Ziggo internet problemen

Pagina: 1
Acties:

• Maaskant
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-02 10:38
Beste mede tweakers,

Wij hebben nu sinds een week of 7 Ziggo Alles-in-1 Plus met een Ubee modem. Prima, lekker snel internet, HD kwaliteit TV en telefonie. Het internet viel helaas van het begin af aan al tegen en zit ergens niet goed. Wij kregen gisteren een telefoontje van onze (over)buurman dat hij problemen had met zijn internet nadat wij overgestapt waren en hij stuurde een email met zijn netwerk overzicht. Ik heb vervolgens die van ons gecheckt en kreeg dit:

Afbeeldingslocatie: http://informatica.ghlyceum.nl/users/32005/naamloos.png

Het lijkt dus of onze modem via zijn modem verbinding maakt met het internet. Ik heb vervolgens Ziggo gebeld en het hele verhaal uitgelegd, hij kwam na een half uur met de geniale oplossing om de router te resetten. Dit had ik zelf al 2 keer gedaan en ik zei hem dat het niet zou helpen maar meneer wist zeker van wel. Geen stap verder dus, weer bellen (verbinding viel weg door het resetten), wij terugbellen maar niemand kon ons helpen.

Ik kan via internet onze router ip: 192.168.178.1 bereiken en de router van mijn buurman ip 192.168.1.245 bereiken. Het rare is als ik bij mijn routers overzicht kijk zie ik dat mijn computer op 192.168.1.18 staat maar mijn xbox op 192.168.178.23.

Weet iemand wat hier aan de hand is en wat het op kan lossen, Ziggo bellen is nutteloos blijkt. Kan het zijn dat er een kabel niet goed zit of iets dergelijks of hoort dit gewoon en zit het probleem met het slechte internet ergens anders?

Update:
Het probleem wordt steeds mooier, ik ben zelf naar het netwerk overzicht gegaan en zag hun router staan, ik heb toen gekeken naar hun router ip en tot mijn grote verbazing kon ik hun settings zo wijzigen. Dit lijkt mij zeker niet goed.

Update 2.0
Afbeeldingslocatie: http://informatica.ghlyceum.nl/users/32005/Naamloos1.png
Dit heb ik in mijn buurman zijn modem gevonden, zijn router-ip is 192.168.1.245. De ip die hier wordt gegeven lijkt die van mijn router te zijn?! Aangezien mijn router aangeeft dat zijn router-ip 192.168.178.1 is.

[ Voor 32% gewijzigd door Maaskant op 05-12-2011 19:27 . Reden: update ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je plaatje doet 't niet.

Beschrijf eens hoe het precies is aangesloten? Wat viel je precies tegen, en wat zit er dan niet helemaal goed volgens jou?.
En heeft enkel je buurman problemen, of heb je er zelf ook last van?

Als je een kabelmodem hebt dan hang je die aan een coaxkabel en op die manier krijg je internet. Een modem van een buurman staat daar dus los van.

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 13:19
Het lijkt net alsof jouw modem als repeater gebruikt wordt voor het signaal van je overbuurman.
Als je een tracert maakt naar een willekeurige website, neem google.nl. Wijzen de eerste hops er dan ook op dat je pakketjes door de speedtouch van je overbuurman gaan?

• Maaskant
Beste Nieknikey, ik heb geen idee waar je het over hebt maar er komt al iemand langs. Ik heb nu nog een symptoom gevonden. Beide computers zitten op hetzelfde draadloze netwerk, als ik naar watismijnip.nl ga op beide computers is bij mijn computer de Hostname: ipX.direct-adsl.nl en bij de andere X.dynamic.ziggo.nl

Edit.
Ik heb gekeken naar dat tracert maar het gaf bij mij een of andere error (mijn fout waarschijnlijk). Ik heb een andere site gevonden met volgens mij dezelfde mogelijkheid en kwam erachter dat mijn computer via KPN loopt terwijl ik op mijn ziggo modem zit en de andere computer gewoon via Ziggo gaat.

Ik weet niet tot in hoeverre ik die rapporten online kan zetten als dit veilig is wil ik deze evt. updaten.

[ Voor 40% gewijzigd door Maaskant op 05-12-2011 18:30 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 15:09
Je XBOX krijgt een IP van de router van je buurman, De HP ook. Maar jij krijgt een IP uitgedeeld van de DHCP server van de Ziggo. Je heb toch geen draad naar de router van je overbuurman liggen of zo?

Verander alsjeblieft je SSID en je wachtwoord van je router. Pronto.

