Toon posts:

nieuw pc in elkaar gezet, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zit met het volgende probleem,

Zaterdag heb ik alle onderdelen van mijn pc binnengekregen en gister alles in elkaar gezet. Nu blijkt dat ik geen beeld krijg op het beeldscherm dat ik heb. De pc gaat gewoon aan, het tellertje van de moederboord loopt mooi op, en we kunnen de pc resetten met Ctrl-alt-Del, dus aan de pc ligt het niet (denk ik), dus ligt het aan de
videokaart --> beeldscherm.
Over een paar weken zal ik sowieso een nieuw scherm kopen vanwege de ouderdom van het huidige, maar ik heb daar nog geen geld voor dus moet het zolang hiermee en ik wil graag de drivers etc gaan installeren.

Het beeldscherm is een oude Dell (type weet ik niet), met alleen een DVI-D en een D-sub (ofzoiets) aansluiting.
Het beeldscherm laat 50-60 Hz toe.

Dit is DVI-D
http://www.google.nl/imgr...t:429,r:2,s:0&tx=99&ty=75

Die kabel heb ik dus ook gekocht die daarop aansluit. Dus met dat platte pinnetje.
De videokaart daarentegen pakt 2x DVI-I. Hier zit denk ik het probleem. Hij gaat echter wel zonder problemen de videokaart in (het platte pinnetje)
Mijn videokaart is een:
XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)

specs:
Nominale snelheid videochip 940MHz
Video uit 2x DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

DVI-I (het bovenste plaatje)
http://www.google.nl/imgr...dsp=21&ved=1t:429,r:7,s:0

Het probleem ligt denk ik in het verschil tussen DVI-I en DVI-D maar dat wil ik even zeker weten. Dus dat het NIET aan mijn videokaart/moederboord/iets anders van de pc ligt. HDMI is geen oplossing, net als 'een nieuw scherm kopen' want dat ga ik toch al, ik heb alleen een oplossing nodig voor nu.

Thanks in advance

Verwijderd

DVI-I en DVI-D heeft alleen een verschil in resolutie dus dat zal het niet zijn. Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Welke voeding heb je? Heb je geen andere videokaart om te testen? Alles al opnieuw aangesloten en de stroom kabels ook? Wat zijn de verdere specs van je systeem? Heb je wel vaker PC's gebouwd (zeker dat je niks vergeten bent)?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de eerste keer dat ik een pc heb gebouwd, maar we zijn (ik en me pa) hebben alles grondig bekeken en volgens mij missen we niks.
Ik heb de pc geprobeerd aan te sluiten op onze Tv door middel van een HDMI kabel. Ook geen beeld.

Het type voeding wat ik heb is:
pricewatch: XFX Pro 450W v2

Ik moet even zoeken maar ik denk niet dat ik nog een andere videokaart heb liggen (die dit moederbord pakt)

Tevens is het lampje van CLR-CMOS van het moederbord rood
Dit tellertje:
http://www.google.nl/imgr...sp=15&ved=1t:429,r:12,s:0
Ik weet niet of dat wat uitmaakt.

De rest van mn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1Antec Three Hundred€ 46,95€ 46,95
1Zalman CNPS10X Performa€ 28,50€ 28,50
1XFX Pro 450W€ 49,90€ 49,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 33,91€ 33,91
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 107,50€ 107,50
1Asrock 970 Extreme4€ 80,70€ 80,70
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,36

Er zit een 1gb harde schijf bij
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 11:22 ]

Verwijderd

Bios eens resetten dan? Met de jumper wat je op het plaatje ziet (de gele).
En alle randaparatuur loshalen. Ik heb bij mijn PC als er een cardreader aanhangt, stop de bios bij het testen van het geheugen (vaag).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dr debug (dus dat tellertje) loopt heel netjes op, maar stop op D6.
Dit is dus blijkbaar een foutmelding en na zoeken op internet betekent dit:
No console output found.

Heeft dit wat met mijn probleem te maken? Bv dat het scherm niet gevonden word?

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-02 09:54
Dit betekent over het algemeen dat je moederbord geen videokaart vindt. Dit kan dus liggen aan je moederbord of je videokaart. Ik zou beginnen met het opnieuw plaatsen van je videokaart en controleer ook gelijk of je voedingskabels goed zijn aangesloten op je videokaart.

