Ik heb een dilemma...
Ik woon in de wereldstad Bleskensgraaf en had daar tot voor kort alleen DSL beschikbaar en was er op de kabel alleen analoge TV leverbaar.
Nu is de (A)DSL hier om te huilen.
Ik heb een 20/1 abbonement (internet + VoIP (SIP)) van XS4ALL, waar mijn maximale snelheid zo'n 8Mbit is met ieder half uur uitval.
Daarnaast heb ik TV via Digitenne van KPN waarvan de ontvangst zo-zo is.
Hij stoort vooral extreem op mobiele telefoons en valt soms ook even weg.
Inmiddels is dit door de helpdesk van XS4ALL teruggezet naar 4Mbit (de volgens KPN gegarandeerde minimum snelheid) en valt mijn verbinding een keer of 4 per dag weg.
Helaas wordt hier na eindeloze telefoongesprekken nog steeds maar geen actie ondernomen (steeds maar proberen, modem resetten, weer proberen, even aankijken, nog eens verlagen, nog eens proberen, enz. Stabiliteitssettings in de FritzBox staan maximaal (zeer slecht voor de performance) en nog valt ie meerdere keren per dag weg).
Sinds vorige week is er echter nieuws, vanaf nu levert UPC kabeldiensten tot 120/10.
Nu twijfel ik om over te stappen naar UPC, dat maakt het voor mij goedkoper, sneller internet, meer TV zenders, enz, maar heeft ook wat nadelen.
Daarnaast wordt ik niet vrolijk van het UPC topic hier, en wat ik uit mijn omgeving hoor (alsin, vrienden,familie,enz, niet directe omgeving alsin hetzelfde dorp).
Voordelen:
- 60Mbit (duurste familiepakket all in one) ipv 4Mbit
- 100 TV-zenders
- Hopelijk stabieler (dat is dus nog de vraag...)
- Goedkoper!
Nadelen:
- Geen SIP meer
(ik gebruik graag mijn huistelefoon als ik met m'n laptopje voor het werk in een hotel ver weg zit)
- Geen fixed IP meer (daar gaat m'n gemak
)
- Geen zelf instelbare reverse DNS meer (het stond zo mooi op IRC
)
- Blijkbaar zwaar beroerde helpdesk
- De vraag of het wel stabiel is...
- Digitenne opzeggen is kostbaar ivm huur/koop/afbetaling/weetikwat van de decoder met recorder
Alternatief:
- XS4ALL SIP nummer porteren naar bijv. BudgetPhone
- Digitenne houden
- Alleen internet via UPC
Nadelen aan het alternatief is dat het stukken duurder is.
Wat zouden jullie doen en/of wat zijn jullie ervaringen?
Ik woon in de wereldstad Bleskensgraaf en had daar tot voor kort alleen DSL beschikbaar en was er op de kabel alleen analoge TV leverbaar.
Nu is de (A)DSL hier om te huilen.
Ik heb een 20/1 abbonement (internet + VoIP (SIP)) van XS4ALL, waar mijn maximale snelheid zo'n 8Mbit is met ieder half uur uitval.
Daarnaast heb ik TV via Digitenne van KPN waarvan de ontvangst zo-zo is.
Hij stoort vooral extreem op mobiele telefoons en valt soms ook even weg.
Inmiddels is dit door de helpdesk van XS4ALL teruggezet naar 4Mbit (de volgens KPN gegarandeerde minimum snelheid) en valt mijn verbinding een keer of 4 per dag weg.
Helaas wordt hier na eindeloze telefoongesprekken nog steeds maar geen actie ondernomen (steeds maar proberen, modem resetten, weer proberen, even aankijken, nog eens verlagen, nog eens proberen, enz. Stabiliteitssettings in de FritzBox staan maximaal (zeer slecht voor de performance) en nog valt ie meerdere keren per dag weg).
Sinds vorige week is er echter nieuws, vanaf nu levert UPC kabeldiensten tot 120/10.
Nu twijfel ik om over te stappen naar UPC, dat maakt het voor mij goedkoper, sneller internet, meer TV zenders, enz, maar heeft ook wat nadelen.
Daarnaast wordt ik niet vrolijk van het UPC topic hier, en wat ik uit mijn omgeving hoor (alsin, vrienden,familie,enz, niet directe omgeving alsin hetzelfde dorp).
Voordelen:
- 60Mbit (duurste familiepakket all in one) ipv 4Mbit
- 100 TV-zenders
- Hopelijk stabieler (dat is dus nog de vraag...)
- Goedkoper!
Nadelen:
- Geen SIP meer
- Geen fixed IP meer (daar gaat m'n gemak
- Geen zelf instelbare reverse DNS meer (het stond zo mooi op IRC
- Blijkbaar zwaar beroerde helpdesk
- De vraag of het wel stabiel is...
- Digitenne opzeggen is kostbaar ivm huur/koop/afbetaling/weetikwat van de decoder met recorder
Alternatief:
- XS4ALL SIP nummer porteren naar bijv. BudgetPhone
- Digitenne houden
- Alleen internet via UPC
Nadelen aan het alternatief is dat het stukken duurder is.
Wat zouden jullie doen en/of wat zijn jullie ervaringen?