Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54
Voor een project ben ik bezig met een concept en nu zouden we graag een filmpje willen hebben met een animatie van het concept dat plaats vind in de werkelijkheid.

Het concept maakt gebruik van video mapping. Je projecteert een beeld op een voorwerp. Nu willen we een abstracte 2d afbeelding projecteren zie het maar in de vorm van een struik die langzaam groeit en in de struik komen vogeltjes aanvliegen en er vallen bladeren af. Enkel zit ik nu met het probleem waar zouden we dat in kunnen maken. Ik heb al wat lopen zoeken en de volgende programma's gevonden.

Flash
Erg veel mogelijk maar is dit toepasbaar om meer de kant van realisme op te gaan en is erg code based?
Cinema 4d.
Erg geschikt om realistische 3d werelden te creëren. Ik weet niet of dit geschikt is om 2d afbeeldingen in een meer diagram stijl te maken.
After effects
Meer gericht op video bewerking en effecten toevoegen. Het is wel mogelijk om vormen te creëren maar daar heb ik weer minder ervaring mee en ik weet niet of deze effecten echt mooi uit de 'verf' komen.
Processing
Weinig ervaring mee. Beetje overeenkomsten met Flash maar hoe je hierin mooie beelden kunt creëren is mij nog niet duidelijk.

In Cinema 4d en After effects heb ik een beetje ervaring, met Flash en processing eigenlijk nog niets.

http://vimeo.com/28760604 In dit filmpje vanaf 1:00 tot 1:12 en op 1:32 zie je een beetje de stijl die ik wil hebben.

Mijn vraag is, wat raden jullie aan om te gebruiken om deze animatie, of zo iets te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Flash > niet doen. Los van het feit dat het ten dode is opgeschreven is was het webgeorienteerd en niet bedoeld voor (complexe) 3d renderings. After Effects is je vriend, met Cinema4d en Processing (product?) heb ik geen ervaring. Als je je bedenkt welke films en animaties met AE worden (na)bewerkt gaat er een wereld voor je open. Ik zou zeggen Google er op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54
Bedankt voor de reactie. Flash dus duidelijk niet, gelukkig daar ging mijn voorkeur ook niet naar uit. Blijkbaar is er veel meer te doen met After Effects dan ik eerst vermoede.

Processing is een programmeer taal die veel gebruikt word in audio visuele gebieden. Zie de site voor meer informatie. Best wel een handige taal lijkt me. http://processing.org/