Als dit niets oplost dan zou ik proberen om je videokaart te installeren in een andere computer, kijken of hij daar werkt. Ook kan je kijken of je videokaart wel herkent wordt als je deze installeert in een ander pcie slot. Je zou ook kunnen proberen om een andere videokaart in je eigen systeem te zetten. Op die manier kan je achterhalen of het probleem zich bevindt bij je moederbord of videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
hmm over die aansluiting.

De videokaart heeft 2x een aansluiting van 6pins naast elkaar. Mijn voeding heeft 1 aansluiting voor de videokaart van 6pins. Is dit mischien het probleem?

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 19:50
Ja, als je niet alle stroomaansluitingen van de videokaart aansluit werkt deze meestal niet. Heb je geen Molex -> 6pins omzetkabeltje om hem zo aan te sluiten?

• timmie78
Als het goed is heeft je voeding ook een 6+2 pins PCIe kabel. Je kan dan de 6 pins gebruiken, de andere 2 pinnen hangen er vaak los bij en hoef je niet aan te sluiten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet inderdaad echt beide 6 pins voeding connectors aansluiten. Als je er maar een aangesloten hebt dan is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak dat het niet werkt. De melding van het moederbord past daar ook bij.

Je zou dit misschien op kunnen lossen met een molex --> PCI-E 6pin converter. Maar je voeding zit sowieso nogal op het randje met die kaart. Als het nog mogelijk is zou ik proberen je voeding om te ruilen voor een wat zwaarder model waar ook gewoon netjes twee PCI-E aansluitingen op zitten.

Verwijderd

500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode)

bron: http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6870-overview.aspx#3

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:11:
500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode)

bron: http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6870-overview.aspx#3
Dat zijn richtlijnen die fabrikanten neerpennen om zich in te dekken. Zijn voeding voldoet ruim.

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:24
Misschien handig dat je ook een foto kan uploaden zodat we kunnen kijken hoe het allemaal is aangesloten :-)

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gevalletje RTFM dus.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:06:
DVI-I en DVI-D heeft alleen een verschil in resolutie dus dat zal het niet zijn. Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Welke voeding heb je? Heb je geen andere videokaart om te testen? Alles al opnieuw aangesloten en de stroom kabels ook? Wat zijn de verdere specs van je systeem? Heb je wel vaker PC's gebouwd (zeker dat je niks vergeten bent)?
Het verschil in (max) resolutie komt voor bij single-link en dual-link. DVI-D = dvi-digitaal, DVI-A = dvi-analoog, en DVI-I = dvi integrated (D+A). Dit is ook te zien aan de pinnetjes in de kabel (cq geslodeerde verbindingen op de female connector.

Maw, een DVI-D monitor op een DVI-I connector zal werken (via de DVI-D component van deze aansluiting). Tevens zal de VGA aansluiting werken met de DVI-A component van DVI-I.

• ik222
  • Niet online
Dnomaid schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:13:
[...]

Dat zijn richtlijnen die fabrikanten neerpennen om zich in te dekken. Zijn voeding voldoet ruim.
Ruim is ook overdreven, het zal waarschijnlijk inderdaad gewoon werken maar het houdt niet over. De eisen van fabrikanten zijn vaak inderdaad wel overdreven.

Hoe dan ook moet je beide power connectors op de videokaart aansluiten en ik zou dat in een nieuw systeem niet op gaan lossen met een molex converter. Ik zou dan toch echt de voeding proberen om te ruilen voor een iets zwaarder model dat gewoon netjes 2 PCI-E power connectors heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 05-12-2011 12:19 ]

• Apart
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W Is Modulair en heeft 1x PCIe 6 pins en 1x PCIe 6+2 pins aansluitingen. Waar heb je je onderdelen gekocht btw?

(Deze voeding gebruik ik zelf, maar de 500W versie zou ook goed moeten zijn.)

[ Voor 15% gewijzigd door Apart op 05-12-2011 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding gekocht via 4launchshop. Hier heb ik nog een aantal onderdelen gekocht. Het moederbord en graph kaart komen van Afuture.

Zo ziet het er uit.
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/130/05122011024.jpg

Zoals je kan zien, 1x 6 pins+2 aansluiting op een 2x 6 pins graph kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 12:31 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:48

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:30:
Ik heb de voeding gekocht via 4launchshop. Hier heb ik nog een aantal onderdelen gekocht. Het moederbord en graph kaart komen van Afuture.

