Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Beste mensen van Tweakers,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag :

Ik heb thuis het grootste ziggo abo met 120 mbit (down).

Als ik mijn computer direct op de modem aansluit dan haal ik c.a 90 mbit.

Maar ik heb de router (linksys WRT160N) aangesloten op de modem (met utp 5 cat, ga ik vervangen naar cat 6 utp) en via de router naar 200mbit powerlines door mijn huis naar 3 computers en ps3.
de mobiels, mini laptops en tablets zijn wireless.

de snelheid die ik nu haal is c.a. 4mbit /s nee geen mb/s maar 4 mbit / s :'(
dus als ik 5 gb download ( 4,7 :-) ) dan duurt dat uren terwijl ik dat vroeger in 20 min deed.

Nou ga ik dus de utp kabels vervangen naar cat6 en mijn router, en nu kom ik verschillende routers terecht.

Ik wil best wat uitgeven 110 a 200 euro voor een router maar wil natuurlijk het beste op de markt qua prestatie en snelheid en natuurlijk geen achterhaald apparaat.

verschillende heb ik zelf gevonden via google en Tweakers, maar welke neem ik en wat heeft de ene meer of minder dan de andere behalve het tarief. Met andere woorden wat is het neusje van de zalm als je een echte krachtpatser wil qua router en niet hierop wil besparen.

ik had gevonden :

- Linksys E4200 (verschillende winkels zeggen deze, media markt en norrod)

- Engenius 9855 ( ESR 9855G) dit wordt mij door een ict winkel aangeraden waar ze
goede ervaringen mee hebben maar ik ken of vind het niet of nauwelijks.

- D-Link DIR-855 Xtreme-N Duo Media Router goede positieve reviews o.a bij Tweakers (jullie dus)

- Netgear WNDR 4000 of 4500 ? - werd mij genoemd maar die was mij zelf niet echt opgevallen

- TP-LINK TL-WR1043ND router positieve reviews bij jullie

- of hebben jullie nog een betere suggestie ??

Ik wil mijn netwerk (voornamelijk internet) zo snel mogelijk krijgen en het is handig om een bestand via het netwerk (video) te kunnen afspelen naar de ps3 of een media player.

maar afgezien van het prijs verschil, welke neem ik en met welke motivatie er achter ?? 8)7

Graag zou ik wat advies hierover krijgen en alvast bedankt !!

Groet, Daan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Buiten dat je topic echt belabberd leesbaar is (kan ook aan mij liggen) raad ik deze aan: - Linksys E4200
Zoals je misschien al gezien had staat deze ook bij de beste in het steeksleutel rijtje.
reviews: Gouden Steeksleutel 2011: de uitslag

Volgens mij zijn powerline's nou ook niet de snelste dingen. Iig de 2 die ik hier heb liggen zijn niet voor uit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje nl
@fotografie999

sorry zal het volgende keer beter neerzetten.

ik had de bij hardware info de gouden award gezien hiervoor maar sommige reviews op het internet
hadden op het bereik nog wat kritiek en dat het met de WIFI verbinding het niet altijd geweldig is.

voor het downloaden en gamen wil ik toch een bekabelde verbinding.

is je suggestie om gewoon lange utp kabels door het huis trekken ? (naast een betere router kopen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
daantje nl schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:23:
Beste mensen van Tweakers,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag :

Ik heb thuis het grootste ziggo abo met 120 mbit (down).

Als ik mijn computer direct op de modem aansluit dan haal ik c.a 90 mbit.
[...]
Wat is de snelheid als je je computer direct op de WRT160N aansluit? Powerline adapters zijn nog niet echt betrouwbaar om effectief boven de 60Mbit uit te komen is mijn ervaring.
Ligt natuurlijk aan de groepen, afstand etc. Maar dit is doorgaans, in normale thuissituaties, mijn ervaring

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-12-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje nl
Goedenavond,

ik had net een andere router geleend (D-Link 655 gigabit) en daar kwam het volgende uit
wat ik naar diegene heb gemaild (boosdoener is de poweline :) )

