Ik geef toe, dit zijn mijn eerste stapjes met JS, JSON icm PHP en MySQL.
Ik heb zelf een script gegeven die (als het goed is) een bepaalde output in JSON formaat uitpoept.
Mijn Javascript (jQueryUI, autocompletion) krijg ik echter niet aan de praat en ik zie niet over het hoofd wat ik nu mis doe. Ik ben al twee dagen diverse tutorials aan het iinlezen en begin het een beetje door te krijgen inmiddels en ik geloof dat ik de JSON output inmiddels wel goed heb.
Toch wil het om de een of andere reden niet lukken om het werkend te krijgen.
De form die ik gebruik is overigens als volgt:
Ook heb ik de documentatie van jQuery UI erbij gepakt, maar krijg het daarmee niet voor elkaar. Sterker nog, met het voorbeeld krijg ik het wel werkend, ook al zou ik het zo minimaal hebben als bovenstaand. Echter is data.SoldierNames dan uiteraard een andere.
Ik heb zelf een script gegeven die (als het goed is) een bepaalde output in JSON formaat uitpoept.
Mijn Javascript (jQueryUI, autocompletion) krijg ik echter niet aan de praat en ik zie niet over het hoofd wat ik nu mis doe. Ik ben al twee dagen diverse tutorials aan het iinlezen en begin het een beetje door te krijgen inmiddels en ik geloof dat ik de JSON output inmiddels wel goed heb.
Toch wil het om de een of andere reden niet lukken om het werkend te krijgen.
JavaScript:
Dit is wat ik als JS-code heb, 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| $(function() { $( "#q" ).autocomplete({ source: function( request, response ) { $.ajax({ url: "http://cptchaos.nl/mybf3/lib/autocomplete.php", dataType: "jsonp", data: { featureClass: "P", style: "full", maxRows: 12, name_startsWith: request.term }, success: function( data ) { response( $.map( data.SoldierNames, function( item ) { return { label: item.name, value: item.name } })); } }); }, minLength: 2, }); }); |
code:
is voorbeeld output. Ik dacht eerst dat het wellicht de header was, maar dit heb ik reeds gecorrigeerd middels de header() functie van PHP.1
| {"SoldierNames":[{"name":"FastestW"},{"name":"Testalol"},{"name":"Whitest0ne"}]} |
De form die ik gebruik is overigens als volgt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <form method="get" action="index.php?mbfpage=search"> <input type="hidden" name="mbfpage" value="search" /> Search for soldiername <input name="q" id="q" /> <input type="hidden" name="type" value="soldier" /> <!-- Deze staat er expres nog even in, moet ik er nog uit halen, komt later --> <input type="submit" value="Go!" /> </form> |
Ook heb ik de documentatie van jQuery UI erbij gepakt, maar krijg het daarmee niet voor elkaar. Sterker nog, met het voorbeeld krijg ik het wel werkend, ook al zou ik het zo minimaal hebben als bovenstaand. Echter is data.SoldierNames dan uiteraard een andere.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 05-12-2011 22:12 ]