Zo ziet het er uit.
[afbeelding]
Euhm daar horen 2 stekkers op... Of heb ik iets gemist?

Zie het al hierboven dat het al wordt opgemerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-12-2011 12:33 ]

• Apart
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:30:

Zo ziet het er uit.
[afbeelding]
Het lijkt erop dat er inderdaad 2x 6PIN power connecter in moet. Jouw XFX 450W voeding heeft maar 1 6Pin Power Connector. Je zult denk ik toch een andere voeding nodig zijn die 2 6 Pin Power connectors heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Of heb ik iets gemist?
ja:P

die 2 stekkers heb ik dus niet. Het is er maar 1. Namelijk 6pins +2 (2 losse pinnetjes die ernaast hangen)

Verwijderd

Topicstarter
Apart schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:33:
[...]

Het lijkt erop dat er inderdaad 2x 6PIN power connecter in moet. Jouw XFX 450W voeding heeft maar 1 6Pin Power Connector. Je zult denk ik toch een andere voeding nodig zijn die 2 6 Pin Power connectors heeft.
ok thanks. Ik denk dat ik hier de oplossing heb.
Kan dit nog even bevestigd worden? Ik hoop dat 4launch mijn voeding kan omruilen voor een andere.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:34

Quad

Doof

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:35:
[...]

Kan dit nog even bevestigd worden? Ik hoop dat 4launch mijn voeding kan omruilen voor een andere.
Je kan ook twee molex naar 6 pins aansluiting gebruiken. Wordt volgens mij practisch altijd wel meegeleverd met een nieuwe grafische kaart.
Anders via een bekende of V&A even zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.mnm-computers.nl/pi/internal-power-cable-2-x-4-pins-molex--pci-express-6-pins-82315-inline/large/kabels_intern_molex_pci-e_t-82315.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 05-12-2011 12:38 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• timmie78
Zover ik kan zien moet je toch echt nog een 6-pin PCIe kabel erbij geleverd hebben gekregen:

6-pin PCIe (570mm) quantity: 1
6+2-pin PCIe (600mm) quantity: 1
Bron: Johnnyguru

• Apart
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:35:
[...]

Oke, want ik heb namelijk de XFX HD6850 (zelfde serie) en die heeft maar 1 6 PIN's connector nodig.
Omdat ik waarschijnlijk in Maart een nieuwe video kaart koop (Radeon 7000 serie, komt waarschijnlijk dan uit.)
Heb ik voor een modulaire (verwijderbare kabels etc.) voeding gekozen met meerdere 6 pins connectors.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg577/scaled.php?server=577&filename=38739823438918416611380.jpg&res=medium

[ Voor 8% gewijzigd door Apart op 05-12-2011 12:43 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

ik222 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:18:
[...]

Ruim is ook overdreven, het zal waarschijnlijk inderdaad gewoon werken maar het houdt niet over.
Het bovenstaande systeem gaat nog geen 350w trekken. Met een beetje fatsoenlijke 450w voeding houd je dus RUIM voldoende over om ook nog eens flink te gaan OC'en of uit te breiden.

@ Bovenstaande. Bij die videokaart zou minimaal 1; Molex -> 6 pin stekkertje moeten worden geleverd. Heb deze videokaart vaker geinstalleerd bij mensen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Quad

Quad

Doof

timmie78 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:38:
Zover ik kan zien moet je toch echt nog een 6-pin PCIe kabel erbij geleverd hebben gekregen:

6-pin PCIe (570mm) quantity: 1
6+2-pin PCIe (600mm) quantity: 1
Bron: Johnnyguru
Je hebt de V2.. Die beschikt enkel over 1 PCI-e 6 pin connector.
Uit de PW: pricewatch: XFX Pro 450W v2
  • Merk XFX
  • Type Pro 450W v2
  • Vermogen 450W
  • Bijzonderheden één 6 pins PCI Express connector
  • Voeding certificering 80 Plus Bronze
Zo'n kabeltje vinden van 2 molex naar 1 pci-e en je bent klaar.
Niet de mooiste oplossing, maar je kan vooruit.

nggyu nglyd

• timmie78
Quad schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:44:
[...]

Je hebt de V2.. Die beschikt enkel over 1 PCI-e 6 pin connector.
Excuses, overheen gelezen.

