Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printserver voor USB Inkjetprinter

Pagina: 1
Acties:

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 21:13
Ik ben opzoek naar een nieuwe printserver voor een Epson Stylus DX5000. De printserver die ik nu heb is een Sitecom WL-203, maar dat ding vind ik vreselijk. Elke keer wanneer je moet printen moet je de printserver opnieuw opstarten. Ook laat hem om een vage reden elke keer als je print mijn computer crashen. Ik heb geen zin om de problemen op te lossen aangezien ik er al genoeg gezeik mee gehad heb dus ik ben op zoek naar een nieuwe (die wel goed werkt) ;) .

Nu zijn er natuurlijk zat printservers te vinden, maar ik ben op zoek naar eentje die zonder tussenkomst van (vage) software werkt. De printserver die ik nu heb heeft een programma nodig genaamd Sitecom Control Center. Elke keer wanneer je wilt printen maakt deze verbinding met de printserver, en wanneer het afdrukken voltooid is, verbreekt hij de verbinding weer ;( .

Daarom vroeg ik mij af of er printservers bestaan die de printer delen, op de zelfde manier als wanneer je een printer aan een windows computer hangt en hem daarna deelt (windows maakt ook niet eerst verbinding maar die heeft gewoon een continue verbinding) .

Mijn vraag is dus: bestaat zoiets? Natuurlijk al even gezocht maar het staat er vaak niet bij of het op deze manier werkt...

Alvast bedankt!

PS: Het hoeft geen draadloze printserver meer te zijn, er ligt namelijk gewoon een netwerkkabel naar de printer.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je router bv. OpenWrt ondersteunt kan je (OpenWrt en) een printer daemon zoals p910nd installeren.

Dan wijs je je client (Windows, Linux, maakt niet uit) gewoon naar het IP-adres van je router en poort 9100.

[ Voor 35% gewijzigd door Borromini op 04-12-2011 21:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Pi0tr
Borromini schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:54:
Als je router bv. OpenWrt ondersteunt kan je (OpenWrt en) een printer daemon zoals p910nd installeren.

Dan wijs je je client (Windows, Linux, maakt niet uit) gewoon naar het IP-adres van je router en poort 9100.
Bedankt voor de reactie, maar ik heb een router die niet eens een usb poort heeft.... ;)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
veel adsl modems hebben een ingebouwde printserver met usb poort. Tik anders een 2ehandsje op de kop en zet die in je netwerk als router?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok :(.

Je printer heeft wel een netwerkaansluiting, of begrijp ik je verhaal over de netwerkkabel verkeerd?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:50
Ik heb momenteel thuis de TL-PS310u staan. Hij is niet perfect. Je moet hem eerst ook met speciale software installeren. Echter naarna kan je de LPR port traceren, en kan je hem direct configueren. Werkt perfect voor me dymo Smartlabel printer.

pricewatch: TP-Link TL-PS310U

Eventueel kan je ook de Sitecom 309 nemen.
pricewatch: Sitecom LN-309 Printer Server for all-in-one printers & storage.
Deze is ook direct te benaderen via IPP of LPR printing. Hij kost alleen 2 keer zoveel. Maar maar werkt ook beter en gemakkelijker.

Je hebt dus mogelijkheden :-)

• Pi0tr
Notehoutelade schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:11:
veel adsl modems hebben een ingebouwde printserver met usb poort. Tik anders een 2ehandsje op de kop en zet die in je netwerk als router?
Het probleem is dat de router ook tegelijk het modem is, dus ik heb niet zo'n ruime keuze wat betreft routers...
Borromini schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:11:
Ok :(.

Je printer heeft wel een netwerkaansluiting, of begrijp ik je verhaal over de netwerkkabel verkeerd?
Nee, mijn printer heeft geen netwerkaansluiting. De printserver zit nu met een netwerkkabel op het netwerk aangesloten omdat hij draadloos het nog slechter doet dan dat hij het nu doet... |:(
Rolfie schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:18:
Ik heb momenteel thuis de TL-PS310u staan. Hij is niet perfect. Je moet hem eerst ook met speciale software installeren. Echter naarna kan je de LPR port traceren, en kan je hem direct configueren. Werkt perfect voor me dymo Smartlabel printer.

pricewatch: TP-Link TL-PS310U

Eventueel kan je ook de Sitecom 309 nemen.
pricewatch: Sitecom LN-309 Printer Server for all-in-one printers & storage.
Deze is ook direct te benaderen via IPP of LPR printing. Hij kost alleen 2 keer zoveel. Maar maar werkt ook beter en gemakkelijker.

Je hebt dus mogelijkheden :-)
De printserver die ik nu heb ondersteund (volgens de handleiding) ook IPP of LPR. Alleen krijg ik dit niet aan de praat. Dus ik weet niet zeker of dit wel gaat lukken met jouw printserver... Maar in ieder geval bedankt, ik zal er zeker naar gaan kijken (en opzoeken waarom ik IPP of LPR ook al weer niet werkend kreeg op deze printserver ;) )

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan het routergedeelte van je modem altijd uitschakelen en er een 'echte' modem achter hangen. Ik heb hier een Sagem VDSL2 modem (verplicht van de provider), en die geeft gewoon z'n IP door aan m'n Netgear router. Een TP-Link 1043ND heb je al voor 50 € tegenwoordig, daar zit ook een USB-poort op. Om die met de printer te kunnen gebruiken zal je wel OpenWrt of DD-Wrt moeten installeren vrees ik (net zoals bij m'n Netgear wordt die alleen geadverteerd als voor 'data storage').

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 04-12-2011 23:47 ]

• Pi0tr
Borromini schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:42:
Je kan het routergedeelte van je modem altijd uitschakelen en er een 'echte' modem achter hangen. Ik heb hier een Sagem VDSL2 modem (verplicht van de provider), en die geeft gewoon z'n IP door aan m'n Netgear router. Een TP-Link 1043ND heb je al voor 50 € tegenwoordig, daar zit ook een USB-poort op. Om die met de printer te kunnen gebruiken zal je wel OpenWrt of DD-Wrt moeten installeren vrees ik (net zoals bij m'n Netgear wordt die alleen geadverteerd als voor 'data storage').
Oké, maar stel ik zou zo'n router kopen, werkt het dan wel op de manier hoe ik het wil hebben?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier thuis m'n printer aan m'n router hangen. Bij een vriendin heb ik dezelfde setup geïnstalleerd (in een gemengde OS X/Windows-omgeving). Zelf gebruik ik Linux. Alle PC's/laptops kunnen printen. Je installeert in Windows de driver, configureert de printer als netwerkprinter, en wijst hem dan naar het IP-adres van je router.

http://wiki.openwrt.org/d...nd.server#windows.clients

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pi0tr schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:14:
[...]

Het probleem is dat de router ook tegelijk het modem is, dus ik heb niet zo'n ruime keuze wat betreft routers...
[...]
je huidige router/modem ook laten staan, ik bedoelde dat je gewoon een extra router/modem in je netwerk opneemt, die alleen als usb printserver zijn werk doet.
Pagina: 1