Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Ik kom net m'n kamer inlopen in een ontzettende puinhoop. Dat klopt want ik ben de afgelopen tijd druk bezig met het afronden van m'n examen, en dan werk erbij, en af en toe fotootjes maken, Sinterklaas erbij dit weekend.

En overal liggen foto spullen. Oplader en accu's rond het stopcontact, 4 tassen met spullen erin op de grond, wat padded dividers erom heen, grip op het bureau, lenzen op tafel, analoog toestel tussen een berg kleding. Ergens een statief tussen wat rommel, tekentablet onder een stapel papieren, ect.

Normaal houd ik m'n hoofdtas voor alle lenzen en veel gebruikte spullen, statieven en ongebruikte tassen netjes in de kast, oudere analoge toestellen in de vitrine, en de overige accessoires in een oude fototas die omgebouwd is tot opberg-tas. Alles op bureau heeft een nette vaste plek, opladers in een bakje bij elkaar. Ordelijk. (maar nu even niet O-) )

Nou weet ik dar hier meer mensen zijn met een lading aan foto gear en vroeg me af: "Hoe houden jullie alles netjes/ordenen jullie alles? Foto's mag ;)

Het gaat dus niet om de workflow maar om de fysieke hardware, hoe bewaar je dat, waar sla je het op. En lukt dat goed, of net als bij mij soms even minder O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik sla m'n gear standaard op in de koffer (Think Tank Airport International Security v2.0). Daar past m'n body, flitser, lenzen, accu's, geheugenkaartjes en andere accessoires in (parrapluhouders, filters, enz.). Ik heb nog ruimte voor eventueel meer flitsers of een extra body. Afhankelijk van wat ik ga fotograferen, pak ik die mee of doe ik de dingen die ik nodig heb in een andere tas. Ik heb een Crumpler rugzak en de Domke F-2 schoudertas als opties daarvoor. Zodra ik thuis kom, doe ik alles weer in de koffer, want dan heb ik het mooi op een centrale plek opgeslagen :)

Edit: de twee lichtstatieven en parraplu's die ik heb sla ik op in een Manfrotto LBAG90 tas. M'n manfrotto statief heb ik gewoon los in de kamer staan, de reflectoren in een compacte tas, een reflectorhouder heb ik los staan. Daarnaast heb ik in een lade nog wat losse spullen liggen (Manfrotto clamp, batterijlader, enz.).

[ Voor 24% gewijzigd door Nordlys op 05-12-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:11
Daar had ik in het verleden ook last van, samen met alle elektronica om me heen op mijn kamer. Ik heb het wat drastischer aangepakt om bij de Ikea meerdere transparante opbergboxen te kopen en die te gebruiken om oa fotografie gear op te slaan. Lenzen, opladers, bodies, filters, tripods etc.

Het betreft meerdere maten dozen van de Samla serie (link)

Mocht ik op pad gaan, dan open ik wat dozen om het een en ander in mijn padded dividers te stoppen zodat het gemakkelijk in een tas meegenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zo'n standaard ladenkastje onder m'n bureau. Daar verdwijnt de camera in, de lenzen (3x) en de flitser. Oplader zit een lade lager, en toen was ik alweer klaar. Overigens ben ik meestal wel zo lui dat ik mijn tas pas uitpakt als ik 'em ergens anders voor nodig heb. Dus de gear zit ook vaak gewoon de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:58
Ik heb mijn bureau zelf gemaakt. Heb daarbij bij het maken van het ladekastje meteen rekening gehouden met het opbergen van de camera etc. Nu mijn camera, alle lenzen, geheugenkaartjes etc. allemaal in die la.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/40131_167186153296658_100000158226484_649618_1334247_n.jpg

Zoals je ziet best netjes, en alles bekleed met vilt, zodat het niet krast op de zonnekappen etc. Verder ligt er nog een klein laatje in die la, waar ik de kleine spullen heb liggen, zoals een remote, gps-logger, etc.

De grote dingen, zoals een statief, heb ik in een andere kast liggen. Daar liggen trouwens ook de fototassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat ziet er super uit TranceSetter. Ik denk dat er weinig mensen zijn die een nettere manier hebben om hun gear op te bergen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Heb een rugzak met spul wat ik regelmatig gebruik en een doorzichtige plastic bak van de ikea voor meuk die ik vrijwel niet gebruik maar niet weg wil doen. Da's een beetje een rommeltje soms

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik bewaar gewoon alles in mijn Lowepro slingshot, past net maar zit eigenlijk te koekeloeren naar een andere tas. Maar ik vind het wel makkelijk om alles in de tas te hebben, kan hem zo mee pakken als ik wil en dan hoef ik me geen zorgen te maken of ik alles wel bij me heb en hoef ik ook niks in te pakken!

