Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop voor fotoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo
mijn nichtje wilt een nieuwe laptop kopen
ze gebruikt deze hoofdzakelijk voor adobe fotoshop en vergelijkbare pakketten.
bij fotoshop heeft ze vaak 3 4 afbeeldingen tegelijk open staan om te bewerken

waar moet ik dan op letten bij de specs
ik dacht zelf al aan een core i7 met genoeg ram 6 of 8 GB
zeker aangezien ze dus vaak meerdere malen de software open heeft
en haar huidige laptop vaker vast loopt/traag word als ze dit doet

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 21:37 ]

Verwijderd

Grootste probleem is de kijkhoek van het scherm.. als je echt serieus wat wilt doen aan fotobewerking zal je moeten kijken naar de duurdere tft schermen, en die hangen aan een goede pc. (of mac natuurlijk)
Als je namelijk je scherm iets kantelt zien de kleuren en helderheid er heel anders uit.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nieuwere versies van photoshop kunnen naar mijn weten ook de gpu aanspreken. Een dedicated gpu lijkt mij in dat geval een pré.
Verder kan wat ram ook geen kwaad.

Edit; en inderdaad zoals meneer boven mij al aangeeft, let op het scherm. Een goede weergave c.q. kijkhoek lijkt mij tamelijk belangrijk.
Je wilt niet dat een afbeelding blauw doet ogen, terwijl hij alszijnde groen uit de printer komt (om maar even lekker extreem te zijn)

[ Voor 46% gewijzigd door Switchie op 05-12-2011 21:40 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:59
Als de enige klacht is dat de huidige laptop soms vast loopt, dan voldoet de gemiddelde laptop die nu nieuw te kopen zijn prima => Wil ze serieus aan de bak met fotobewerken, dan is een los scherm wel echt een must.
Maar wat is het beschikbare budget van je nichtje?

Verwijderd

Je mag je vraag hier nog een keer stellen: [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011
Lees even de faq door, dan kom je er achter dat het niet de bedoeling is om voor iedere laptop een nieuw topic te openen.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Switchie schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:38:
Nieuwere versies van photoshop kunnen naar mijn weten ook de gpu aanspreken. Een dedicated gpu lijkt mij in dat geval een pré.
Verder kan wat ram ook geen kwaad.

Edit; en inderdaad zoals meneer boven mij al aangeeft, let op het scherm. Een goede weergave c.q. kijkhoek lijkt mij tamelijk belangrijk.
Je wilt niet dat een afbeelding blauw doet ogen, terwijl hij alszijnde groen uit de printer komt (om maar even lekker extreem te zijn)
Officieel werkt dat volgens mij alleen met de NVIDIA GTX285, GTX470/480/570/580 en dan gaat het over de desktopvarianten. Laptop weet ik niet, zit vaak wel CUDA in maar wordt dan niet benut.

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.