Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van XS4ALL/Digitenne naar UPC?

Pagina: 1
Acties:

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Ik heb een dilemma...

Ik woon in de wereldstad Bleskensgraaf en had daar tot voor kort alleen DSL beschikbaar en was er op de kabel alleen analoge TV leverbaar.

Nu is de (A)DSL hier om te huilen.
Ik heb een 20/1 abbonement (internet + VoIP (SIP)) van XS4ALL, waar mijn maximale snelheid zo'n 8Mbit is met ieder half uur uitval.

Daarnaast heb ik TV via Digitenne van KPN waarvan de ontvangst zo-zo is.
Hij stoort vooral extreem op mobiele telefoons en valt soms ook even weg.

Inmiddels is dit door de helpdesk van XS4ALL teruggezet naar 4Mbit (de volgens KPN gegarandeerde minimum snelheid) en valt mijn verbinding een keer of 4 per dag weg.

Helaas wordt hier na eindeloze telefoongesprekken nog steeds maar geen actie ondernomen (steeds maar proberen, modem resetten, weer proberen, even aankijken, nog eens verlagen, nog eens proberen, enz. Stabiliteitssettings in de FritzBox staan maximaal (zeer slecht voor de performance) en nog valt ie meerdere keren per dag weg).

Sinds vorige week is er echter nieuws, vanaf nu levert UPC kabeldiensten tot 120/10.

Nu twijfel ik om over te stappen naar UPC, dat maakt het voor mij goedkoper, sneller internet, meer TV zenders, enz, maar heeft ook wat nadelen.

Daarnaast wordt ik niet vrolijk van het UPC topic hier, en wat ik uit mijn omgeving hoor (alsin, vrienden,familie,enz, niet directe omgeving alsin hetzelfde dorp).

Voordelen:
- 60Mbit (duurste familiepakket all in one) ipv 4Mbit
- 100 TV-zenders
- Hopelijk stabieler (dat is dus nog de vraag...)
- Goedkoper!

Nadelen:
- Geen SIP meer :-( (ik gebruik graag mijn huistelefoon als ik met m'n laptopje voor het werk in een hotel ver weg zit)
- Geen fixed IP meer (daar gaat m'n gemak :'( )
- Geen zelf instelbare reverse DNS meer (het stond zo mooi op IRC :-( )
- Blijkbaar zwaar beroerde helpdesk
- De vraag of het wel stabiel is...
- Digitenne opzeggen is kostbaar ivm huur/koop/afbetaling/weetikwat van de decoder met recorder

Alternatief:
- XS4ALL SIP nummer porteren naar bijv. BudgetPhone
- Digitenne houden
- Alleen internet via UPC

Nadelen aan het alternatief is dat het stukken duurder is.

Wat zouden jullie doen en/of wat zijn jullie ervaringen?

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Alleen internet van UPC gaat zoizo niet je moet de standaard Tv abonnement afnemen. Ik heb zelf ook Digitenne opgezegd en geen problemen ondervonden. Gewoon bellen en optie opzeggen kiezen en dan heb je nog een maand Digitenne. Er word dan een retoursnummer aangemaakt en dan is het opgelost.

XS4ALL is altijd duur dus om daar te blijven is ook niet goedkoop. kijk bij andere ADSL aanbieders wat je snelheid is en wat de prijs dan is met interactieve tv. Als het niet echt veel scheelt met UPC dan zou ik toch voor UPC gaan daar haal je meer snelheid dan ADSL.

Zeg wat of zeg niks..

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat betreft de beroerde helpdesk, dat is zo. Ze hebben echter ook een Twitteraccount (@UPC) en daar reageren ze stukken beter en sneller. Toen ik (en half Eindhoven met me) onlangs een storing had wisten ze via Twitter eerder te vertellen dat er inderdaad een storing was dan de telefonische helpdesk, terwijl ik met allebei tegelijk contact had. De prutser achter de telefoon wou zelfs een monteur langssturen ondanks dat ik op dat moment al een paar keer had aangegeven dat hun eigen Twittersupportteam de storing had erkend. Omdat het in zijn systeem niet te vinden was (...) wou hij alleen niet luisteren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Noxious
Bedankt :) dat geeft me wat moed voor de overstap :+

Overigens @ThaOdie: interactieve tv via DSL gaat sowieso niet werken, er ligt alleen een stukje instabiel KPN koper en verder niks.

