VGA-out naar s-video naar scart geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 21:01
Beste,

Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht, een HP G6. Op mijn oude laptop (een Compaq) zat een s-video aansluiting, waarmee ik door middel van een s-video->scart kabel het beeld kon exporteren naar mijn TV.

Omdat er geen S-video aansluiting zit op mijn HP maar wel een VGA aansluiting, heb ik een VGA naar S-video kabel gekocht, en daarop mijn oude s-video->scart kabel aangesloten.

Het vreemde is dat ik nu geen beeld krijg als ik wil dupliceren. Het is een beetje lastig te omschrijven wat het wel doet, maar het is een zwart beeld wat ik krijg met allemaal witte streepjes van ongeveer 5 centimeter die diagonaal over mijn TV lopen.

Ik heb het grote TV-out topic gelezen, al mijn drivers geupdated maar nog steeds geen geluk.

Zie ik iets over het hoofd?

De kabel die ik heb is soort gelijk aan deze: klik

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

VGA naar S-Video is passief eigenlijk alleen bij een bepaalde reeks AMD/ATI kaarten mogelijk; je zult in 90% van de gevallen actief moeten gaan converteren, en dat kost nou eenmaal geld. Verder zit je sowieso altijd vast aan de geweldige resolutie van... 4*3 met 576 interlaced beeldlijnen!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Umbrah schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:33:
VGA naar S-Video is passief eigenlijk alleen bij een bepaalde reeks AMD/ATI kaarten mogelijk; je zult in 90% van de gevallen actief moeten gaan converteren, en dat kost nou eenmaal geld. Verder zit je sowieso altijd vast aan de geweldige resolutie van... 4*3 met 576 interlaced beeldlijnen!
4:3? Je kan over s-video prima 16:9 gooien hoor...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Maar dat is altijd letterbox of anamorph. Je zult nooit meer dan 720x576i uit een s-video kunnen krijgen.
(Wat dus een 4:3 resolutie is)

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 05-12-2011 11:39 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Exact, je geeft van die 576 dus wat op, 720 blijft het breed. In feite heb je dan 405 pixels hoog om "pixelmap" te realiseren. Natuurlijk, net zoals bij de meeste 800*600 LCD beamers, kun je er hogere resoluties in gooien, echter gooi je dan data weg.

Je kunt ook 720*576 uitrekken naar 16:9, maar wie houd er nu van rechthoekige pixels en ei-vormige internet-explorer iconen :D.

M'n advies zal haast nog uitgaan, puur op kosten, om een HDMI TV aan te schaffen.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 21:01
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb even gekeken naar een actieve converter en die kosten gauw 5 tot 8 tientjes. Heb ik weinig trek in moet ik zeggen, dus ik wacht gewoon nog eventjes tot ik een nieuwe TV koop.
Pagina: 1