Ook voor een weekendje weg gaat me dit prima af zo, alle extra's als een lader en extra kaartjes enzo passen allemaal prima in de tas ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:27

Polariteit

Fietsende fotografeur

vrijwel alles zit in mijn (te kleine) rugzak; behalve de oplader (nutteloos om in tas te houden), camera zit meestal als ik niet aan het fotograferen ben aan mijn pc gekoppeld en een macrolens past niet meer in de tas en die gebruik ik amper. Die slingert ergens rond geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles ligt normaal in een kast, maar meestal zitten de spullen die ik de laatste keer mee heb gehad nog gewoon in de tas... Oh, ja en dan ligt er vaak nog wat spul op mijn bureau, omdat ik er nog niet aan toe ben gekomen om het in de kast te stoppen.

de oplossing van Trancesetter vind ik geweldig, maar ook niet handig. Er zijn hier vast meer mensen die last hebben van het verschijnsel dat tassen telkens lijken te krimpen? Nou, dat probleem heb ik ook. Voordeel van de kast is dat e.a. nu gewoon op een paar planken staat. Dan kan je vrij makkelijk wat dingen verschuiven en zo weer een beetje ruimte maken.\

Statief en tassen staan trouwens gewoon over de grond op de studeerkamer. Maar ik werk meestal in de woonkamer, dus daar ligt dan weer wat meuk, zoals de cardreader en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 20:08
TranceSetter schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:47:
Ik heb mijn bureau zelf gemaakt. Heb daarbij bij het maken van het ladekastje meteen rekening gehouden met het opbergen van de camera etc. Nu mijn camera, alle lenzen, geheugenkaartjes etc. allemaal in die la.

[afbeelding]

Zoals je ziet best netjes, en alles bekleed met vilt, zodat het niet krast op de zonnekappen etc. Verder ligt er nog een klein laatje in die la, waar ik de kleine spullen heb liggen, zoals een remote, gps-logger, etc.

De grote dingen, zoals een statief, heb ik in een andere kast liggen. Daar liggen trouwens ook de fototassen etc.
Oeh, dat is nice :)
Ik bewaar het overgrote deel van mijn spullen in m'n fototas, de rest ligt in een kastje. Niet echt een systeme verder :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21

Milo.

klik

Idd erg netjes TranceSetter!
Ik heb een ladekast met een lade vol met rotzooi als triggers, filters, snoertjes, adapters etc etc, andere voor andere onzin en lensjes. Mn digitale gear heb ik in mn Domke F2 en mn analoge gear in een lederen koffer. Mn statieven etc onder mn bed hehe. Liggen daar fijn stof te happen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Ik heb ook zo'n la, maar dan zonder vakjes :P

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6Y1jhUU48lc/Tt5dpSepZmI/AAAAAAAAC_0/SO_F3NaY20M/s720/IMG_5099.JPG

Afhankelijk van of ik de boel heb opgeruimd ligt mijn camera op mijn bureau danwel op de grond in mijn tas of met tas en al in de la. Past precies allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Goed topic, ik merkte ook al een tijdje dat het meestal allemaal een bende is..

Hoe het was:
- statieftas: plu's, monopod (storage) statieven en swivels ligt onder het bed
- daarnaast ligt mijn driepoot in wederom een statieftas, maar een kleintje..
- alle lenzen + body's in F-2B, met daarbij ook nog wel ruimte voor business cards, accutjes en batterijen.
- de rest (acculaders, O-flash, SB's) zit in m'n oude Crumpler (Daily XL, te koop) maar ligt eigenlijk vaak los op m'n ingebouwde tv meubel - vaak liggen de acculaders half op wat flessen wijn..

Ofwel, inderdaad één grote bende - vaak liggen dingen die permanent in de fototas zouden moeten zitten ook gewoon een dag of wat los op tafel of bureau.

Vandaag een Peli 1514 besteld, die al langer in de planning stond overigens.. Hier moeten de lenzen en body's in komen, lekker makkelijk zo'n rolkoffer die zo onder je bed past. Morgen komt 'ie binnen en ga ik kijken hoe ik 'm precies ga inrichten!

Aan de hand daarvan ga ik bekijken wat dan precies terug in de F-2B tas gaat, de strobist-kit staat hiervoor op de nominatie, en ik ga kijken waar de rest elders een permanenter plaats gaat krijgen. Zo'n bureau als TranceSetter brengt me wel op ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:04
Hoe bewaren jullie de batterijgrip als jullie deze niet gebruiken? Gewoon los in je foto tas, of hebben jullie daar een speciaal hoesje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Battery-grip zit eigenlijk altijd vast aan de camera. Als ik hem er af zou doen, zou ik hem in de la doen met de beschermdingen er op die er standaard bij zitten (Nikon MB-D10 grip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zelfde als jvdgeest, altijd op de cam.