• Quad

Quad

Doof

Geeft niks, soms is het wat vaag gedoe als fabrikanten een V2 of zelfs een V3 uitbrengen waarvan de specificatie's best wel anders kunnen zijn.

Controleer in elk geval de doos van je graka, want normaliter worden die molex -> PCI-e altijd meegeleverd.

nggyu nglyd

• Apart
XFX moet modulaire voedingen uit gaan brengen, daar zit een beter toekomst in dan voedingen die nog fully wired zijn, als die extra kabels \(._.)/ Z'n Molex to 6 Pin kan je wss ook wel bij je computerzaak om de hoek kopen, tenminste als het een goede zaak is :P

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

Apart schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:54:
XFX moet modulaire voedingen uit gaan brengen, daar zit een beter toekomst in dan voedingen die nog fully wired zijn, als die extra kabels \(._.)/ Z'n Molex to 6 Pin kan je wss ook wel bij je computerzaak om de hoek kopen, tenminste als het een goede zaak is :P
U vroeg? pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

Daarnaast voor de 2x 4 pin molex naar 6 pin -> http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1818 daarnaast heeft de kleine computerzaak meestal wel eentje op voorraad liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door jopitan op 05-12-2011 12:58 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Apart

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

Apart schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:58:
[...]

450, 500, 550 en 600 watt.
Moet je dat natuurlijk wel zeggen he :+ De 650watt verschilt niet veel van 600 watt, maarja er zijn ook andere merken die wel bij weinig watt een modulaire voeding hebben. Ik denk dat XFX het niet rendabel vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door jopitan op 05-12-2011 13:03 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• ik222
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:41:
[...]

Het bovenstaande systeem gaat nog geen 350w trekken. Met een beetje fatsoenlijke 450w voeding houd je dus RUIM voldoende over om ook nog eens flink te gaan OC'en of uit te breiden.

@ Bovenstaande. Bij die videokaart zou minimaal 1; Molex -> 6 pin stekkertje moeten worden geleverd. Heb deze videokaart vaker geinstalleerd bij mensen..
Het gaat natuurlijk niet alleen om totaal vermogen maar ook over de capaciteit van de 12V lijn(en). En vooral ook wat je onder 'ruim' verstaat. Als een voeding niet zelf twee PCI-E aansluitingen heeft zou ik hem in elk geval niet plaatsen in een nieuwe pc waar een videokaart in zit die 2 extra power connectors nodig heeft.

Zo'n stekkertje misschien een uitkomst als je de achteraf de videokaart wil upgraden in een systeem met een goede maar wat oudere voeding die nog niet is voorbereid op videokaarten met twee PCI-E power connectors. Echter als je een nieuw systeem bouwt moet je naar mijn mening gewoon zorgen dat de onderdelen netjes op elkaar afgestemd zijn.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 13:51
Apart schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:40:
[...]

Oke, want ik heb namelijk de XFX HD6850 (zelfde serie) en die heeft maar 1 6 PIN's connector nodig.[afbeelding]
De HD6850 heeft wat minder shader processors en is ook lager geclocked. Hierdoor is het energieverbruik dusdanig lager dat deze kaart met 1x PCI-E 6 pins kan werken.

Ik zou als ik de TS was kijken of ik zo'n molex naar PCI-E verloopje heb/kan krijgen, goedkoopste en snelste oplossing.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik iets beslis wil ik even iets zeker weten.
Ik sta op het punt om 4launchshop te bellen en te vragen naar mogelijkheden voor omruilen met eventuele meerprijs.
Dit is de voeding waar ik naar kijk (om om te ruilen)
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-112436

zoals je kan zien:
1 x 6-pins PCI Express voeding
1 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel

Dit zou dus WEL op mijn graph kaart passen?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:44:
voordat ik iets beslis wil ik even iets zeker weten.
Ik sta op het punt om 4launchshop te bellen en te vragen naar mogelijkheden voor omruilen met eventuele meerprijs.
Dit is de voeding waar ik naar kijk (om om te ruilen)
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-112436

zoals je kan zien:
1 x 6-pins PCI Express voeding
1 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel

Dit zou dus WEL op mijn graph kaart passen?
in het kort: yup

• ik222
  • Niet online
Die voeiding is prima inderdaad.
Pagina: 1