Toon posts:

Isabel 6 op Citrix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand al ervaring met Isabel 6 op Citrix?
In de requirements staat dat Citrix niet ondersteund wordt, maar heb uit goede bron vernomen dat men het bij een Belgische bank wel aan de praat gekregen heeft. Gaat uiteindelijk over een kleine applicatie die wat certificaatjes installeert (dat lukt perfect trouwens) en dan zou het certificaat via de browser voor een paswoord moeten prompten, maar die ActiveX hangt gewoon. Tijdens de installatie ziet hij de smartcard reader trouwens wel, is alleen achteraf dat hij er problemen mee heeft.
En dan moet ik het nadien nog in App-V krijgen, maar da's zorgen voor later.

Alvast bedankt voor alle ideeen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-02 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik mis nogal wat informatie in je topicstart:
  • Wat bedoel je met Citrix? Ik neem aan dat je een product bedoelt van de leverancier Citrix, maar bedoel je Xenapp of Xendesktop?
  • Welke versie Xenapp/Xendesktop?
  • vanaf wat voor device wordt de sessie opgebouwd en hoe wordt de cardreader meegenomen in de sessie
  • Welk OS en patchlevel wordt er gebruikt
  • Staan er errors in de eventlog van de systemen?
  • etc.
Staan overige alle ActiveX browser instellingen wel goed? Deze worden genoemd in de requirements van de applicatie.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Yep, sorry, niet geweldig duidelijk geweest.

Gaat over Citrix Presentation Server 4.5 (maar ook Remote Desktop 6.0)
Sessie wordt opgezet vanaf een XP(e) client. In CPS 4.5 werken smartcard readers op dezelfde manier als in een remote desktop, dus via de winscard.dll.
CPS 4.5 draait op een 2003 std R2 x86, gepatcht tot midden september.
Wordt niks geschreven in de eventvwr.

Ben overigens een belangrijk stuk vergeten te vermelden: de effectieve authenticatie gebeurt adhv een certificaat dat dan via de Isabel ActiveX/applicatie prompt voor een paswoord, maar eigenlijk gaat het daarvoor al mis. Er zit ook een applicatie bij die los staat van het certificaat en IE, die applicatie zou de kaartgegevens moeten kunnen uitlezen, maar ziet de kaart niet.
Het enige moment dat de cardreader gezien wordt door de applicatie is tijdens de installatie, dan werkt die ActiveX trouwens wel, want ik moet me authenticeren om het initiele (persoonlijke) certificaat te installeren, wat ook perfect lukt.

't Is nogal een specifiek probleem, ben ik me van bewust, maar aangezien het ooit ergens anders opgelost is geraakt wil ik dat ook kunnen...

Verwijderd

En? Al enige vordering gemaakt met Isabel 6 op Citrix.
We ondervinden dezelfde problemen, maar hebben voorlopig nog geen oplossing gevonden ...