Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416338

Topicstarter
Is het mogelijk om via Interactive Brokers sprinters op de AEX aan te schaffen?
Ben nog niet al te ervaren met zowel IB als sprinters, maar kan weinig informatie vinden omtrent dit onderwerp.

De SprintersClub geeft dagelijks wat adviezen, dus was benieuwd of ik deze kon opvolgen via IB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Aangezien je "adviezen" van een bepaalde groep amateurs wil gaan opvolgen, wekt dat natuurlijk de indruk dat je graag iets wil verdienen maar absoluut niets wil investeren (tijd, etc). Het ligt dan ook voor de hand dat je een account gaat aanmaken op een forum om daar een antwoord te vragen.

Om je toch een beetje op weg te helpen geef ik je alvast de website van IB: www.interactivebrokers.com Hier vind je beslist een antwoord op je vraag, maar het kost je wellicht wel meer moeite.

Succes (en bedankt namens ING, aangezien ze nog wel wat extra inkomsten kunnen gebruiken daar) :+

edit: Je vraag past trouwens beter in dit topic: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7

[ Voor 9% gewijzigd door stin op 06-12-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Wat heb je zelf gedaan om het antwoord te vinden? Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met het bekijken van de officiële website.

Ik kan het antwoord alvast verklappen: ja, maar beperkt. Sprinters vallen bij IB onder structured products en dit is een lijst van alle structured products op de Nederlandse beurs: http://individuals.intera...gories=IOPT&ib_entity=llc

Als je op die pagina op de omschrijving klikt krijg je een lijst te zien van alle producten die ze onder die naam aanbieden. De producten met als issuer ING zijn meestal (altijd?) sprinters, de rest zijn turbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:05
Als je geen ervaring hebt met handel / investeren zou ik geen geld stoppen in:

- producten met enorme leverage
- advies van amateurs op internet

Gratis geld bestaat niet ..

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 07:36
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat sprinters echt bijzonder tricky zijn, zelfs al denk je het vaak aan het goede eind te hebben kwa logische gedachten.

Er hoeft maar iets kleins, onzinnigs te gebeuren en de hele markt gaat juist de kant op die jij dacht dat het niet op gaat. Resultaat -> lekkere afschrijving op je sprinters/turbo's.