Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 20:53
Hallo Allemaal,

Ik wil even verifiëren of mijn conclusie terecht is.

Situatie:
Mijn HTPC start niet op, piept niet en geeft geen beeld. Fans draaien wel, kan hem aan en uitzetten (knop inhouden).
Als ik alle onderdelen los koppel ook geen gepiep (zelfs zonder geheugen modules).
Op het moederbord is niets geks te zien, hij heeft +/- 1 jaar prima gewerkt...

Mijn conclusie:
- Of het moederbord is stuk (gezien deze niet om geheugen piept)
- Of de processor is stuk

Iemand enig idee?
En een oplossing hoe je deze zaken kan uitsluiten zonder 2e AMD platform?

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:28
bios al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je vergeet een 3de mogelijkheid die wat waarschijnlijker is namelijk dat je voeding wel eens stuk kan zijn, want een processor is zeer zeldzaam. Moederboard kan ook wel eens echter na 1 jaar goed gewerkt te hebben is dat ook weer minder waarschijnlijk. Een voeding wil wel eens vaker eruit klappen en zeker wanneer het niet direct een A merk is, waarbij half werken ook best nog kan. Het kan namelijk dat ie net nog genoeg levert om je fans draaiende te houden maar het niet meer trekt om de rest van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
Heb de voeding uit een Antec MicroFusion Remote 350, niet bepaald een slecht merk dacht ik zo....

Trouwens wat extra informatie:
Het is begonnen met vastlopers in XBMC (op Ubuntu), dat werd van kwaad tot erger totdat die al vastliep voordat ik in de bios kon komen. Misschien even een andere voeding hier proberen, kijken of die werkt.... anders toch eens een multimeter aanschaffen :)

edit:
Bios heb ik al gereset

[ Voor 3% gewijzigd door roelzadh op 05-12-2011 18:36 ]

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
roelzadh schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:28:
Heb de voeding uit een Antec MicroFusion Remote 350, niet bepaald een slecht merk dacht ik zo....

Trouwens wat extra informatie:
Het is begonnen met vastlopers in XBMC (op Ubuntu), dat werd van kwaad tot erger totdat die al vastliep voordat ik in de bios kon komen. Misschien even een andere voeding hier proberen, kijken of die werkt.... anders toch eens een multimeter aanschaffen :)

edit:
Bios heb ik al gereset
Dat is een standaard voeding wat in die Antec zit en Antec leverd eigenlijk geen echte klasse A voedingen, dus het kan heel goed zijn dat het de voeding is. Het meten van het voltage van je voeding heeft trouwens niet zo heel veel zin zonder belasting en is vaak ook niet alles zeggend wanneer je wel goede voltages meet. Beste is inderdaad eens een andere voeding te proberen en als dat het niet is zal je helaas toch stuk voor stuk moeten gaan vervangen door werkende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:37
Had toevallig afgelopen week hetzelfde probleem. Exact dezelfde verschijnselen. Mijn bios bleek stuk (asus AMD e350). Nieuw bioschipje besteld via ebay (bleek bedrijf hier in NL), zoek op je moederbord type of kijk bij aanbieder 'bios-master'.

Je kunt eerst ook je bios resetten (clear CMOS, zie moederbord info boekje). Als dat niet werkt is bioschip vervangen de moeite waard, kost 10-15 euro.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Roel1966 schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:53:
[...]

Dat is een standaard voeding wat in die Antec zit en Antec leverd eigenlijk geen echte klasse A voedingen,
Sinds wanneer zijn ze gestopt hiermee dan? Gister?
SpcCwb schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:06:
Had toevallig afgelopen week hetzelfde probleem. Exact dezelfde verschijnselen. Mijn bios bleek stuk (asus AMD e350). Nieuw bioschipje besteld via ebay (bleek bedrijf hier in NL), zoek op je moederbord type of kijk bij aanbieder 'bios-master'.
Dit lijkt mij heel sterk, ik denk niet dat de nieuwe bios chip de echte oplossing was, dat de PC het nu weer doet bekend niet dat dat echt het probleem was.

Daarnaast kunnen deze symptomen aan veel meer dingen worden toegeschreven en kun je ook niet zeker weten dat je precies dezelfde problemen had (die kans is ook nihil trouwens).

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
Zal vanavond eens proberen de voeding van m'n oude PC te koppelen, kijken of dat wel een goede boot geeft...

Denk eigenlijk toch dat het mijn moederbord wel moet zijn, ook zonder harddisks, videokaart en dvd boot die niet. Een bios chip voor € 10-15 is maar € 5-10 goedkoper dan een moederbord, dus nieuw plankje lijkt me de veilige keuze :)

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 22:37

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Heb je lopen sleutelen aan je configuratie? Dan zou er ook de mogelijkheid kunnen zijn dat de aan-/uitschakelpinnetjes niet goed aangesloten zijn.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
Aan/uit schakelaar werkt prima.... kan de PC aan zetten, resetten en uitzetten (alleen door de knop 10 seconden in te houden). Hoor de aangesloten harddisk booten, dus vermoed dat de voeding ook wel OK is.

Nieuw moederbord is binnen, dat werkt perfect... echter bij het vervangen kwam ik achter een aantal zaken:
  • Antec Micro Fusion heeft geen PC speaker, dus de beepjes had ik nooit kunnen horen
  • Klemmetje voor de CPU koeler is afgebroken, dus de koeling was slecht.
Conclusie: de koeling was niet goed dus een vastloper :(

[ Voor 45% gewijzigd door roelzadh op 24-01-2012 15:39 ]

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Pagina: 1