Ik heb eerst de huidige configuratie met mijn powerline adapters gemeten
de verbinding komt dan uit op c.a 9 mbit/s

Toen jouw router laten draaien met met mijn powerline adapters
de verbinding komt dan uit op c.a 10 mbit/s

daarna op jouw router lange utp kabels aangesloten zonder de powerline adapters
en direct op de computer boven en beneden met jouw d-link eraan :

Boven : 82.9 mbit/s
beneden : 89.9 mbit/s

toen beneden en boven gemeten met mijn router direct op de computer :

Boven : 75.4 mbit/s
beneden : 82.00 mbit/s

Nu is het wel duidelijk dat de boosdoener de powerline adapters zijn en dat ik in de toekomst maar eens goede kabels moet trekken en wegwerken.

maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik binnenkort wel een nieuwe router wil met de
originele vraag erbij : welke ?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tja, wat wil je nou horen vraag ik me dan af. Je geeft zelf al een paar suggesties, leg de specs naast elkaar, lees de reviews en maak je keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje nl
@ Notehoutelade

gelijk heb je :*)

ik had gehoopt op een aantal reacties met gebruikers die een voorkeur hadden
voor een van de routers met een bepaalde reden die mij nog niet was op gevallen.

misschien dat ik iets over het hoofd zie bij een van de routers of een functie
die bij de een mij niks zegt omdat ik er niet in thuis ben, maar wel erg belangrijk is.

dus wellicht iemand die mij de modellen tegenover elkaar kan zetten met de verschillende
voor en nadelen.

of dat wellicht iemand een idee heeft om een beetje een acceptabele snelheid te halen zonder de kabels
te trekken. powerline 500 mb/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
daantje nl schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:10:
@ Notehoutelade

gelijk heb je :*)

ik had gehoopt op een aantal reacties met gebruikers die een voorkeur hadden
voor een van de routers met een bepaalde reden die mij nog niet was op gevallen.

misschien dat ik iets over het hoofd zie bij een van de routers of een functie
die bij de een mij niks zegt omdat ik er niet in thuis ben, maar wel erg belangrijk is.

dus wellicht iemand die mij de modellen tegenover elkaar kan zetten met de verschillende
voor en nadelen.

of dat wellicht iemand een idee heeft om een beetje een acceptabele snelheid te halen zonder de kabels
te trekken. powerline 500 mb/s ?
powerline is een dure optie en je weet van tevoren nooit of je de beloofde snelheid gaat halen. Er zijn teveel (negatieve) verhalen en ervaringen op internet te vinden mbt powerline. Als je af wilt gaan op andere gebruikers, trek dan wat utp door het huis. Stabiel en werkt altijd.

voor wat betreft de router: je hebt al een linksys zie ik? Als je die gebruikt, en kabels trekt, en je laat dat powerline verhaal eens er tussenuit, wat is dan je snelheid.

En als je per se een nieuwe router wilt, pak dan de E4200. die komt niet voor niets positief uit de test. Gebruikerservaringen zijn voldoende te vinden in de verschillend reviews,

Dat wireless in bepaalde huizen een slecht bereik kan hebben, is een gegeven, en hoeft niet per se aan de router te liggen. Juist daarom zijn veel mensen nog steeds fan van utp kabels :)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen vriendelijk bedankt voor de info, vanmiddag de Linksys E4200 aangeschaft.

• RR6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024

RR6

Heb op dit moment een Netgear WNDR3700 en die werkt eigenlijk vlekkeloos. Haalt zowel op 2,4 als op 5 Ghz zonder enige moeite downloadsnelheden van 110 / 115 MB/s (UPC 120) op mijn ASUS N61.
Ben echter wel aan het kijken naar de WNDR4500 zodat ik mijn blurays vanaf mijn htpc/mediaserver door het hele huis kan streamen (meerdere threads) zonder dat dit ten koste gaat van mijn downloadsnelheid.
Waarom Netgear? Simpelweg omdat mijn netwerk met Netgear nog nooit down is geweest en dit met Linksys toch duidelijk anders was.
Pagina: 1