Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe en waar pas je htaccess aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views

• bogerd
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:06
Ik zit al een tijdje met een probleem en ik krijg het niet opgelost d.m.v. de forums door te lezen, wat betreft joomla ben ik een behoorllijke leek maar ik verdiep me graag ergens in. ik zit nu alleen met een probleempje.

Ik kreeg de vraag of ik voor iemand een stukje van zijn site wilde configureren, dit leek me wel interessant dus ik heb akkoord gezegd. alles ging goed tot ik bij het punt kwam waar er iets upgeload moet worden.

Probleem: zodra ik iets upload groter als 16 mb zegt ie doodleuk dat dat te groot is. nu weet ik dat je in de php.ini dit moet aanpassen of in de htaccess file. ik weet hoe ik daarbij kom (htaccess file, php.ini schijnt niet te kunnen?) maar het punt is. WAT zet ik in die file WAAR zet ik het in de file en WAAR zet ik het bestand terug.

Ik maak gebruik van de extensie JDownloads op joomla 1.7

Wie kan me even een zetje in de rug geven? :?

If it doesn't fit, use a hammer.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of je dat mag gaan aanpassen hangt ook af van hoe PHP gedraaid wordt en of je hoster het toelaat. Heb je daar al contact mee gezocht?

Verder kom ik genoeg nuttige informatie tegen als ik google op "php upload size htaccess", welk stukje snap je precies niet?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
"file size htaccess" in Google levert alles op wat je nodig hebt.

• bogerd
@ Cartman!

nee ik heb geen contact opgenomen met de hoster. ik ga er wel van uit dat ik die mag aanpassen, ik kan in ieder geval bij de configuratiebestanden en ik kan deze aanpassen. ik ga ervan uit dat als je dit niet mag je dit ook niet kunt?

welk stukje ik niet snap, nu heb ik al aardig wat gegoogled en er zou dit in (een) htaccess file moeten komen staan: max_upload_size=Waarde (als ik het me goed herinner)

nou dat klinkt allemaal nog logisch, nu vraag ik me af. moet ik hiervoor niet nog wat commandos ingeven, waar moet deze regel komen te staan en als ik dan de htaccess file heb aangepast in welke directory moet ik die dan terug zetten op de site. in de root zelf of in de root van de extensie (JDownloads)?"

@zacht

geloof me ik heb uren zitten googlen. maar als je een link hebt waarvan je denk nou hier kan die het sowieso mee regelen dan hoor ik het graag. :)

• bogerd
Dit is iets om te proberen denk ik zelf :)

1) Create a .htaccess file in the root folder of web server.
2) Put the following code in side the .htaccess file and save it.
php_value upload_max_filesize 20M
php_value post_max_size 20M
php_value max_execution_time 200
php_value max_input_time 200

ik laat weten of het succesvol is.

• bogerd
Nog geen succes geboekt. ik krijg een error.
ik kom nog met de specifieke gegevens op het moment heb ik even weinig tijd.

Als er in de tussentijd mensen zijn die de oplossing denken te weten dan hoor ik het graag.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bogerd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:42:
Nog geen succes geboekt. ik krijg een error.
Lekker concreet.

Even het omgekeerde doen ter illustratie: Bij mij werkt 'iets' wel. Handig he? Heb je helemaal niets aan, top!

{signature}

• bogerd
wat ik bedoelde is als mensen toevallig dit probleem hebben gehad, zij hun ervaringen willen delen.

daarnaast zeg ik ook dat ik i.v.m. tijd geen mogelijkheid zie om specifieke info te geven. reageer dan niet of als ik een statusupdate gegeven heb. ja?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry hoor, maar je mag toch écht eerst zelf even wat onderzoek gaan doen voordat je hier vragen stelt en als je dan vragen stelt dan zul je toch écht concreet moeten zeggen wat je vraag is. "Ik krijg een error" is hetzelfde als naar de dokter gaan en verwachten dat hij je beter maakt als je alleen zegt "ik ben ziek" of verwachten dat een automonteur je auto even voor je fixt als je zegt "hij is stuk". "Weinig tijd" is daarbij geen enkel excuus. Bovendien is dat toontje van je in je laatste post ook absoluut niet gewenst hier, niemand is verplicht je op je wenken te bedienen.

Zie ook De Quickstart verder. Mocht je er straks nog steeds niet uitkomen nadat je zelf even wat tijd in je probleem hebt gestoken dan kun je een nieuw topic openen. Doe dat dan wel op de goeie plek; zie ook Waar hoort mijn topic?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.