Ik zie eigenlijk ook geen reden om hem niet te gebruiken. heb 10x zoveel houvast op de camera, en 2x zoveel batterijcapaciteit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:58
Inderdaad ook altijd de grip op de camera zitten, en heb hem er vrijwel nooit af. Ook heb ik altijd mijn statief quick-release plaatje op de grip zitten. Sowieso houd een grip veel beter vast, en die portretstand is wel erg handig. Ik heb trouwens maar 1 accu in de grip zitten, aangezien ik daar kwa energieverbruik altijd genoeg aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ben vrijgezel en dus zwerft het overal door het huis. Van woonkamer tot logeerkamer. Overal liggen tassen en lenzen/bodies. Niemand die zich eraan ergert :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb alles in 1 rugzak zitten, behalve m'n statief. Dus ook alle kabeltjes, oplader, kaartlezer, filters etc. Puur omdat ik alles op 1 plek wil hebben en omdat ik niet wilt dat het gaat verstoffen in de kast.
Als ik mn 7D na een paar dagen uit de tas haal ruikt hij altijd weer gloedje goedje nieuw :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Dat idee had ik ook ooit. Alles in 1 rugzak, lekker makkelijk.
Slingshot 300 past wel redelijk wat in.

Twee problemen:
1. wat is dat ding gigantisch zwaar geworden. Dat is echt niet leuk meer.
En als ik altijd eerst moet gaan bepalen wat ik wel en niet mee neem om het gewicht te beperken, dan is het niet meer makkelijk om alles altijd in die tas te hebben.

2. Het past niet meer allemaal in de tas...

Wat is dat overigens voor tas die een "nieuwe-camera-geur" optie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
TranceSetter schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:47:

[afbeelding]

Mooi gedaan, ziet er erg struk uit. Wil zelf ook zoiets gaan doen, als ik nu de la opentrek gaat eerst m'n hele gear 3 keer over de kop :|

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
mjtdevries schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:25:

Wat is dat overigens voor tas die een "nieuwe-camera-geur" optie heeft?
haha ik heb ook geen idee :P
Maar na een dag fotograferen in weer en wind is hij soms een beetje afgeleefd. Als ik hem dan een paar dagen later weer uit de tas haal ruikt hij weer helemaal naar vers rubber :9~
Misschien omdat mn sigma 400mm zo'n gigantische rubberen manual focus ring heeft die zn geur verspreid haha

[ Voor 7% gewijzigd door Scirocco op 15-12-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/2938/peli1510.jpg

Dit is de peli 1510, verder nog een ICU large voor in een rugzak en een losse cameratas voor een body met lens.
Afhankelijk van de gelegenheid maak ik een keuze wat ik meeneem.
Voor de 70-200 er kwam had ik een peli 1500, deze is nu te klein geworden voor wat er in moet.
Thuis zit het in de 1510, stof en stootvrij.
In een losse doos op zolder zitten alle verpakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04
Ik heb sinds een paar dagen een hoekje in m'n kamer vrijgemaakt waar ik al m'n cameraspul dump, op de statieven na (dat past niet). Ik merk nu al dat ik daar echt baat bij heb, want meestal zoek ik me een ongeluk naar geheugenkaarten, accu's, oplaadbare batterijen of noem maar op en nu kan ik gewoon alles in één keer vinden :D

Alleen moet ik nog even aanwennen dat als ik iets heb gebruikt, ik het ook gelijk weer terug moet zetten in die hoek, want anders vergeet ik dat te doen en kan ik er toch weer naar op zoek :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn computerkamer een kast waar ik alles netjes in heb. Alle kleine prullaria zoals batterijen, geheugenkaartjes etc in een grote opbergkist en de lenzen met body's keurig op een rij.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gewoon een 40cm brede 'Billy' bij de ikea gehaald met een extra plank en een deur. Alle losse prularia zitten in de kleine gelabelde (ikea) opbergdozen met deksel (passen er precies twee naast elkaar in de kast).
Ik kan door de deur heen kijken (normaal glas), waardoor ik het ook beter op orde houdt plus kan ik exact zien wat voor gear er nog aangeschaft kan worden :D

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik organiseer het als volgt,

Ik heb toen ik mijn camera kocht een mooi tasje erbij gekocht waar de camera mooi in paste. Deze was even later natuurlijk al veel te klein na het aanschaffen van wat meer spullen. Nu heb ik de camera meestal ergens in de huiskamer liggen in de boekenkast of op een tafel.

