3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Verwijderd
Sorry mijn bericht is beetje kort inderdaad!Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 01:42:
Welk apparaat pressies? Heb je de nieuwste firmware? Heb je mogelijk iets van Q-OS aanstaan ofzo? En hoe kom je aan die snelheid? Wat haalde je hiervoor? En wat is er mogelijk veranderd aan de setup sinds het werkt?
Ik heb de nieuwste (custom) Firmware inderdaad, er staat geen Q-OS aan.
De snelheid heb ik verkregen door een speedtest.net test te doen, tijdens die speedtest is mijn cpu load rond de 0.80 van de 1 min plek.
Ik behaalde altijd mijn max 127mbit via speedtest.net!
enigste wat ik heb ingesteld is static ip adressen.
Router heeft 30 dagen zonder problemen gewerkt, tot van de week op 1 wifi apparaat de verbinding elke 10 min weg viel.
Toen na reboot was het weer goed, nu is afgelopen de router er helemaal uitgevallen met internet. ik was toen niet thuis (woon op kamers en het spul staat op mijn kamer)
Heb dus mn huisgenoot verteld het stroom van mijn kamer af te halen 30 sec en dan er weer op.
Toen deed het internet het weer, maar nu ik dus nu net thuis kom blijkt dat ik maar maximaal 44 mbit haal.
http://www.speedtest.net/result/1632067131.png
vers uitgetufte speedtest
De reden dat ik denk dat het aan die core clock ligt is omdat die ussage op de 0.80 komt van 1 min terwijl de test maar 30 sec duurt ongeveer! als het niet minder is
en zoals ik al wel aangegeven heb gaat het om de Linksys E4200 gigabit router!
Bedankt voor de reactie,
Mvg,
Marco
deze is trouwens gemaakt tijdens een speedtest op www.speedtest.net
[ Voor 31% gewijzigd door marco282 op 06-12-2011 01:53 ]
Ehm leg uit,,,,,Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 01:53:
nix an de hand
Ziggo heeft wel storing zie ik, maar het betreft tv volgens de description
"
Internet
Storing Ziggo TV: TV kijken
Er is storing. Hierdoor is TV kijken op de Ziggo TV app niet of slecht beschikbaar. Verwacht wordt dat het probleem in de loop van de avond is opgelost.
Onze excuses voor het ongemak.
status: lopend
begin: 05-12-2011, 15:02
duur: binnen 10 uur
Televisie
Storing bij TV op bestelling
Er is storing. Onze TV op Bestelling dienst is op dit moment niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
status: lopend
begin: 04-12-2011, 13:35
duur: langer dan 24 uur
Maar alsnog klopt die clock snelheid niet, ik zal even testen zonder modem zodra de andere huisgenoten plat liggen ;p voor ik internet weg neem van hen
EDIT:
heb uiteraard even getest direct op modem, hierbij behaal ik wel de volle snelheid!
EDIT2:
Heb zojuist firmware gerestored naar defaults, werkte niet, hierna erase all data from nvram gedaan.
Heeft ook geen effect gehad op cpu speed.
Hierna heb ik de firmware geupdate want had toch niet de hoogste versie. maar zelfs dit mocht niet baten!
Iemand ervaring met tomato en die weet hoe je cpu speed kan aanpassen?
rond de 40 - 44 mbit zit de router cpu namelijk op 100% dus ik weet zeker dat dit het probleem is
[ Voor 98% gewijzigd door marco282 op 06-12-2011 05:40 ]
Ik heb het nu opgelost,
processor is weer 480mhz en ik behaal mijn snelheid weer.
Ik heb NOGMAALS de firmware opnieuw geinstalleerd maar heb nu aangevinkt na installatie nvram erasen. Dit keer heeft het blijkbaar geholpen!
iedergeval bedankt voor diegene die er hun aandacht aan besteed hebben
mvg,
Marco
Verwijderd
Okee ik zal wat meer updaten!Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 06:25:
Toch voortaan maar zelf eerst iets proberen voordat je een topic opent dus! En update je posts eens ipv te dubbel posten!
Maar helaas viel net mijn verbinding weg, en toen die hersteld was bleek mijn router weer op 133mhz te draaien!
Nu heb ik weer geflasht en doet die het weer maar als dat zo elke dag moet.....
EDIT: en ja hoor vandaag zit die weer op de 133 mhz! verdorie
EDIT2: Als het goed is heb ik nu de oplossing ervoor! Benieuwd of die permanent is, dit is wat ik van de maker van de firmware las
OK, thanks!
If no cpu clock frequency is set in nvram, then some routers revert to 133. Most of them don't. So any time nvram is cleared the router "might" set to 133, and then it needs to be manually set back to 480 and rebooted. This is the same on any recent Toastman build with the clock speed changer. Actually, many people never notice any change in the router's performance until they try some file transfers
dus heb gezocht waar je dat kan doen en het is dus hier:

Omdat in de nvram geen DEFAULT cpu speed stond ingesteld en die in dit menu op default staat ging dat beetje gek doen, handmatig op juiste snelheid zetten dus!
Hopelijk help ik hier ook anderen mee die ooit eens een keer een probleem hiermee krijgen
[ Voor 53% gewijzigd door marco282 op 07-12-2011 14:19 ]