Gaming Headset 3 keuzes

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 22:02
Hoi mede Tweakeraars,

Sinds jaren gebruik ik een cheap-ass headset voor gaming/team speak.
Principe niets mis mee, behalve dat ik echo hoor en dat het geluid niet erg optimaal is.
(speakerboxen staan uit).

Nu wordt het tijd om mezelf eens te trakteren op een goede headset.
Ik wil hem alleen voor gamen (PC) gebruiken. Zodat ik eindelijk ook weet waar de vijand zit.

Mijn budget, liever niet meer dan 100 euro, Maar als echt iets een meerwaarde heeft, dan kies ik daar dan voor.

Ik weet niet of een simulator 7.1 nou zoveel meer waarde heeft dan een 5.1 of stereo. Ik hoor verhalen dat 7.1 hol en schel kan klinken en hoor van een kleine groep mensen, dat ik beter geen headset moet kopen, maar een goede koptelefoon met een externe microfoon. Terwijl heel veel mensen veel tevreden zijn over deze 3 modellen.

Iets in mij zeg. Kies voor Sennheiser. Ik denk dat het aan de merknaam ligt. Sennheiser maakt goede koptelefoons.

Nu zijn er 3 headset op het oog gevallen. Graag de keuze uit deze 3 bepalen. Anders kan ik helemaal niet kiezen.

- Logitec G35
- Sennheiser Pc350
- Roccat Kave

Deze 3 worden in alle tweaker reviews als goed tot uitstekend beschreven.
Zal binnenkort de stad in gaan om deze proberen te passen. Alleen merk je dat pas na 3 uur of een headset lekker zit.

tnx

Spec
Win 7 64x
MSI P55 GD65
Creative Soundblaster X-FI Xtreme Gamer

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-01 13:40
Waarom niet de pc 360? Die is iets duurder maar zal op standaard aparatuur beter klinken, die pc 350 heeft voor zover ik kan zien een impendantie van 150, wat wil zeggen dat het aan te raden is om een koptelefoonversterker er tussen te nemen. De pc 360 heeft een impendantie van 50, dat zal beter klinken op een standaard geluidskaart.

Voor de rest, game je er echt alleen maar mee of luister je ook nog muziek en kijk je films? Ik denk dat als allround de PC 360 het beste uit de voeten kan. In game qua preciesie weet ik niet wat je het beste kan nemen als ik eerlijk ben. Heb geen ervaring met 5.1 headsets. Wel weet ik dat een 2.1 headset goed kan weergeven waar iemand zit. Heb zelf een Sennheiser HD555 thuis met een mixamp ertussen (apparaatje die 5.1 geluid simuleerd op 2.1 koptelefoons) en dat werkt gewoon erg goed. Zonder kon ik echter ook al redelijk goed plaatsen waar iemand zat.

Ook lees ik vaak van kenners dat ze 5.1 headsets afraden. Volgens mij had dit te maken met het minimale verschil omdat de speakers toch erg dicht bij elkaar zitten. Maar ik spreek dus hierbij niet uit ervraring. Ik hoor namelijk ook erg goede verhalen over mensen die precies horen waar iemand zit enzo.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Intruder schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:49:
Ook lees ik vaak van kenners dat ze 5.1 headsets afraden. Volgens mij had dit te maken met het minimale verschil omdat de speakers toch erg dicht bij elkaar zitten. Maar ik spreek dus hierbij niet uit ervraring. Ik hoor namelijk ook erg goede verhalen over mensen die precies horen waar iemand zit enzo.
Neem dit zeker mee zou ik zeggen want een 5.1 headset is praktisch onmogelijk. In het beste geval kunnen ze meerder kleine drivers in de headset verwerken om iets 4.0-achtigs te bekomen maar een sub/centerspeaker zul je er nooit (of tenminste heel moeilijk) in kwijt kunnen.

Zoals gezegd is het effect ook minimaal. Neem de proef op de som zou ik zeggen, neem een mp3 oortje, houw die zo'n 1-2cm van je oor af, draai hem dan ongeveer 15° t.o.v. je oor en speel een muziekje af. Herhaal dit nog een keer maar verplaats het oortje z'n 5 cm naar de andere kant en draai hem z'n 30° naar de andere kant. (Een beetje kort door de bocht, ik weet het, maar dit is wel wat het op neer komt)

Misschien hoor je wel een verschil en vind je het effect prettig, maar hou dan wel rekening mee dat ze qua geluidskwaliteit meestal niet kunne opboksen tegen een goede 2.0 headset in de zelfde prijsklasse. Bij een 2.0 headset kunnen ze investeren in 2 goede drivers, terwijl "5.1" headset het moet doen met 4 of meerdere goedkopere drivers. Dan is er ook nog het formaat van de drivers, bij een "5.1" headset kunnen ze alleen kleine drivers gebruiken, er moeten er immers meerderen in één schelp komen te zitten, terwijl ze bij een 2.0 headset het formaat vrijer kunnen kiezen.

• noud
Hoi

tnx voor jullie antwoorden. Alleen word ik nog niet echt veel wijzer van.

Ik hoor verschillende verhalen op het 5.1 gebied. De een zegt dat het geweldig is, de ander zegt dat het weinig toevoegt.Maar dat zul je altijd blijven houden. De meeste raadde het wel af. Ik ben geen audifiel dus zou die kleine verschillen nauwelijks horen.

Ik kan de meeste headset niet in winkels testen, of ze hebben de modellen niet of het is te druk om me heen.
Ik ga liever op de Tweakers advies af dan van de verkopers. Ik laat mij te snel door een verkoper over halen.
Ik zou het liefst alle 3 achter elkaar willen horen, maar dat gaat niet.

