• Deeltje47
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-02 11:56
Hallo mede-tweakers,

In mijn zoektocht naar een nieuwe TV heb ik de volgende eisen gesteld:

-Samsung (vanwege design & misschien een beetje anti-apple)
-LED optioneel
-40'
-Full HD
-100Hz of hoger
-Zo goedkoop mogelijk.

Hierbij kwam ik uit op de Samsung UE40D5000 & de Samsung UE40D5700.
De verschillen hiertussen zijn±

-Prijs ( 60,- verschil)
-De 5700 heeft DVB-S2
-De 5700 heeft Composite

De vraag is nu of de DVB-S2 die 60,- waard is?? Of kan ik die feature er later nog los bijhalen dmv bv een kastje van de provider of iets dergelijks?

Ik heb Google geraadpleegd. Ik weet alleen dat dit te maken heeft met de bandbreedte 30% meer.
Composite boeit mij niet zoveel maar het lijkt me wel een leuk extraatje.

Ik wil weten of dit het prijsverschil waard is, wat het eigenlijk inhoudt.

Misschien handig om te weten ik heb Ziggo als provider met HD TV.

Alvast bedankt,

Deeltje

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44
De verschillen zijn groter dan die jij opsomt.. zo heeft de 5700 ook de Smart TV met Samsung Apps.. Ik zelf ben nog steeds niet overtuigd wat je daar nou mee kan, maar het is iig. ook waarom de 5700 iets duurder is. Ik zelf ben een tijdje geleden met de zoektocht naar een nieuwe tv begonnen en ook eerst naar de d5000 gekeken die qua prijs erg aantrekkelijk is.. Vervolgens aantal keer in professionele winkel geweest en daar werd mij ( natuurlijk) de duurdere 6300 of 6500 aangeraden.. Maar het gaat jou voornamelijk om de prijs en dan is de d5000 erg mooi denk ik.. En die 5700 zou voor mij geen meerwaarde hebben. Ik ben zelf uiteindelijk een stukje duurder uitgekomen bij de ps51d550, maar is voor het toestel en de mogelijkheden ook echt heel goed qua prijs/kwaliteit.. Misschien ook nog iets om naar te kijken, maar wel iets duurder als de 5000. Succes!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kunnen die Samsung TV's eigenlijk wel HD zenders (van Ziggo) ontvangen op de DVB-c tuner?

Van de nieuwe Philips tv's weet ik dat, die kunnen het (en het staat ook duidelijk aangegeven op de site). Van de samsung is het echter totaal niet duidelijk.

• Deeltje47
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-02 11:56
@danielrene De TV die jij noemt is een plasma, 51" en te duur. (ik kan een 51" niet kwijt). De Samsung Smart TV boeit me niet, Daar heb ik immers een PC voor :D.

@Bartjuh Jawel ze hebben een Ci+ slot

Het enige wat ik nu nog moet weten is of de DVB-S2 een echt voordeel is voor die 60,-

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:59

mr.paaJ

generatie cmd+z

DVB-S wordt alleen gebruikt voor satelliet en kun je ook later opvangen met een losse decoder. Als je zoals jij via de kabel kijkt, en niet verwacht op satelliet over te stappen, heb je het niet nodig. De TV ontvangt ook gewoon de HD zenders als je de CI+ module gebruikt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 13:51
Ik heb een 32D5000 en ik ben er erg blij mij in ieder geval :) Lan-kabeltje erin, allshare installeren op je pc en je kan alle wmv, divx, xvid, h264, x264 bekijken direct vanaf je pc. Geen gedoe met HDMI ofzo, alleen LAN is genoeg. Ik zag de meerwaarde van een D5700 in ieder geval niet. Om te internetten hebben we hier 2 Androidtelefoons, een pc en een laptop, daar hoeft voor mij geen TV bij.

DVB-C en T kan de D5000 via een los bijgeleverd CI+ slot. Moet je even inklikken aan de achterkant. DVB-S is zoals genoemd voor je schotel, maar als je dat niet wil of gaat gebruiken, zou ik die 60 euro lekker in je zak houden en een keer van uit eten gaan (in je eentje luxe, of met vrouw/vriendin/vriend naar de KFC)

Wat mij trouwens erg opviel, was dat mijn 32 inch een aansluitwaarde heeft van 80Watt en er bij de Mediamarkt een kaartje van 50Watt bij stond. MM kennende, ga ik maar uit van 80, wat ik op zich niet erg hoog vind.

Laatste edit:

Het geluid vind ik bagger als je hem te dicht op de muur plaatst, maar op mijn stereo aangesloten via de hoofdtelefoonuitgang, klinkt het als een klok.

[Voor 49% gewijzigd door Miglow op 05-12-2011 15:30]

Anoniem: 407481

Miglow schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:19:
Ik heb een 32D5000 en ik ben er erg blij mij in ieder geval :)

[...]

Wat mij trouwens erg opviel, was dat mijn 32 inch een aansluitwaarde heeft van 80Watt en er bij de Mediamarkt een kaartje van 50Watt bij stond. MM kennende, ga ik maar uit van 80, wat ik op zich niet erg hoog vind.
80 Watt is het maximum verbruik, dat haal je nooit. 50Watt is meer realistisch, maar het hangt natuurlijk van je instellingen af. Ik heb ook de 32D5000 en zit met een gemiddeld gemeten verbruik tussen de 20 en 30 Watt :)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 13:51
Anoniem: 407481 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:33:
[...]

80 Watt is het maximum verbruik, dat haal je nooit. 50Watt is meer realistisch, maar het hangt natuurlijk van je instellingen af. Ik heb ook de 32D5000 en zit met een gemiddeld gemeten verbruik tussen de 20 en 30 Watt :)
Ik heb het niet gemeten, mijn vader heeft de energiemeter thuis liggen. Ik zou dan eigenlijk ook de stereo meenemen id meting, die doet immers het geluid.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee