Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:31
Hallo Tweakers,

Ik heb enige tijd geleden een tweedehands iPhone gekocht, die onder een abonnement viel van T-Mobile. Dit abonnement is al verlopen (vandaar dat de eerste eigenaar hem verkocht aan mij), maar heeft nog wel een simlock. Hij kan dus alleen gebruikt worden met een T-Mobile kaart.
Deze telefoon heb ik gejailbreaked op iOS 4.1, zodat ik de telefoon alsnog kon gebruiken met mijn eigen provider; Simpel. Nu wil ik mijn telefoon weer 'normaal' krijgen en op iOS 5, het probleem is dat ik dus geen (originele) T-Mobile kaart heb, en ik dus niet zou kunnen bellen met mijn eigen provider Simpel.
Nu heb ik gehoord dat na 1 jaar aan abonnement de simlock van het toestel gehaald kan worden. Dat is bij deze telefoon al lang het geval. Echter kan ik dit niet doen, omdat ik hiervoor een T-Mobile account moet hebben (en dus de originele simkaart).
Is het mogelijk om zonder deze T-Mobile simkaart mijn eigen Simpel-kaart werkend te krijgen op iOS 5? Ik heb T-Mobile gecontacteerd, maar zoals velen weten, dat kan nog wel even duren voor een (duidelijk) antwoord. Vandaar dat ik het hier ook vraag :)

Bedankt!
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 16:29
Hoe heb je ze gecontacteerd, per mail? Of heb je al een telefoontje hier aan gewaagd?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zie de onderstaande link:
http://www.iphoneclub.nl/...-maken-officiele-methode/

Hier kun je lezen hoe je dit kunt doen. T-Mobile heeft enige tijd geleden besloten om alle toestellen simlock vrij te maken.

EDIT: Dit is de officiële link van T-Mobile:
T-Mobile Toestelhulp

[ Voor 25% gewijzigd door BlueKeenan op 04-12-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
Gemaild, als klacht verstuurd omdat je voor het contacteren een account (en dus een abonnement) moet hebben :)
Voor die methode moet 'ie wel helemaal jailbreakloos zijn, neem ik aan?

Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48
Jailbreak maakt niet uit, gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
Nouja, met jailbreak wordt ie feitelijk al als unlocked beschouwd (ik kan nu al met Simpel bellen), of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 09:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je kunt de methode zoals beschreven sowieso proberen. Maar dan zul je inderdaad wel eerst weer locked moeten zijn, dus dat is riskant. Maar met T-mobile contact opnemen zou dus ook moeten werken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
Okee, ik heb 'm nu gekregen naar iOS 5, maar ik krijg bij het activeren van de iPhone een bericht dat het activeren is mislukt omdat de activeringsserver er waarschijnlijk tijdelijk uit ligt.
Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat er een Simpel kaart in zit. Ik ga nu de simlock verwijdering van T-Mobile proberen, maar mocht dit niet lukken, wat is hieraan te doen? Alsnog unlocken (jailbreaken)?

EDIT: methode van T-Mobile lijkt niet te werken. Wat nu?

Bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tiimmeh op 06-12-2011 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
Heb nog steeds de activatie niet kunnen afronden, iemand die mij hiermee kan helpen?
Het liefst heb ik geen jailbreak (unlock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-05 09:06
Volgens de T-Mobile methode zou het moeten werken met een simkaart van een andere provider (zoals dat beschreven staat), dus je zou zeggen dat het met een Simpel simkaart ook zou moeten werken.

Echter kun je misschien proberen een andere simkaart (niet van Simpel) te gebruiken? Eentje lenen van een vriend bijvoorbeeld. Simpel werkt namelijk via het T-Mobile netwerk, misschien dat dat het probleem is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
De telefoon blijkt niet van T-Mobile te zijn, heb Apple gebeld om te vragen wat het wel is, de provider, maar hun systeem werkte tijdelijk niet.

EDIT: Telefoon blijkt van O2 te komen, Engeland. Heb O2 net een mailtje gestuurd, hopelijk krijg ik 'm unlocked! :) Ik heb denk ik geen hulp meer nodig, bedankt voor de hulp!

[ Voor 38% gewijzigd door Tiimmeh op 08-12-2011 15:48 ]

Pagina: 1