• Robbin90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03-2021
Hallo allemaal,

Kort geleden heb ik een pc samengesteld en in elkaar gezet voor een vriend van mij. Alles werkt naar behoren, er zijn verder geen problemen alleen wanneer de pc uit staat dan maakt hij een piepend geluid.

Het geluid komt bij de achterkant vandaan, wellicht is het de voeding? Het gekke is dat zodra de pc opstart het geluid weg is, en verder doen er zich ook geen problemen voor ook niet bij gamen of andere zware belastingen.
Want als ik zoek op internet dan gaan piepende geluiden in veel gevallen gepaard met uitvallende systemen etc. dat is hier dus helemaal niet het geval....

Iemand enig idee wat het is? Is het misschien de voeding die kapot aan het gaan is?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Google eens op de term "Coilwhine" dikke kans dat het hierdoor komt. Zeker als de PC uitstaat en er dus (als het goed is) geen fans draaien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23
Gaat het geluid weg als de stekker uit het stopcontact verwijderd wordt (iig na een minuutje)? Zo ja, dan grote kans dat het probleem inderdaad Coilwhine is. Overigens is dit heel vervelend, maar met een stekkerdoos met schakelaar op te lossen. Sommige shops zien coilwhine ook als geldige reden voor een RMA.

Ik weet niet hoe oud die vriend is, maar het probleem lost zich na een aantal jaren vanzelf op ;)

Verwijderd

Beetje nagellak in het spoeltje laten lopen lost het ook vaak op !

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Ja maar daarbij verlies je dus alle recht op garantie. En dat is iets wat je niet wilt bij een nieuwe PC ;) .

Coilwhine is gewoon een fabrikagefout en kan je dus gewoon RMA voor aanvragen. Mocht de PC < 7 dagen (Of bij sommige webshops 14 of 30 dagen) oud zijn gewoon terugsturen onder de wet kopen op afstand.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken