Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 09:56

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
De Samsung PS51D530 heeft geen optische audio of coax audio uitgang. Enige poorten op het apparaat zijn:
  • 2xHDMI
  • 1xScart
  • Antenna
  • Headphone
  • Services
De digitale TV gaat via de CI+ en komt van Ziggo. Nu wil ik graag het geluid over de cinema 5.1 set laten gaan ipv door de tv. De cinema set heeft wel optische ingang, 2x hdmi in, 1x hdmi out en een digital coax audio. Zoeken via Google (kan het niet vinden op ziggo zelf) levert dat "De standaard bij digitale televisie is meestal Dolby Surround, Dolby Prologic of Prologic 2".

Hoe krijg ik dit geluid nu over de cinema set, zodat ik ook bij tv films kan genieten van dolby of prologic?

Live every day, as if it's your last one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408099

Beste Postie,

Zoals je zelf al aangeeft, beschikt dit toestel niet over een optische of HDMI (ARC) uitgang. Dit betekent dat het toestel geen audio-signaal kan uitzenden. Dit toestel kan op twee manier geluid uitzenden: via de speakers van de televisie zelf en via de koptelefoon uitgang.

Sander Ouwerkerk
Samsung Webcare
www.samsungworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:33
Anoniem: 408099 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:29:
Beste Postie,

Zoals je zelf al aangeeft, beschikt dit toestel niet over een optische of HDMI (ARC) uitgang. Dit betekent dat het toestel geen audio-signaal kan uitzenden. Dit toestel kan op twee manier geluid uitzenden: via de speakers van de televisie zelf en via de koptelefoon uitgang.

Sander Ouwerkerk
Samsung Webcare
www.samsungworld.nl
Kan u even verduidelijken ofdat dit toestel aangesloten kan worden via HDMI op een versterker en zo zijn audio stuurt? Daar ik met een versterker werk die als koppelstation werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er staat letterlijk dat de poort geen audio-signaal uitstuurt?! :?
Anoniem: 408099 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:29:
Beste Postie,

Sander Ouwerkerk
Samsung Webcare
www.samsungworld.nl

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Postie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:46:
Hoe krijg ik dit geluid nu over de cinema set, zodat ik ook bij tv films kan genieten van dolby of prologic?
Zo te lezen is de enige manier om aan te sluiten via de hoofdetelefoonuitgang van de TV. Moet je home cinema set wel een gewone analoge ingang hebben. Nadeel is dat dit niet echt een mooie oplossing is. En je stuurt maximaal 2.0 uit, dus voor 5.1 zal je altijd met iets van Dolby Pro Logic of DTS Neo zitten (5.1 gemaakt van 2.0).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.