[ Voor 15% gewijzigd door Biersteker op 05-12-2011 18:32 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Maaskant
Beste Biersteker, ik heb het SSID en mijn wachtwoord van mijn router al meerdere malen veranderd maar het probleem blijft. Ik krijg via watismijnip.nl aangegeven dat ik op de computer (Frank Maaskant) op KPN van mijn buurman zit.

• Nieknikey
Bij een tracert ga je naar cmd (Start -> zoeken -> Cmd -> "Enter"). Je krijgt dan de command line en je typt er "Tracert google.nl". Je krijgt dan na enkele seconden een lijstje met zgn 'hops' waarbij bekeken wordt welke route je verbinding aflegt. Deze kun je gerust hier neerzetten aangezien jouw IP niet getoond wordt. Vooral de eerste paar hops zijn van belang.

Een vraagje: als je je computers met een kabel aansluit op je modem, en je Wi-Fi uitzet op je modem, blijft het probleem dan?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:08
Maken jij en je buur allebei gebruik van HomePlugjes (en ook allebei te lui om de beveiliging in te stellen)?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zit je niet gewoon op het draadloze netwerk van je buurman? Je kan wel je eigen SSID en wachtwoord veranderen, maar als je pc verbinding maakt met een ander netwerk maakt dat natuurlijk niks uit. Ik zou even individueel elke pc z'n instellingen nalopen waarmee er verbinding gemaakt wordt. :)

• Nieknikey
Satch schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:11:
Zit je niet gewoon op het draadloze netwerk van je buurman? Je kan wel je eigen SSID en wachtwoord veranderen, maar als je pc verbinding maakt met een ander netwerk maakt dat natuurlijk niks uit. Ik zou even individueel elke pc z'n instellingen nalopen waarmee er verbinding gemaakt wordt. :)
Dan blijft het gek dat er 2 modems in het schema opgenomen zijn, het Ziggo modem en het speedtouch modem.

• Maaskant
Beste Satch, dit had ik uiteraard al gedaan. Toch voor de zekerheid nog even gecheckt maar ik zat toch echt goed mijn buurman heeft een Speedtouch waarvan ik het wachtwoord niet weet en nooit van heb geweten en wij hebben een Ziggo modem.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je hebt geen Homeplugs?

Hoeveel meter zit er tussen jouw overbuurman en jouw huis?

Wordt er niet ergens illegaal afgetapt met een kabel? :?

Is er ergens een PC/laptop die een draadloze verbinding heeft met het netwerk van je buurman, en een bekabelde via jouw netwerk, en deze dan gebridged met Internet Connection Sharing? :+

[ Voor 44% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-12-2011 19:34 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Maaskant
Bingo voor webfreakz.nl !

Ik heb zelf wat zitten kijken en toen ik onze homeplug eruit trok had ik inderdaad nergens meer last van. Toch raar dat ik mijn buurman ze internet dan via onze router kan bereiken. Heel raar, uit pure nieuwsgierigheid heeft iemand daar antwoord op?
KPN Router buurman --> Homeplug buurman --> mijn Homeplug --> via ethernet router in --> draadloos verzonden naar mijn computer.
Bedankt iedereen,
Frank

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Graag gedaan, maar het was al gevraagd of je misschien Homeplugs hebt die informatie doorlekken : hcQd in "Ziggo internet problemen" ! ;)

Maar even voor de duidelijkheid. Hoever zit jouw buurman bij jou vandaan? Want ik vind het toch wel raar dat jullie elkaars netwerk op deze manier ontvangen 8)7 Ik dacht dat dit gefilterd zou worden zodra het je meterkast verlaat richting de wijkkast (elektra). Tapt je buurman niet ergens *iets* af (stroom / netwerk) ?

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 05-12-2011 23:05 . Reden: url fixed ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Nieknikey
Ja, een homeplug maakt gebruik van het elektriciteitsnet. Jouw nuldraad (die blauwe in je contactdoos) gaat na jouw meterkast gewoon de grond in. Maar de fasedraad komt van je wijktransformatorkastje. En als jouw buurman op datzelfde kastje zit en de afstand tussen jouw en je buurman (via het transformatorkastje) klein genoeg is, kun je dus zo'n misverstanden krijgen.

