pc boot windows 7 in plaats van C: vanaf E:

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybyah
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06-2024
hallo mede tweakers,

ik ben ten einde raad...
mijn windows 7 systeem boot vanaf de E schijf in plaats van mijn C: (ssd) schijf.
ik wil graag schijf E eruit halen om hem vervolgens in een media speler te gebruiken.
als ik schijf E ontkoppel krijg ik het probleem van missing boot files...

heb al een aantal dingen geprobeerd waaronder met easy bcd en een upgrade/herstel van windows 7
maar weet niet meer met welke dvd ik het geinstalleerd heb en heb er 2 en beide werkten niet.

om nou te voorkomen dat ik een nieuwe/clean install moet doen wat overigens no-go is.

zou ik jullie willen vragen om mij met deze kwestie te helpen.

alle (nuttige) oplossingen zijn welkom.

alvast bedankt,

groeten Zybyah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat maakt je E schijf dan dat windows hiervan wil booten?
Is dat je oude windows schijf die je gebruikte voor je de ssd had?
Dan moet je natuurlijk eerst zorgen dat windows 7 goed van je ssd start dus klonen van je oude installatie of een nieuwe install op je ssd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybyah
gebruikte hem primair voor downloaden weet niet meer of ik eerst windows hierop heb gezet...
misschien dat er nog oude bestanden op staan er is nog wel 19 gig missend heb alle gedownloade bestanden verplaatst naar andere schijf en kan ook geen map vinden en ook geen verborgen mappen... ik vind het allemaal vreemd...
maar kan hem niet formatteren kan hem niet verwijderen en dan leegsmijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
EasyBCD: http://neosmart.net/EasyBCD/

Onderaan de pagina de gratis download

Oeps... Ik zie dat je dat al geprobeerd hebt, waarom lukte dat niet?

[ Voor 31% gewijzigd door Avar op 05-12-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Blijkbaar bevatte je oude schijf met de e: partitie je MBR, als je gewoon windows opnieuw installeert en windows treft een MBR aan, dan zal Windows deze gebruiken als bootdevice.
Misschien dat dit helpt: http://www.sevenforums.co...different-hard-drive.html

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 15:27

kevinr1

Dude?

Ehm.... ... ??

1: Back-up belangrijke bestanden
2: Boot win 7 cd.
3: Format andere schijf
4: Install Win 7 op SSD, ( PS, Zorg wel dat je een Win 7 SP1 hebt, zorgt voor betere verwerking i.v.m. de SSD).
5: Back-up terug / enjoy...

Kijk, zo'n probleem is dat allemaal niet(!). Ik heb nog wel een Win 7 x64 DUTCH (legal) dvd voor je liggen, heb je alleen je eigen sleutel nodig.

Kijk, je zoekt nu alleen maar een omweg, ik denk dat dit nooit 'goed' gaat werken en dat je uiteindelijk allemaal fouten krijgt in je systeem met installeren van software en dergelijke...
Om 100% sure te zijn moet je toch echt weer een clean install uitvoeren, ben je veel zekerder etc.
En je installeert Win 7 op een SSD, kan toch nooit langer duren dan 10 minuutjes?

[ Voor 55% gewijzigd door kevinr1 op 05-12-2011 21:37 ]

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Je kan met western digital clone disk een raw copy maken van je schijf. Dit kan je van de western digital site downloaden.

hiermeer kan je je hele boot schijf E: naar C: toe kopieren en kan je vervolgens je E: ontkoppelen en even testen uiteraard.

Hoop dat dit je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybyah
@ kevinr1: hoef ik dan niet al mijn programma's opnieuw te installeren en alle instellingen opnieuw door te voeren?? ik wil best een clean install alleen ben bijna de hele dag bezig alles goed in te stellen etc... (en ik ben een beetje lui aangelegd...)

@WhoppaTha..!!: oke misschien een idee om te doen maar kan dit de gehele schijf kopieren en als het dan opnieuw geinstalleerd is kan ik die raw copy er dan gewoon overheen gooien zodat alle programma's en instellingen bewaard worden?? en anders als ik het vanaf E naar C kopieer kopieer ik dan niet over de hele schijf heen? ik behoef alleen het boot gedeelte.

please advise,

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Het programma (Acronis True Image WD Editie ) wat je kan gebruiken om een copy van je schijf te maken met alles daarop naar je nieuwe schijf alles blijft werken zoals het was zolang al je hardware het zelfde blijft.

Het is verstanding eerst de ssd door windows te laten herkennen heeft ie de drives alvast in je hardware database zitten.

Als je acronis gebruikt hebt heb je 2 schijven met dezelfde copie.

Het is dan verstandig om eerst in je bios de ssd als boot in te stellen en eventueel de oude E: schijf te ontkoppelen zodat je zeker weet dat de nieuwe RAW copy naar je ssd goed boot en werkt.

Ik heb dit bij mijzelf ook toegepast op windows 7 64 bit toe ik ook over ging op ssd. tien mintuten tijd en klaar.

Hoop dat het hier mee lukt.

P.S. om het wat makkelijker te maken hier de link.
http://support.wdc.com/pr...d.asp?groupid=612&lang=en

Groet D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet met de win7 cd opstarten, dan "windows herstellen" ofzoiets aanklikken. Daarna naar het command prompt gaan en daar inrammen: bootsect.exe /nt60 /sys of /all of /force ??
Had ook ergens iets gelezen van fixmbr /all ofzo??

Wel je harddisk eruit halen, anders start je nog altijd via je bestaande harddisk op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 15:27

kevinr1

Dude?

Google ff naar:"ninite"
Veeeeeeel programma's die je met 5 klikken kan installeren....

en de 'zogenaamde legale' programma's zijn zo te doen.
Ik zou toch echt gaan voor een clean install op een relaxte zondag middag met een kater }:O

[ Voor 40% gewijzigd door kevinr1 op 06-12-2011 22:02 ]

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybyah
goedemorgen,

bedankt voor alle reacties... het probleem is inmiddels opgelost!!

de manier die voor mij werkte is de manier van Bartjezz...

maar de rest ook allemaal bedankt voor het aandragen van oplossingen!

@kevinr1: die ninite lijkt me ontzettend handig voor als ik weer een clean install ga doen dank u voor de tip!!

ik had alleen geen zin om helemaal windows weer opnieuw te doen en alles opnieuw te installeren... games etc... en de instellingen van programma's allemaal weer overnieuw te doen.

nogmaals allemaal bedankt,

vriendelijke groeten,
Zybyah
Pagina: 1