Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 20:20
Goedenavond,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een MacBook Pro 13" met i5 processor.
Nu heb ik Windows 7 64-bit geïnstalleerd via Bootcamp speciaal voor FL Studio, wat ik toch graag wilde blijven gebruiken. Nu heb ik alleen een probleem met het trackpad onder Windows 7, wat het voor mij onmogelijk maakt om de trackpad te gebruiken in combinatie met FL Studio.

Het probleem is namelijk de rechtermuisknop functie. Onder OS X Lion werkt dit perfect, gewoon 2 vingers indrukken, slepen en alles werkt nog.
In Windows 7 krijg ik een rechtermuisknop, maar ook meteen een linkermuisknop, zodat wanneer ik een 'beat' probeer weg te klikken d.m.v. een rechtermuisklik, komt deze ook meteen weer terug.
Af en toe kan ik dus 1 'beat' uitklikken, maar hier blijft het dan ook bij. Op mijn normale Windows computer kon ik ook gewoon mijn rechtermuisknop indrukken en deze over alle 'beats' slepen, zodat deze allemaal verdwenen.
Op mijn MacBook moet ik deze dus een voor een uitdrukken, wat soms een hels karwei is.

Ik heb al een tijd zitten Googlen waarop ik uitkwam bij Touchpad++, dit maakte echter geen verschil, het zelfde probleem bleef. Ik neem aan dat hier toch wel een oplossing voor te vinden is? Aangezien ik meerdere grote DJ's toch met FL Studio zie werken op een MacBook, hoe doen zij dit dan?

B.v.d,
Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:23

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je hebt, neem ik aan, wel de bootcamp drivers voor windows geinstalleerd?

If not: die kun je installeren door de DVD die je bij je mac kreeg te draaien onder windows; hij gaat dan van alles en nogwat installeren, waaronder de juiste drivers voor touchpad, toetsenbord, videokaart, etc etc.

[ Voor 60% gewijzigd door Pixeltje op 04-12-2011 21:33 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Pixeltje schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:32:
Je hebt, neem ik aan, wel de bootcamp drivers voor windows geinstalleerd?

If not: die kun je installeren door de DVD die je bij je mac kreeg te draaien onder windows; hij gaat dan van alles en nogwat installeren, waaronder de juiste drivers voor touchpad, toetsenbord, videokaart, etc etc.
Ja, sorry dit was ik vergeten te vermelden, verder functioneert alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Is hier echt geen fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405017

Een aparte muis kopen

(cru gezegd, maar ik ondervind hetzelfde probleem met mijn mbp :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:23
Of eventueel FLStudio virtueel draaien, alhoewel ik geen ervaring heb met eventuele latency hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Als je de Bootcamp drivers geïnstalleerd hebt, krijg je in Windows rechtsonder een icoontje te zien van Bootcamp, m.b.v. dat icoontje kan je het Bootcamp configuratiescherm openen, daar kan je een paar rechterklik instellingen aanpassen, heb je deze al geprobeerd?
Pagina: 1