Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
Beste Tweakers,

Ik zit al dit hele weekend te stoeien met mijn router (de 'geweldige' KPN Experia Box, Siemens Gigaset SX551). Dit namelijk voor Mario Kart 7 die is uitgekomen vrijdag. De game bevat een online functie. Maar wat is nou het geval: deze werkt niet bij mij! Naar een poosje krijg ik error code 006-0612, een code die volgens Nintendo wijst op een brakke verbinding of iets dergelijks.

Maar nou komt de grap: ik heb mijn 3DS al sinds de launch en kan altijd (nog steeds) gebruik maken van de eShop, vriendenlijst, systeemupdates en alle andere online mogelijkheden. Dit gaat ook top en helemaal stabiel. Echter: waar het om gaat, het online gamen zelf, werkt dus niet!
Het ligt trouwens niet aan de 3DS, die doet het namelijk wel op het netwerk van de buren. Hetzelfde geld voor de 3DS van m'n zusje. Voor de duidelijkheid: het is niet zo dat mijn verbinding slecht is; ik heb gewoon nog geen seconde kunnen spelen! Bij Mario Kart kies je eerst voor de optie online, waarna ik word aangemeld bij Nintendo Network. Dit gaat goed. Kies ik vervolgens voor 'wereldwijd', dan duurt het een eeuwigheid waarna ik die foutmelding krijg.
De online problemen schijnen bij elk online Nintendo spel voor te komen (waaronder ook lauchgame Super Street Fighter IV, nog steeds niet opgelost), bij een beperkt aantal routers.

Ik heb me er dit weekend goed in verdiept en het lijkt erop dat dit probleem bij elke Experia Box voorkomt en tevens Belkin routers. Dit gebaseerd op meerdere fora (wereldwijd) waar ook meerdere mensen problemen ondervinden met het online gamen op een 3DS. Zo op sites als Ngamer.nl en Insidegamer.nl, maar ook op Nintendo3DSblog.com en het forum van IGN.com.

Ik heb zelf al mijn 3DS een statisch IP gegeven en alles handmatig ingesteld, de poorten 443 en 3074 geforward en ook heb ik DMZ geprobeerd door het IP van mijn 3DS in DMZ te zetten (Exposed Host in EB). Ook de firewall staat uit en zelfs de verificatie heeft van open tot WPA2 gestaan. Dit had allemaal geen nut, ik kan nog steeds niets online spelen.

Nou hoop ik dat een echte Tweaker mij verder kan helpen om het toch werkende te krijgen.
Zo zijn hier geloof ik ook problemen opgelost met de EB en een 360 en PS3 ;)

Alvast bedankt!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:13
Het enige dat ik kan bedenken is KPN om een Thomson Experia box te vragen, als ze die nog leveren. Die werkt hier prima, met DS (alleen met WEP beveiliging), 3DS en Wii. :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Kijk, daar kan ik wat mee. Misschien is een Thomson wel te regelen als ik naar de KPN winkel ga...

Jij hebt een 3DS game online werkend op die router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ben vanmiddag bij de KPN winkel geweest, de medewerker hier kon het ook niet voor me oplossen. Wat ik moest doen: contact opnemen met de klantenservice en hier om een nieuwe box vragen.
Zonet gedaan:

> Met de helpdesk
< Hallo met Richh, ik heb een probleem: ik kan niet online gamen
> Oke wat voor router heb je?
< De SX551 van Siemens
> Ooh, die is al wat ouder... ik stuur wel een nieuwe op, wat zijn je adresgegevens?

Krijg waarschijnlijk nog voor het weekend een nieuwe router, waarschijnlijk de ZTE. Daarmee moet het lukken.
Verder vertelde de medewerker mij dat voor gameconsoles een vast IP aan te raden is, en de poorten te openen.

Hopelijk gaat het nu lukken. In ieder geval netjes van KPN dat ik gewoon een nieuwe router krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392901

Ik heb ook een SX551. Eerst had ik ook die error maar ik deed het volgende, ik zag dat jij dit ook al geprobeerd hebt maar bij mij werkte het. Eerst zocht ik het IP van m'n 3DS op bij status. Daarna ging ik naar exposed host en typte ik daar het IP in en toen werkte het.

Ik had dit probleem trouwens ook eerst bij m'n Wii maar ik had dat op de zelfde manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:13
Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik speel online Mariokart DS op mijn 3DS. Mariokart 7 moet ik nog kopen/onder de kerstboom vinden. :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Mario Kart DS is ook geen probleem voor mij. Updates ontvangen, vriendenlijst, eShop ook geen probleem.

Mario Kart 7 online tegen elkaar: daar gaat het mis. Bij nader testen ook Street Fighter en Tetris. En bij de buren gebeurd dit niet.

Kortom, online gamen op de 3DS alleen, bij enkel mijn router.

@sponger: Al geprobeerd ja. In ieder geval mooi dat het bij jou wel werkt!

Pagina: 1