewist tijdens het installeren van Linux Mint 11. Zo niet, dan is dat idd de beste optie.
Volgens mij kan je geen Windows install doen op een externe USB schijf.
Hier heb je wel wat aan volgens mij:

http://myeeeguides.wordpr...ery-from-usb-flash-drive/

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmbrinker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01-2019
dat is zeker ook een goede optie om het per usb te installeren,
werkt vrijwel altijd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad de gehele schijf is geformateerd, achteraf gezien niet zo slim.
via usb is inderdaad wel een optie. nu de recovery cd gaan zoeken in m'n driver cd toren.
thanks in advance. ik laat weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Succes; mocht je nu in de toekomst nog een keer een linux (of ander OS) willen proberen, maak dan een image van je schijf via een linux live cd. Booten van usb, usb hdd aankoppelen, image maken van gehele harde schijf (geen dd, te groot, kan ook kleiner, kan ff niet op naam tool komen) op usb hdd. Dat is veel makkelijker om later terug te zetten, omdat je niet hoeft te klooien met al die tooltjes voor Windows om zo'n Windows bootable usb te maken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werkt een recovery wel als de complete partitie verwijderd is?
anders kan ik volgens mij van m'n winxp cd nog een usb bootable maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij moet het geen probleem zijn. Symantec Ghost werkt op een niveau onder het "partitieniveau". Het is iig het proberen waard.
Je kan inderdaad ook een bootable Windows XP install maken. Heeft allebei zn voor en nadelen. Als je voor de laatste een geslipstreamde versie neemt dan hoef je minder updates te installeren. Waarschijnlijk nog wel wat drivers, die in de ghost image al geinstalleerd zijn.

Maar, je kunt ook overwegen er Windows 7 op te installeren. Heb je meteen een modern OS. Ik heb een EEE pc 901, en daar staat ook Windows 7 op. Volgens mij is de EEE 1000H identiek aan de 901, op schermgrootte en HDD na toch? Alleen heb ik mijn 901 wel voorzien van meer RAM...

Waarom bevalt Linux Mint eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak graag HDR Foto's. echter is het software aanbod hiervoor op linuxmint klein. en werkt het allemaal net niet zo fijn als bij de programma's voor windows. Verder is het een mooie distro.
Ik heb helaas geen windows 7. :) dus dat gaat hem ook niet worden. en om die nou aan te schaffen voor een oud netbookje vind ik ook een beetje too much :)
Pagina: 1