[C#] IsClientScriptIncludeRegistered functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01
Hoi allen,

ik weet even niet of dit onder Client-side scripting hoort of hier, maar 't lijkt me hier omdat het code-behind betreft.

het probleem:

ik voeg vanuit mijn code-behind wat jQuery javascript files toe aan de pagina aan de hand van wat voorwaarden.
Om de verwijzingen niet dubbel toe te voegen heb ik een check ingebouwd middels de functie ClientScriptManager.IsClientScriptIncludeRegistered(). Echter geeft deze altijd false terug, waardoor het script altijd wordt toegevoegd.

De code is als volgt:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
System.Web.UI.ClientScriptManager csm = page.ClientScript;
        if (!csm.IsClientScriptIncludeRegistered(page.GetType(), "jQuery") || 
!csm.IsClientScriptIncludeRegistered(page.GetType(), "jQueryAutoComplete") || 
!csm.IsClientScriptIncludeRegistered(page.GetType(), "jQueryUI") || 
!csm.IsClientScriptIncludeRegistered(page.GetType(), "jQueryMask"))
        {
            HttpServerUtility Server = HttpContext.Current.Server;
            csm.RegisterClientScriptInclude(page.GetType(), "jQuery", "/js/jquery-1.4.4.min.js");
            csm.RegisterClientScriptInclude(page.GetType(), "jqueryUI", "/js/jquery-ui-1.8.10.custom.min.js");
            csm.RegisterClientScriptInclude(page.GetType(), "jqueryMask", "/js/jquery.maskedinput-1.3.min.js");
            if (includeAutoComplete)
                csm.RegisterClientScriptInclude(page.GetType(), "jQueryAutoComplete", "/js/jquery.autocomplete-min.js");
        }

Nu zie ik in de source van de pagina dat de keys van de scripts niet worden opgenomen.
Dus ik vermoed dat dit de oorzaak is. Echter, hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb namelijk niet altijd de jQuery scripts nodig.

HTML:
1
2
3
<script src="/js/jquery-1.4.4.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="/js/jquery-ui-1.8.10.custom.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="/js/jquery.maskedinput-1.3.min.js" type="text/javascript"></script>

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Volgens mij doet het .NET Framework dit voor je regelen. Als jij 2x een file include met dezelfde key dan wordt de eerste overschreven door de laatste, en komt er maar 1 include in je pagina te staan.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01
OK, dus eigenlijk is de check 'zinloos'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
yep. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info