Ik ga vanavond UPC eens bellen :) gelijk een mooi sint kado voor mezelf lol

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het hangt er wel heel erg vanaf wie je treft hoor. Zelf heb ik de laatste 5 jaar maar één keer iemand van de UPC klantenservice aan de lijn gehad die echt (veel) te weinig wist. De andere keren ben ik telkens prima geholpen, ook met obscure problemen die ze zo aan mijn thuissituatie hadden kunnen toeschrijven.

De klantenservice van UPC wás heel slecht, maar dat is al ruim verleden tijd. Nu wil ik niet zeggen dat het nu perfect is, maar het is niet zo droevig als sommigen hier beweren :P Verder, het webcare team is inderdaad erg goed en reageert doorgaans ook snel en pakt ook goed door.

Wat betreft je vraag over stabiliteit; heb je niet toevallig buren in de straat die al zo'n UPC verbinding hebben? Ik weet het, het is een long shot, maar het zou natuurlijk kunnen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22
ik heb zelf ook UPC en heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen, behalve dat wij een aantal ontvangers hebben gehad die het vrij snel begaven maar dat lijkt nu ook opgelost te zijn.

Oftewel hier in zutphen heb ik niets te klagen mbt upc.... Dit in tegenstelling tot kpn waar ik alleen maar gezeik mee had.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
Ik zat in exact dezelfde situatie hier in gemeente Liesveld. Sinds de zomer is alles van UPC beschikbaar, ik ben met alles overgestapt, en tot heden echt geen spijt van gehad, 0% uitval tot heden, helpdesk + upc webcareteam ben ik erg goed over te spreken (problemen met aanloop/activeren van diensten). En daarnaast van klapperende 6Mbit naar een gegarandeerde 120Mbit gegaan.

- Geen SIP meer (ik gebruik graag mijn huistelefoon als ik met m'n laptopje voor het werk in een hotel ver weg zit)
Lekker porteren naar andere partij en alleen overgaan met internet en tv.

- Geen fixed IP meer (daar gaat m'n gemak )
Is fixed genoeg, zit er een half jaar, nog nooit een change gehad.

- Geen zelf instelbare reverse DNS meer (het stond zo mooi op IRC )
Je kan niet alles hebben.

- Blijkbaar zwaar beroerde helpdesk
Dat blijft een persoonlijke ervaring, bovendien als het meezit heb je ze nooit nodig en anders direct naar de webcare gaan.

- De vraag of het wel stabiel is...
Gloedje nieuw netwerk (in mijn geval, hier was werkelijk alles (versterkers, coax ect) vervangen tot aan de straatkast om de hoek toe), dus zal wel allemaal meevallen.

- Digitenne opzeggen is kostbaar ivm huur/koop/afbetaling/weetikwat van de decoder met recorder
Je moet er wat voor over hebben om over te stappen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gewoon UPC eerst naast je huidige XS4All verbinding nemen. Dan kun je vergelijken en vervolgens de mindere opzeggen (evt na portering telnr, al zou ik dat zeker naar SIP provider doen als ik het zo hoor). Kost je een maandje dubbel, maar geeft wel zekerheid. Want als je dat UPC topic leest zie je vooral dat het steeds weer dezelfde zijn met problemen: als je pech hebt, heb je goed pech en blijf je het houden. Heb je geen pech, dan heb je goede kans op langdurig stabiele verbinding. Door het dubbel te laten lopen kun je dat dus uitzoeken voor je ergens aan vastzit.

Oslik blyat! Oslik!

• Noxious
Het is er nog niet van gekomen :) maar dit klinkt positief genoeg voor mij in ieder geval. :P

Overigens ben ik tot nu toe in de straat de enige die er aan denkt om over te stappen, het is dan ook nog maar een week ofzo beschikbaar. :P

Daarbij is het een vrij vergrijst dorp met ook een hoop mensen die uit principe geen internet hebben.
Pagina: 1