Ik game alleen maar en zou misschien ook wel wat muziek luisteren, maar niet veel.
Later wil ik voor mijn Ipod een eigen koptelefoon kopen. Maar dat terzijde. Dus wordt geen Sennheiser 360 :)

Ik wil best op jullie advies gaan voor de 2.0 kiezen.
Dus dat zou betekenen dat de Logitec G35 en Roccat Kave afvallen? Omdat zij gebruik van de 5.1 maken.

- Gesloten systeem
- Usb of 3.5 MM maakt niets uit. (lees dat 3.55 mm analoog beter is)
- draad
- 100 euro max

Dus wordt het dan de Sennheiser 350?

ps) srry voor de late reactie!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01 22:12
Het is echt een eigen persoonlijke keuze, ik heb ook een topic aangemaakt.
Ik wou een USB gaming headset met budget 80-100 euro.

Ik heb hierin deze keuze gemaakt voor de Logitech G35 Gaming Headset,

Erg goed ding voor zijn prijs en veel optie's.

besteld op Alternate voor 84,50 inclusief verzenden.

• noud
Ik check nu voor de Sennheiser Pc350/360 of Roccat Kave. Nog niet de tijd gehad ze echt echt te testen

• Intruder
Die PC 350 zou ik niet nemen vanwege de hoge impendantie. Daar zou een standaard geluidskaart redelijk veel moeite mee hebben.

PC 360 is een goede keuze imho en de roccat kave hoor ik ook goede dingen over. Maar ook slechte.

Als je voor mooi overall geluid wil gaan dan kan ik de pc 360 aanraden, die heeft echt heerlijk muziek/film geluid, maar presteerd ook erg goed ingame.

• noud
Ik heb voor de PC 350 gekozen,
Hoor er positieve verhalen over.
Kost wel veel geld +- 120 euro.

Maar echt groot verschil.... hoor ik niet

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50
Je had ook naar Intruder kunnen luisteren, je vraagt immers om advies..

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 14:31

joskuiper

PapaCooper

Ik heb sinds een ruime maand ook de Sennheiser PC350.
Echter gekocht alszijnde "Asus Xonar Xense" met daarin dus gelijk één van de betere
geluidskaarten op de markt.

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=26921

Zeker door deze goede geluidskaart klinkt deze hoofdtelefoon nog beter.
Gebruik hem met name voor gamen en af en toe een film.
Zeer helder duidelijk, maar toch een fijne bass indien benodigd.

EDIT:
Het argument van Intruder is dan niet meer van toepassing, de geluidskaart heeft een headphone-amp.

[ Voor 11% gewijzigd door joskuiper op 20-01-2012 09:16 ]

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11-2025

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik heb zelf al 4 jaar de fatality headseat.
Hij staat niet tusen jouw mogelijke headsets maar het is wel een goedkope maar toch zeer goede optie.
En die van mij werkt na jaren dienst nog perfect.

• Intruder
joskuiper schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:15:
Ik heb sinds een ruime maand ook de Sennheiser PC350.
Echter gekocht alszijnde "Asus Xonar Xense" met daarin dus gelijk één van de betere
geluidskaarten op de markt.

[afbeelding]

Zeker door deze goede geluidskaart klinkt deze hoofdtelefoon nog beter.
Gebruik hem met name voor gamen en af en toe een film.
Zeer helder duidelijk, maar toch een fijne bass indien benodigd.

EDIT:
Het argument van Intruder is dan niet meer van toepassing, de geluidskaart heeft een headphone-amp.
Dit inderdaad, met een goede geluidskaart die een headphone amp aanwezig heeft (Asus xonar Xense of de Asus Xonar Essence STX) zal de pc 350 goed tot zijn recht komen. Een standaard geluidskaart heeft gewoon niet genoeg kracht om deze koptelefoon goed aan te sturen, snap dan ook de keuze van sennheiser niet om een 150 Ohms gaming headset te maken.

Het is niet altijd de beste oplossing om voor het goedkopere product te kiezen in dit geval. Om optimale kwaliteit uit dit prodoct te halen zit je gewoon aan een versterker. Je zou eventueel naar een simpele FiiO versterker kunnen kijken. Als je iets meer kwaliteit wil dan zou je hier naar kunnen kijken. Dat schijnt voor de prijs 1 van de beste versterkers voor zijn prijs te zijn.

• noud
Ik heb de vraag van Intruder aan 3 bekende Internetwinkels gesteld (waaronder Azerty, de ander weet ik niet, maar kan het opzoeken). Zij vertelden mij dat ik geen last van hoge impendantie had met de geluidskaart die ik heb. Het geluid is goed, maar had het mooier verwacht. Blijkbaar is mijn huidige geluidskaart niet voldoende genoeg. Maar ben blij met mijn headset!
Het enige probleem dat ik nu ondervind is dat men op Teamspeak/Party op BF3 slechte microphones gebruiken. Of dat de speakers en microfoon aan staan.

Ik zal over enkele weken (aangezien ik weg ben) ook met de samplefreq mixen.

Ik heb idd veel goede verhalen over fatality headseat. gehoord. Heb hem niet gekozen omdat ik een goede headset wilde hebben en niet een matige tot goed.

Films hoor ik via de speakers. Ik heb dan geen pc 360 nodig.

De Asus Xonar Xense is ruim boven mijn budget. Als ik dat neem, moet ik gelijk andere speakers aanschaffen. Wellicht is een versterker een optie. Eerst wil ik even verder aankijken hoe dit werkt.

Tnx

[ Voor 4% gewijzigd door noud op 27-01-2012 20:08 ]

Pagina: 1