• Maaskant
Oeps :+ , ik had een paar posts gemist 8)7. Maar we zitten in een doodlopende straat en ik woon circa. 50 meter van het kastje af en mijn over buurman circa. 20 meter. Toch knap dat de verbinding zo ver komt! Weet iemand een manier om dit probleem tegen te gaan? Ik kan nu niet op mijn XBOX spelen zonder dat ik ons en de buren lastig val.
Bij voorbaat dank!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nieknikey schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:06:
Ja, een homeplug maakt gebruik van het elektriciteitsnet. Jouw nuldraad (die blauwe in je contactdoos) gaat na jouw meterkast gewoon de grond in. Maar de fasedraad komt van je wijktransformatorkastje. En als jouw buurman op datzelfde kastje zit en de afstand tussen jouw en je buurman (via het transformatorkastje) klein genoeg is, kun je dus zo'n misverstanden krijgen.
Heb weinig kaas gegeten van elektriciteit, maar dit kan ik nog wel volgen. Hoe komt het dan dat ik hier nog niet eerder iets over heb gezien? Heb wel eens gelezen dat het _zou_ kunnen gebeuren. Mijn punt is, een hoop mensen wonen in dichtbevolkte woonwijken, dan had ik hier vaker van gehoord? :?

[ Voor 45% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-12-2011 21:29 ]

• Maaskant
Ja dat is ook mijn punt, er zit redelijk wat afstand tussen. Wat wel zo is dat onze modem in de meterkast staat en ik heb de homeplug in de meterkast praktisch direct op het lichtnet aangesloten (de eerste wandcontactdoos op het lichtnet), voor mijn buren hetzelfde. Misschien dat dit er iets te maken heeft?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Kun je die homeplugjes niet gewoon beveiligen met een wachtwoord? Dan kan je buurman niet bij jou erop (en als hij ze ook beveiligd, dan jij ook niet bij hem).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Nieknikey schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:06:
Dat kan prima dat je homeplug set dat haalt en je door de stroom meter in je meterkast heen kan communiceren. Meterkast van de buurman recht tegenover die van jezelf ook nog toevallig?

Andere set gebruiken dan je buurman is een oplossing. Hele set wegdoen en niet gebruiken maar een kabel gebruiken. Of even in de handleiding van je homeplug set kijken hoe je ze opnieuw met elkaar kunt verbinden (pairen) maar dan met een andere beveiligingssleutel, blijkbaar gebruiken ze dezelfde sleutel nu en zien ze met zijn 4en elkaar als één netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 05-12-2011 23:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Maaskant schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:35:
Ja dat is ook mijn punt, er zit redelijk wat afstand tussen. Wat wel zo is dat onze modem in de meterkast staat en ik heb de homeplug in de meterkast praktisch direct op het lichtnet aangesloten (de eerste wandcontactdoos op het lichtnet), voor mijn buren hetzelfde. Misschien dat dit er iets te maken heeft?
Waar je je homeplug hebt staan maakt niet uit. In elke straat zitten de huizen om-en-om op een andere fase. Jouw overbuurman zit toevallig op dezelfde fase als jij, en bij communicatie tussen de homeplugs fungeert de hele bedrading als 'bus'. Dat jouw homeplugs op 10 meter van elkaar zitten, en die van je buurman 100 meter verderop merk je niet. Zijn DHCP server is gewoon eerder met antwoorden dan de jouwe.

Wat je kunt doen:
- ethernet kabel trekken (mijn voorkeur, heb hier alles bedraad op mijn laptop en telefoon na; zelden nog gezeik).
- hetzelfde doen bij de buurman :)
- andere homeplugs proberen
- overstappen op wireless N.
- MAC filtering aanzetten in beide routers, zodat zijn router jouw XBOX niet meer toestaat en andersom. dit voorkomt dat je zijn router als gateway gebruikt, maar nog steeds zit je op hetzelfde netwerk en zul je bandbreedte moeten delen.

Overigens past in een standaard pijp een CAI kabel samen met een CAT5e kabel, en dit is redelijk eenvoudig te trekken (desnoods met wat smeermiddel) als de pijp niet teveel bochten maakt. Ik heb hier zelf op alle plekken waar CAI lag (huiskamer + slaapkamers) de kabel vervangen door een nieuwe CAI kabel en een CAT5e kabel. In het TV meubel staat een switch en daar zit al mijn meuk op aangesloten (TV, mediaplayer, console).