Het camera tasje heb ik nu alle losse dingen in opgeborgen (flitser, remote trigger, lensdoppen, 50mm prime). En mijn statief staat meestal ook ergens in een hoekje in de huiskamer.

Kortom, niet echt georganiseerd, maar ik weet wel waar alles ligt. Maargoed, ik heb dan ook niet zo heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik steek alles in mijn Pelicase 1560, maar deze is nu serieus te klein aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik heb sinds kort alles in een B&W Type 40 case zitten pricewatch: B&W Type 40

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=252759&FotoID=7295

Had voorheen alles los en verspreid door het huis liggen.. Dus nu zit alles netjes in de case en staat het in de kast :)
Alleen het plukschuim nog even wat bijschaven bij de flitser, die zit er net iets te krap in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Woow ! dat ziet er wel erg netjes uit :)
Ik vrees alleen dat ik dan wel 5 koffers ofzo nodig ga hebben :+

Ik ben overigens nog steeds aan eht rond kijken, tot nu toe vind ik eht idee van Trancesetter erg mooi, alleen even afwachten of ik het huidige bureau meeneem met de verhuizing over een paar maandjes. En anders gaat de vitrine kast als opslag dienen of een mooie opbergbak met schuim.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Even een necropost voor iets wat ik via en ander forum vond:

http://www.kickstarter.co...kpak/trekpak?ref=category

Het is een start up die een nieuwe benadering heeft voor inserts.
Ziet er erg interessant uit alleen de prijs is nog wel stevig.
Standaard integratie met PELI case en zelfs custom ontwerp schijnt mogelijk te zijn. (als je maar betaald..)

*knip* linkje verwijderd

[ Voor 17% gewijzigd door Nordlys op 29-03-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Om heel subtiel dit topic gewoon eens een kickje te geven...

Nadat ik afgelopen week voor de zoveelste keer een lens kwijt was ben ik met spullen die ik nog had liggen even wat in elkaar gaan knutselen :)

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg875/scaled.php?tn=0&server=875&filename=r92dr.jpg&xsize=640&ysize=640

plastic bak op wieltjes en noppenschuim :)

Nu nog wat voor de overige meuk verzinnen

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ziet er wel nice uit Sapphire!

Ik prop na mijn vorige post nog steeds alles gewoon in mijn tas, alleen heb ik nu een grotere tas waar nu echt alles inpast. Enige wat er niet inzit is de batterijoplader en het statief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is het niet heel onhandig om steeds alles in elkaar te moeten zetten als je weg wilt met je camera? Je grip los van de body, Leonvw heeft zelfs zijn lens los van de body in die koffer. Als je ergens heen wilt is in elkaar zetten niet zo'n punt maar als je ergens bent en je spullen moeten opgeborgen duurt het wel even:P

Ik heb nu weer even één tas voor mijn spullen, komt binnenkort wel weer een andere bij, maar in die tas sla ik ook alles op als ik thuis ben :) Alles op één plek is wel zo handig. Niet zo mooi als de bureaulade of die koffers met schuim though..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
hier in een Pelican koffer

Afbeeldingslocatie: http://farm2.staticflickr.com/1232/5151538588_031186f1b0.jpg
pelican 1560 by All-rounder Photography, on Flickr

inmiddels is de helft van de inhoud veranderd maar je snapt het idee.

werkt perfect :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Pixeltje schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 07:25:
Is het niet heel onhandig om steeds alles in elkaar te moeten zetten als je weg wilt met je camera? Je grip los van de body, Leonvw heeft zelfs zijn lens los van de body in die koffer. Als je ergens heen wilt is in elkaar zetten niet zo'n punt maar als je ergens bent en je spullen moeten opgeborgen duurt het wel even:P

Ik heb nu weer even één tas voor mijn spullen, komt binnenkort wel weer een andere bij, maar in die tas sla ik ook alles op als ik thuis ben :) Alles op één plek is wel zo handig. Niet zo mooi als de bureaulade of die koffers met schuim though..
Privé gebruik ik de grip niet, opdrachten weer wel. Ondertussen bedreven genoeg geworden dat het me een minuutje kost ofzo dus echt het werk is het niet meer.
Praktijk zal wss blijven dat body met grip en lens eraan in de grote tas blijven, maargoed dit is iig beter dan 2 lenzen in de kledingkast, 2 in twee verschillende tassen, body en lens in een andere tas, grip in de bureaula en dan nog een lens en flitser die weet-ik-veel-waar rondslingeren. Nu heb ik iig voor de belangrijkste gear 1 vaste verzamelplek :p

Gabriël AM5

Pagina: 1