Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 23:52
Hoi,
Kan iemand mij uitleggen hoe de luchtstroom van de cpu ventilator door een laptop gaat? Ik weet hoe het bij een Desktop gaat; voor-onder-kant in en achter-boven-kant uit. Ik zie bij de laptop wel een "uitgang" maar geen ingang...

Ik heb nu een jaar of drie een laptop (clevo M720R) en deze bevalt mij prima ware het niet dat het geluid van de ventilator mij begint te irriteren. Mijn dochter heeft via school een macbook (13.3 inch, core2duo) en afgezien van het beeldscherm is de gebruikte hardware nagenoeg hetzelfde. Haar laptop hoor je onder normaal gebruik (beetje I-netten ed) niet en de mijne hoor je altijd de cpu ventilator draaien.

Nu dacht ik eraan om in de onderkant terhoogte van de ventilator (zit een klep ter grootte van de helft van de laptopAfbeeldingslocatie: http://www.9manuals.com/fp/clevo058.jpg nr 3, rechts daarvan zie je de uitstroom opening) wat kleine "aanzuig" gaatjes te maken zodat de ventilator "koelere" lucht aan kan zuigen. Zeg maar het "modden" van de laptopcase.
Heeft iemand dit al geprobeerd; of is dit absoluut af te raden ivm de luchtstroom?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Heb je al geprobeerd om het hele koelsysteem schoon te blazen met perslucht? Kan ook veel uitmaken :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 14:28

Kwastie

Awesomeness

Het verschilt erg per laptop, als je hem open maakt kun je het waarschijnlijk wat beter zien..

Zoals JT ook zegt, heb je hem al eens (goed) schoongemaakt? Misschien de achterkant losschroeven en dan alle ventilatoren / heatsinks eens schoon blazen.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 23:52
Ik heb m net open gemaakt; helaas een verwaarloosbare hoeveelheid stof, met een busje perslucht en stofzuiger bezig geweest. De cpu ventilator heeft een uitstroom opening richting de heatpipe/koperkoelblok en een aanzuig opening richting het moederbordje. Ik zie zo snel niet waar hij eventueel frise lucht aanzuigt.

Ik zal morgen eens kijken of ik iets kan veranderen aan de klep aan de onderkant en daar dan een aanzuig gat kan maken. Als dit niets wordt dan kan ik het altijd nog afplakken met een of andere tape...

• JT

JT

VETAK y0

Of morgen eerst draaien zonder klep. Want als dat al niet werkt dan hoef je niet voor niks gaten te gaan boren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 01:17
Ik heb ook eens een laptop gehad die zoog de koele lucht via het toetsenbord naar binnen. Rond de 'W' 'S' 'A' 'D' toetsen.

• JT

JT

VETAK y0

Ja, er zijn meer laptops die gebruik maken van lucht aanzuigen via/rondom keyboard.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1