[W7] Deinstallaties

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:52
Mede Tweakers,

Persoonlijk ben ik iemand die mijn pc netjes en gestructureerd onderhoud. Nu kan dit helaas niet altijd en gaat het niet altijd zoals je graag zou willen qua installaties etc.

Nu ben ik vandaag begonnen aan een grote schoonmaak van men pc. Ik wil Windows nog niet opnieuw installeren door verschillende redenen. Helaas ging er iets fout bij het de-installeren van bepaalde software. Nu staan ze wel in mijn lijst van geïnstalleerde software, maar verwijderen kan ik niet.

Nu is mijn vraag... is er een tooltje waarmee ik alsnog dingen kan verwijderen of kan controleren op niet gebruikte mappen van oude software?

Graag even reactie en alvast bedankt!

EDIT: Gebruik momenteel vaak Ccleaner...

[ Voor 3% gewijzigd door Wimbjorno op 05-12-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat kan deels via het register, daar staan verwijzingen in naar mappen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Staan ze er nog steeds in na een reboot?
Als je ze aanklikt om te deïnstalleren, krijg je dan geen melding dat het al verwijderd is met daarmee de vraag om dat pakket uit de lijst te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Probeer eens met http://www.revouninstaller.com/
Die hebben een gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
Bastiaan schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:06:
Staan ze er nog steeds in na een reboot?
Als je ze aanklikt om te deïnstalleren, krijg je dan geen melding dat het al verwijderd is met daarmee de vraag om dat pakket uit de lijst te halen?
Ja dit is na rebooten. Had bijv een Adobe product geDeinstalleerd... als ik nu op verwijderen klik, krijg ik wel de Adobe manager, maar product staat er gewoon niet meer tussen. En zo zijn er nog wel andere programma's die het zelfde principe hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
Ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het puur gaat om de verwijzing uit de geïnstalleerde software lijst te halen..
Ccleaner-tools-uninstall-desbetreffende entry aan klikken-delete entry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ccleaner verwijdert een programma niet alleen maar uit de lijst, maar verwijdert het compleet, net zoals dit normaliter in het configuratiescherm ook zou gaan. Staat er ook vermeld:
"Selecteer een programma uit de lijst dat je van je computer wil verwijderen".
In hoeverre Ccleaner dit op een andere manier doet dan via het configuratiescherm weet ik niet, ik heb dit nog nooit zo gedaan. Indien niet, dan ben je nog even ver. Maar het is zeker het proberen waard.

En anders inderdaad via het register. De moelijkheid daarvan is echter dat programma's daar meerdere sleutels kunnen hebben die niet altijd even gemakkelijk te vinden zijn. Gevolg is dan dat het misschien wel uit de lijst verdwijnt, maar dat er sporen in het register van achterblijven. En dat komt dan weer niet overeen met de wens van TS, dat hij graag een op en top keurig schoon systeem wil hebben.
Reden dat ik zelf alleen iets doe in het register als het niet op een andere manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 06-12-2011 12:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.