Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acronis image server

Pagina: 1
Acties:

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-10 19:21
Ik heb enkele topics hier op GOT al doorgespit met vragen en antwoorden over Acronis maar mijn vraag staat er niet bij.

Het gaat om de volgende situatie:

Ik heb een server staan met daarop een 100 tal verschillende images van verschillende units hier binnen het bedrijf, het zijn allemaal kale images van Windows Vista, Windows 7 en die ook nog in verschillende smaken en talen.

Die images zijn allemaal gemaakt met Acronis. Mijn doel is dat ik met een notebook waar een HDD van vervangen is kan booten vanaf LAN om de server te benaderen waar het image wat bij het notebook hoort op staat. Ik wil de unit dus imagen vanaf het netwerk.

Nu is het mij onduidelijk of ik met Acronis Backup & Recovery Advanced Server dit kan bewerkstelligen. De netwerkconfiguratie is voorheen altijd gebruikt icm met Ghost, maar omdat deze images allemaal gecreerd zijn met Acronis ben ik ook verplicht om Acronis te blijven gebruiken.

Dus om een lang verhaal kort te maken:
Kan ik met Acronis Backup & Recovery Advanced Server booten van LAN om een notebook te imagen? Zo ja, hoe?

Verwijderd

Op verzoek een move van SF->CSA

Verwijderd

Start die laptop met de Acronisschijf op en kies voor restore image en vermeld waar deze staat. Laptop zal herstarten en de mirror op gaan halen. ZO werkt het bij mij thuis met mijn homeserver.