• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Beste tweakers,

Sinds een week ben ik dus op zoek naar een nieuwe tv (budget max 1.400€)
Ik zou toch graag minstens een 42" tv in huis halen.
Zoals iedereen ben ik op zoek naar een tv die prijs/kwaliteit de beste is, zoals de meesten denk ik wel :)
De tv zal vooral gebruikt worden voor films en eventueel games.
Op deze moment heb ik 3 keuzes, maar ik krijg er kop noch staart aan...

SAMSUNG UE46D6300 @ 1349€
http://www.samsung.com/be...x.idx?pagetype=prd_detail

Panasonic TX-P46GT30E @ 1399€
http://www.panasonic.be/h...index.html?trackInfo=true

Sony KDL-46NX720 @ 1300€
http://www.sony.be/lang/n...#pageType=ProductBenefits

Zoals je kan zien zijn alle links uit België, aangezien ik in België woon.
Ook moet ik zeggen dat ik misschien via mijn werk zo'n 10-15% korting kan krijgen op de Sony.

Ik heb intussen al ontelbare reviews en fora (oa dit forum) gelezen, maar ik kom vrij veel tegenstellingen tegen wat de keuze des te moeilijker maakt...
Iemand tips?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dat komt omdat er een hoop meningen zijn, het zijn natuurlijk allemaal goede tv's.

Heb je ze al in winkels bekeken?

• Den Deze
Ik heb ze al in de winkel kunnen bekijken, maar deze geven misschien een beetje een verkeerd beeld.
De ene staat ergens in een donker hoekje, terwijl de andere in het groot en in het breed staat uitgestald.
En hoe meer ik erover zoek, hoe moeilijker het is om de knoop door te hakken.
Mijn voorkeur gaat vooral meer naar de Sony (vooral voor de korting denk ik) en de Samsung.
Het 2e voordeel bij die Sony is dan ook dat je een PS3 + Uncharted 3 erbij kunt kopen voor 69€ :)

[ Voor 11% gewijzigd door Den Deze op 05-12-2011 16:39 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 14:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Den Deze schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:32:

Sony KDL-46NX720 @ 1300€
http://www.sony.be/lang/n...#pageType=ProductBenefits

Zoals je kan zien zijn alle links uit België, aangezien ik in België woon.
Ook moet ik zeggen dat ik misschien via mijn werk zo'n 10-15% korting kan krijgen op de Sony.
Lijkt me op zich een prima reden om voor Sony te kiezen. Waarschijnlijk heb je via je werk ook betere aftersales service wat mee kan spelen. Verder wat degene voor me al zei: bekijk verschillende modellen altijd ergens voor je de knoop doorhakt, een tv blind kopen is nooit een goed idee.

Ikzelf heb trouwens Sharp waar ik ook tevreden mee ben, met name goede kleurechtheid in mijn optiek, maar verder is het een relatief kleinere speler op de Nederlandse consumenten markt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Den Deze schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:38:
Ik heb ze al in de winkel kunnen bekijken, maar deze geven misschien een beetje een verkeerd beeld.
De ene staat ergens in een donker hoekje, terwijl de andere in het groot en in het breed staat uitgestald.
En hoe meer ik erover zoek, hoe moeilijker het is om de knoop door te hakken.
Mijn voorkeur gaat vooral meer naar de Sony (vooral voor de korting denk ik) en de Samsung.
Het 2e voordeel bij die Sony is dan ook dat je een PS3 + Uncharted 3 erbij kunt kopen voor 69€ :)
Dan zou ik lekker die sony nemen... Die is dan 150 euro goedkoper dan de andere tv's en de PS3 met uncharted kan je voor 225 euro (ongeveer) verkopen, waardoor het een vrij makkelijke afweging wordt.

• Den Deze
Dit weekend ga ik alvast de Panasonic en de Sony nog eens vergelijken (in andere winkels), misschien krijg ik er zelf dan ook wat meer zicht op.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:16
Plasma!

Naar mijn mening geeft plasma een beter beeld dan LCD in dezelfde prijsklasse - zwartwaardes zijn beter, kijkhoeken zijn groter, en het beeld is naar mijn mening veel levensechter. De kleurweergave is ook niet misselijk.

De traditionele nadelen van Plasma - stroomverbruik, inbranden, lage brightness, en ik zal er nog wel 1 of 2 vergeten zijn, zijn mijns inziens niet zo belangrijk als het beeld. Daarnaast zijn bovengenoemde naar mijn mening goed genoeg opgelost om het tot een non-issue te laten worden. Inbranden is me ondanks gaming (en dingen er uuuuren op laten staan) niet gelukt - al is image retention me wel gelukt (met een P42G20), maar dat is zo weer weg en niet storend met bewegend beeld. Lage brightness vind ik niet meer van te spreken, en die stroomrekening is wellicht een paar % hoger, maar dat scheelt niet meer dan 20%. Daarvoor krijg je wel wat terug, en het gaat hier niet om gigantische hoeveelheden.

TL;DR: Panasonic plasma. Beter beeld. (imo)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Ik lees in de plasma topics nog genoeg mensen met problemen met inbranden. Vooral bij veel gebruik / logo's etcetera wat nog wel problemen kan geven. Hoewel ik het beeld van plasma's wel mooi vind is het voor mij wel een groot nadeel aan die dingen.
Wat verbruik betreft, ik zag een mooie 55 inch edge-lid tv met een verbruik van 78 Watt. Volgens mij vind je geen plasma die minder dan het dubbele verbruikt. :)
link: pricewatch: Philips 55PFL7606H

[ Voor 12% gewijzigd door warcow op 06-12-2011 10:24 ]

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
Inbranden gebeurt nog wel met plasma, maar ik zou toch voor de Panny gaan tussen deze drie. Er zijn een aantal simpele stappen om inbranden te voorkomen:
De eerste 100 uur (sommige mensen raden 200 uur aan) op cinema mode bewegende beelden zonder logo's kijken, films zijn hier ideaal voor.
Schroef de helderheid niet te ver op.
Als je sporen van inbranden begint te zien kun je bij een aantal TV's een burn-in removal uit het menu gebruiken, of anders even iets anders tonen.

Permanent inbranden is heel erg zeldzaam, daar moet je heel veel moeite voor doen.

De vraag is echter wat het voornaamste gebruik gaat zijn, en waar die komt te staan. Als de kamer heel licht is heeft LCD de voorkeur. Bij films, maar ook gamen is plasma beter, voor films omdat het zwart natuurlijker is en beeld vloiender, bij gamen input lag. TV boeit niet zo wat je kiest. Als je kijkhoeken groot kunnen zijn is plasma wederom beter.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
Patrick! schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:21:
Er zijn een aantal simpele stappen om inbranden te voorkomen
Dat laatste is onmogelijk.

Nickname does not reflect reality

• Den Deze
Vrijdag & zaterdag ga ik zowiezo nog eens wat winkels afgaan en tv's vergelijken.
Ik ben van plan om deze tv omhoog te hangen.
Hiervoor heb ik een draaibare beugel nodig en ik heb me laten vertellen dat Vogel's zeer goed zijn.
Als ik rondkijk voor een 46" muurbeugel dan heb ik de keuze uit een 10-tal verschillende 'modellen'.
In ieder geval gaan deze van 120 tot 300€ o_O
Pagina: 1