prog over oud prog compileren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvdakker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:35
Ben nu een poos bezig met Linux, Debian squeeze, en heb laatst minidlna gecompileerd op mijn linux doos.
Nu blijkt het dat de albumart in een te lage resolutie wordt verzonden, dit zit hardcoded in de code.
Het stuk code uit de source heb ik gevonden en kan dit aanpassen.

Kan ik deze source gewoon opnieuw compileren? of moet ik het oude programma eerst verwijderen?
Normaal werk ik met apt waarin je kan update/verwijderen etc. Maar hoe werkt dit met zelf gecompileerde programma's?

Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Alles staat in /usr/local, tenzij je een ander path hebt opgegeven (hint: ./configure --help). Dat betekent dat je de verschillende files zelf moet opzoeken en verwijderen. Dat weet je meteen waar apt en dpkg goed voor zijn.
Ik zou alles in een subdir van /usr/local zetten zodat je alleen die subdir hoeft te verwijderen ./configure --prefix=/usr/local/minidlna && make && make install. Daarna nog een symlink in /usr/local/bin zetten.
Ik ga ervan uit dat het programma met de autotools geconfigureerd kan worden, wat voor de meeste oude meuk geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom niet eerst een make uninstall?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Boudewijn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:48:
Waarom niet eerst een make uninstall?
Omdat als je configure met andere parameters gedraaid heb, of niet de originele source hebt met originele configure dat er wellicht bestanden uit andere prefixes verwijderd proberen te worden.

Wat ik overigens doe, ik kijk waar de originele binary staat. Voer configure uit met die prefix en installeer 'm er overheen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Je kan ook checkinstall (te vinden in de repositories) gebruiken, je krijgt dan als resultaat een debian package die je gewoon met apt/dpkg kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
@Tim. Die kende ik niet. Goede tip.
Pagina: 1