[ Voor 14% gewijzigd door er1c op 06-12-2011 00:10 ]

• Maaskant
Na even zoeken kwam ik erachter dat ik hier overal ethernet aansluitingen heb, ik woon er ook nog maar net dus vandaar 8)7. Ze zitten door praktisch het hele huis volgens mij. Helaas is in de meterkast de plug die in de router gaat afgeknipt. Nu kan ik die zelf wel weer maken want volgens mij heb ik ergens nog een UTP knijptang liggen. Alleen vraag me af of er een vaste volgorde voor de kabeltjes of dat ik wat moet gaan gokken.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maaskant schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:57:
Na even zoeken kwam ik erachter dat ik hier overal ethernet aansluitingen heb, ik woon er ook nog maar net dus vandaar 8)7. Ze zitten door praktisch het hele huis volgens mij. Helaas is in de meterkast de plug die in de router gaat afgeknipt. Nu kan ik die zelf wel weer maken want volgens mij heb ik ergens nog een UTP knijptang liggen. Alleen vraag me af of er een vaste volgorde voor de kabeltjes of dat ik wat moet gaan gokken.
Als je een werkende verbinding wilt hebben, dan zou ik maar niet gaan gokken :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• WoC
  • Niet online

WoC

Maaskant schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:57:
Ja,er is een vaste volgorde. Hij is wel afhankelijk van de aansluitmethodiek die gekozen is bij de ehternetaansluiting door het huis, maar als je uitgaat van 'de standaard' T568B dan is het voor een stekkertje wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin-bruin.
Je kunt er ook voor kiezen om in je meterkast ook nette ethernetkastjes of een klein patchpanel te gebruiken.

Heb je trouwens maar 1 UTP kabel die in je meterkast (afgeknipt) uitkomt? Dat moeten er namelijk net zoveel zijn als het aantal aansluitingen in je huis.

• Maaskant
Bedankt, ik zal eens even kijken of die aansluiting werkt. Er komen 8 kabeltjes uit de muur om het zo maar te zeggen, helaas heeft mijn router maar één ethernet aansluiting dus zal ik iets van een verdeel kastje o.i.d. moeten regelen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
er1c schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:03:
[...]

Waar je je homeplug hebt staan maakt niet uit. In elke straat zitten de huizen om-en-om op een andere fase. Jouw overbuurman zit toevallig op dezelfde fase als jij, en bij communicatie tussen de homeplugs fungeert de hele bedrading als 'bus'. Dat jouw homeplugs op 10 meter van elkaar zitten, en die van je buurman 100 meter verderop merk je niet. Zijn DHCP server is gewoon eerder met antwoorden dan de jouwe.
Ik wil niet lullig doen, maar die homeplug werken via de nul. Elke woning zit idd op een andere fase, maar allemaal op dezelfde nul. (of als je 3 fasen hebt zit elke woning aan elkaar). Er zullen in dichtbevolkte gebieden veel vaker van deze problemen voorkomen, maar dan heb je 2 opties:
-of de bewoners weten niets van netwerken af en gebruiken hun supersnelle verbinding alleen om te surfen
-of de bewoners weten veel van netwerken af en hebben een ander wachtwoord ingesteld.

Maar idd, als je overal hetzelfde wachtwoord hebt, kun je in theorie van een complete wijk 1 netwerk maken. (lekkah makkelijk voor hekkers ;) )

• WoC
  • Niet online

WoC

Maaskant schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:23:
Bedankt, ik zal eens even kijken of die aansluiting werkt. Er komen 8 kabeltjes uit de muur om het zo maar te zeggen, helaas heeft mijn router maar één ethernet aansluiting dus zal ik iets van een verdeel kastje o.i.d. moeten regelen.
Euh... ik weet niet of dit allemaal goed gaat:
- Er komen 8 kabeltjes uit de muur: komen er 8 UTP kabels uit de muur, waarvan elke kabel beschikt over 8 aders? Of komen er 1 kabel met 8 kleine aders uit de muur? In het eerste geval heb je dus 8 ethernet aansluitingen in huis (of 4 wandcontactdozen met 2 aansluitingen). In het tweede geval heb je maar 1 ethernet aansluiting in huis.
- Ik ken weinig consumenten routers met maar 1 poort op de router. In de meeste gevallen zit er een WAN aansluiting op en 4 LAN aansluitingen. Apparaten met maar 1 aansluiting zijn (ik ga uit van een reguliere consumentenlijn) een modem en dan moet je er zelf nog een router achterhangen.

• Maaskant
- Er komen 8 UTP kabels uit de muur.
- Het hebben van maar 1 LAN aansluiting was mijn fout, niet goed gekeken naar het modem er zat nog een sticker op de overige 3 poorten. 8)7.

Morgen maar even van die netwerk pluggen halen en hopen dat ik de juiste volgorde krijg!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe zit het aan de andere kant? Gewoon in zo'n opbouwdoosje? Die kun je openhalen, en daar simpel kijken hoe de volgorde zit, die staat er vrijwel altijd in aangegeven. Trial & Terror lijkt me hiervoor echt niet de beste manier :P
Pagina: 1