HELP!!! Bestanden "kwijt" (maar nog wel aanwezig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
HELP!

PROBLEEM
Ik ben 1,7 TB aan bestanden (video e.d.) 'kwijt' op mijn externe HDD, maar de bestandsruimte is nog wel 'bezet' (hetgeen doet vermeoden dat de data nog ergens is). Ik kan het alleen met geen mogelijkheid terugvinden.

ACHTERGROND
Gisteren was ik e.e.a. aan het organiseren op mijn HDD, toen ik per ongeluk (meen ik) de folder "video" een stukje wegsleepte. Ik meen dat deze in de folder "music" terecht kwam, maar daar kon ik em niet meer vinden. Sindsdien is de gehele inhoud van de folder (1,7 TB) foetsie. Het vreemde is dat de beschikbare schijfruimte niet is veranderd, en de 1,7 TB dus nog ergens lijkt te zijn. Voor de duidelijkheid: de vindbare bestanden op mijn 2TB HDD zijn +/- 250 GB in omvang, en de beschikbare ruimte is 38 GB.

Ik heb alles geprobeerd, o.a. verborgen bestanden weergeven, zoeken op trefwoorden van de verdewen videobestanden, foutcontrole uitgevoerd, maar resultaat is 0,0 :'( .

Mijn vraag aan jullie: is er een kans dat ik mijn videocollectie niet echt kwijt ben, en dat deze nog ergens te achterhalen is op de schijf? En zo ja: hoe?!

Any help would be greatly appreciated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Sowieso het eerste voor in de toekomst: maak een backup! Als je je bestanden zo graag wilt behouden, kun je er ook wel wat aan uit geven om ze veilig te bewaren (het liefst op 3 locaties, maar voor gevallen zoals deze is 2 ook wel genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

lijkt erop dat het in de prullenbak staat oid doe eens alle bestanden en mappen weergeven ( ook systeem bestanden ) en zoek naar de $recycler map en kijk eens wat daar in staat.

Treesize is ook een handig programma om te checken waar je ruimte naartoe is trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Check de grootte van al je andere mapjes. Als je een muziek album tegenkomt van 1.7TB dan weet je waar alles staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04

SkyStreaker

Move on up!

computer opnieuw opstarten in veilige modus -> opdrachtprompt

dan: chkdsk x /f (waar x de HDD is)

Dit ga je niet terugvinden met undeletezooi e.d. De verwijzingen naar de files zijn naar de klote. Dit zal het moeten verhelpen. Probleem WEL is echter dat dit geen garantie geeft tot 100% oplossing.

Zoals je dit laat overkomen, LIJKT dit het geval te zijn. Biedt dit geen soelaas, dan dit:

download recuva (google even) voor een goed, gratis tooltje om bestanden te onverwijderen. Veilige modus gebruiken om HDD activiteit zo minimaal mogelijk te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door SkyStreaker op 05-12-2011 18:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
Hey, bedankt allemaal! Na de foutcontrole, en vervolgens een reset had ie uiteindelijk toch alles teruggevonden en in een "found" folder gezet! :D

Na 8 uurtjes toch nog alles gered.

Backup wordt aan gewerkt, eerst nog een NAS-je aanschaffen...
Pagina: 1