Toon posts:

[PS3] Gezocht: TG789VN (kpn) user met open NAT op MW3

Pagina: 1
Acties:

• Mipje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-02 14:33
Ik heb onlangs een PS3 gekocht (fatboy) en MW3.
Nu wil ik samen met mijn vrienden spelen maar dit lukt mij maar niet.
Ik ben ondertussen nu al dagen bezig om dit voor elkaar te krijgen maar ik begin langzamer hand te zien dat mijn router (TG789VN) een vervloeking en een hel is.

Ik ben mij bewust dat er poorten opgezet moet worden, de PS3 een statisch IP toegewezen moet krijgen, en dat UPNP ingeschakeld moet worden.
Verder moet ik in de PS3 handmatig de instellingen invoeren.

Dit is allemaal gelukt en geeft mij, als ik de verbinding test in de PS3 een NAT type 2 (open).
Maar in MW3 blijft hij strikt en kan ik niet verbinden met mijn vrienden.

Het voorgenoemde heeft bij mijn vrienden en bij andere mensen (online) de NAT bij MW3 in de meeste gevallen geopend. Maar ik zie dat de TG789vn voor problemen blijft zorgen, bij mij, en bij andere mensen.

Geen van mijn vrienden/ bekenden heeft een TG789vn (of interactieve tv bij kpn).

Dus nu zoek ik iemand, met een interactieve tv abonnement, pppoe, de TG789VN, een PS3 (fatboy en/of slim), MW3 mét een open NAT.

Ondertussen mijn instellingen:
IP router:192.168.2.254
IP PS3: 192.168.2.11
subnet: 255.255.255.0
primaire DNS:195.121.1.34
Secundaire DNS: 195.121.1.66
en dit ook allemaal handmatig ingevoerd in de ps3

(overigens heb ik nu een YLOD, maar dat is over een paar dagen wel verholpen hopelijk:P)

(overigens wanneer ik in mijn router kijk zie ik ook, ip adres: 77.165.249.140, terwijl ik wel in de router interface kom met het ip 192.168.2.254)

Graag hulp gezocht.

• Mipje
zou een moderator deze voor mij kunnen verhuizen?
Ik heb hem verkeerd geplaatst, ik denk dat deze het beste past in Forum » Internet & Netwerken » Netwerken

• Lemming
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09-2017
Topic report knopje indrukken, wordt sneller opgemerkt
(en waarschijnlijk past dit beter in v&a, hier gaat geheid een slotje op komen)

[Voor 42% gewijzigd door Lemming op 08-12-2011 20:04]

BURP.

• Sky Walker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-07-2014
Klanten die dit probleem hebben bij KPN Glasvezel krijgen, in plaats van de 789, een nieuw ZTE modem. Dit verhelpt het probleem. Ik weet niet zeker hoe de xDSL hiermee omgaat, maar als je erover klaagt bij de helpdesk dan ben ik vrij zeker dat je het oudere modem voor het nieuwe model kan laten omruilen.

De dag na de release van Modern Warfare 3 hebben we hier véél calls over gehad. :P

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-03 22:33

psychoclown

Back in black

Voor hulp en vragen kun je terecht in SPV maar dergelijke hulp die jij zoekt kun je wellicht beter vinden in V&A.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Mipje
Oke jongs, bedankt voor de hulp, alleen, waar zit dat report topic knopje? sorry voor mijn newb gehalte.
Sky Walker, kun je me wat vertellen over die ZTE modem? vind em niet zo snel op google.

Edit: gereport: verzoek om verplaatsing.

[Voor 10% gewijzigd door Mipje op 15-12-2011 17:57]

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
Ik heb eenzelfde verbinding wat jij hebt, heb ook eens op nagelezen en iemand van een KPN support forum zou er werk van maken, maar dat zou van begin dit jaar allemaal al ingevoerd moeten worden wat tot op heden niet is gebeurd.

Je kunt er bar weinig aan doen, wat ik wel merk als je zo nu en dan die internet test via de PS3 uitvoert krijg je meestal een NAT3 op je internet verbinding. als je het geluk heb opeens geclassificeerd te worden als een NAT2, NOOIT meer die internet test uitvoeren.

Deze classificatie zorgt ervoor dat bepaalde functionaliteiten opeens wel werken (vrienden uitnodigen in games ed, dit was namelijk een probleem in Gran Turismo, kennelijk dus ook in MW3).

Je kan dus of bovenstaande doen of naar een andere provider stappen waar je wel poorten op open mag zetten. Huidige firmware die KPN heeft ingeladen staat geen wijzigingen toe ook al zijn deze wel zichtbaar in de web-interface.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee