Toon posts:

Hoog processor gebruik algemeen / gamend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer

Ik ben in het bezit van een asus k53s met een intel i5 2.4GHz processor en de videokaart is een geforce GT 540m.

Nou is mij opgevallen dat wanneer ik nieuwe spellen speel dat mijn processorgebruik hoog is (80 - 100%) en dat m'n spel lag heeft. Hij zou de spellen aan moeten kunnen dus wat dat betreft verbaast het me, de temperatuur wordt wel hoog maar niet zodanig dat het een rol kan spelen.

Hieronder een prt sc van m'n processen op het moment dat ik niks doe; toch al 30% verbruik...
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/1567/processj.jpg

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ook nog; hoe voedt ik m'n accu het beste op?

Bij voorbaat dank,

:)

Verwijderd

Ik denk dat je modus niet goed staat en dat de gpu dan terug klockt dit had ik ook met mijn gt540M.
Dit kun j ergens aanpassen in het power beheer of zo iets?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 21:57 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
25% verbruik aan interrupts..., als je daarop even googled kom je oplossingen tegen om software/hardware problemen op te lossen (al zie ik daar wel vaak 50-100% usage waarbij de problemen komen).
Het lijkt me dus een driver issue of iets dergelijks.

*disclaimer: ik heb er 0,0 ervaring mee, dus ik kan er compleet naast zitten.

Verwijderd

mitsumark schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:21:
25% verbruik aan interrupts..., als je daarop even googled kom je oplossingen tegen om software/hardware problemen op te lossen (al zie ik daar wel vaak 50-100% usage waarbij de problemen komen).
Bij een single core zal het idd 100% zijn, bij een dualcore zal het 50% zijn (1 core bezig) en bij een dualcore met HT wat dus 4 threaded zijn zul je idd 25% belasting zien.

Maar dit zal idd je probleem zijn, dit hoort namelijk niet. Check je hardware (HD o.a.) mocht daar niks uitkomen dan een Windows herĂ¯nstallatie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:56:
Ik denk dat je modus niet goed staat en dat de gpu dan terug klockt dit had ik ook met mijn gt540M.
Dit kun j ergens aanpassen in het power beheer of zo iets?
Je bedoelt het energie-beheer? deze staat standaard op hoge prestaties..

Verwijderd

Kijk anders een met msi afterburner hoe ge gpu klocks zijn. Als mijn accu bijna leeg is gaat hij naar 203mhz voor de gpu en 400mhz voor het geheugen. En indd er draaid wat op de achtergrond want niet nodig is.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 14:11
mitsumark schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:21:
Het lijkt me dus een driver issue of iets dergelijks.

*disclaimer: ik heb er 0,0 ervaring mee, dus ik kan er compleet naast zitten.
Apparaten die ruzie maken om recources, heb je geen uitroeptekens of vraagtekens in je apparaatbeheer?
Drivers up to date?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Sowieso heb ik gezien dat bij dergelijke laptops je beter de Intel GPU (voor zuiniger werken) uit kan schakelen.
Ik heb gezien dat games heel vaak gebruik maken van die GPU ipv je GT540.

Wie weet schakelt hij niet lekker en krijg je dat CPU verbruik op je errors.

Verwijderd

Die zal je dan via de bios moeten uitschakelen denk ik. Ik zelf heb iig wel voorelkaar gekregen om het werk te aten doen door de gt540m door driver updates

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 18:11
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:51:

Ook nog; hoe voedt ik m'n accu het beste op?
Op tijd naar bed laten gaan
Snoepje geven als ie wat goed doet en afstraffen als hij stout is

:) Sorry, kon het niet laten :z
Pagina: 1