Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 21:11
Hallo.

Ik probeer een mede8er 500x2 aan te sluiten via rgb uit, op een tv met alleen scart.
Nu heb ik een scart adapter met rgb cinch aansluiting met een schakelaar in/out.

Afbeeldingslocatie: http://www.kenable.co.uk/images/scart_to_rgb_adapter.jpg

Als ik de rgb kabel van de mede8er aansluit op de scart en deze in de aansluiting doe waarop ook scart rgb binnen komt krijg ik geen beeld maar loopt het beeld door met beeld en tekst in de kleuren rgb.

Hoe ik de schakelaar ook bedien het blijft hetzelfde.

Wat gaat er fout?
Wie kan me helpen.

Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 22:04
Schopje naar Mediaspelers en HTPC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Is het niet compoment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Als je tv geen component ondersteunt zou je de geel-wit-rode trio moeten nemen i.c.m. scart (dus composiet video). Dat of een component naar rgb-scart converter.

Dus voor de duidelijkheid, wat je daar hebt is een adapter en geen converter.

[ Voor 20% gewijzigd door jayvol09 op 05-12-2011 00:32 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarschijnlijk probeer je een YPbPr signaal over SCART te pompen. Dit gaat niet werken, RGB heeft in Europa géén andere "vorm" dan écht SCART. Als je mediaspeler geen SCART uit heeft, heeft hij ook geen RGB uit. Je zult waarschijnlijk geel-wit-rood of s-video als beste kwaliteit kunnen gebruiken, waarbij er de grote "maar" is dat sommige oude TV's van het CRT-type ook geen S-video ondersteunen, iets wat overigens wél over SCART kan. (net zoals composiet).

In het kort:

kan wél over SCART: Composiet en S-Video

kan NIET over SCART: HDMI, VGA, YPbPr Component

kan wél over SCART maar heeft nooit een andere in- of uitgang dan SCART (in EUROPA): RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 15:55
Volgens mij ondersteunt geen van de mediaspelers RGB over scart. Op sommige mediaspelers zit wel een scart aansluiting maar blijft het qua beeld bij composiet (cvbs, heet dat volgens mij) of misschien zelfs s-video.
Het hele scartverhaal is meer een verkoopargument. Het apparaat heeft scart dus makkelijk aan te sluiten en goed beeld.
Sommigen denk dat door de scartaansluiting ook RGB aanwezig is. Dit is echter niet vanzelfsprekend.

Correctie:
Inderdaad, ik zag net dat de Mede8er500X2 helemaal geen scart uitgang heeft. Hierdoor gaat het verhaal in de post boven mij helemaal op.

De RGB->Scart plug gaat dus niet werken.
Je hebt vermoedelijk nog een oude CRT TV (waarom zou je anders scart willen gebruiken). Hierdoor ben je aangewezen op alleen maar de composiet met audio aansluiting (rood/wit/geel)

Mediaspelers zijn hierdoor eigenlijk minder geschikt voor de oude CRT TV.
Bij HDMI kan je gebruik maken van de beste beelduitgang die op dit moment beschikbaar is op consumenten producten. Met de andere optie, composiet, wordt je meteen weer terug geslingerd naar het VHS-tijdperk.
Sorry, het is niet anders.

[ Voor 42% gewijzigd door Athome op 05-12-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ondertussen heeft TS waarschijnlijk composiet output op zn tv draaien, of een betere tv, maar omdat ik van volledigheid hou:
Als je TV rgb ondersteunt (in zn scart aansluiting) kun je nog een kleine kwaliteit verbetering aanbrengen.

Namelijk het component signaal (groen rood blauw) converten naar rgb-scart.
Daar doelde ik eerder al op; ging er gewoon van uit dat je tv wel rgb had (wat dus onzeker is zonder je specs te weten).
Maarja, voor de geïnteresseerde lezer O-)

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:21

Metro2002

Memento mori

Er zijn wel converters van component naar scart maar die zijn duur (rond de 80 euro) en dan is het nog maar afwachten of het werkt. Als het ingangssignaal de juiste resolutie ed heeft zou het moeten gaan. Goedkoper is een andere aansluiting pakken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 24-10-2012 21:00 ]

Pagina: 1