Win 7 64bit instal op SSD, SSD verwijderd, niet meer te zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:11
Ik probeer op mijn nieuwe systeem:

-Intel DH67GD
-I7 2600K
-2x 2gb DDR3 2Ghz
-Intel Postville X25 80gb
-WD 750gb

Windows 7 64 bit te installeren, nadat ik eerst meerdere malen wel de SSD en de HD zag maar hier niet op kon installeren(melding: Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie ) heb ik de SSD na te hebben geformateerd in het installatie menu verwijderd.

Ik krijg deze nu met geen mogelijkheid meer te zien in het installatie menu. Vanuit de BIOS en vanuit een op de gewone HD geïnstalleerde Vista kan ik de SSD gewoon zien en benaderen.

Wat heb ik intussen geprobeerd om de boel aan de praat te krijgen:

-Firmware updates van de BIOS en de SSD, ook getracht vanuit de Windows installatie, met de installatie schijf van de fabrikanten, drivers in te laden van het systeem die Windows evt nog niet kent.

-BIOS terug naar fabrieksinstellingen en een keer zonder batterij opgestart en laten "leeglopen" zodat de bios ook echt leeg is.

-Vista op de harde schijf geïnstalleerd en vanuit daaruit getracht op de SSD te installeren(SSD is vanuit Vista wel te zien maar vanuit de installer weer niet).

-XP geïnstalleerd en vanuit daar getracht te installeren(helaas zonder resultaat).

-SSD in een ander systeem getest en werkend bevonden.

-PC opgestart met slechts 1 geheugenbalkje en alle overtollige hardware losgekoppeld.

-Andere Sata poorten geprobeerd.

-PC normaal geïnstalleerd om uit te sluiten of het systeem wel goed functioneerd.

-Ik heb ook zonder alle USB devices opgestart(heb ergens gelezen dat dat een bug kon zijn).

-SSD aan een ander systeem gehangen, van daaruit een schone Win 7 ernaartoe gekopieerd en dan vanaf de SSD getracht op te starten in het systeem wat de problemen geeft, gaf een foutmelding(had ook niet verwacht dat het zo simpel zou zijn)

-SSD vanuit een ander systeem geformateerd en een Primaire partitie aangemaakt op de SSD.

-SATA modus staat op AHCI(werkt ook niet onder ide)

-Windows 7 32 bit geprobeerd zelfde resultaat.

-Onder de installatie extra stuurprogramma's geladen vanuit het installatie menu.

-Andere SATA kabels geprobeerd.

Ik heb na hiermee al 1,5 week in de weer te zijn geweest het systeem intussen maar zonder SSD geïnstalleerd. Het systeem functioneerd verder goed. Maar ik wil graag het besturingssyteem op de SSD installeren en vraag me af hoe ik de SSD terug in het installatie menu krijg.

Wat ik nog moet doen maar nog niet kon of wist hoe is het systeem vanuit Ubuntu op te starten kijken of de SSD dan wel word gezien en de logboekbestanden van de setup raadplegen.

Mogelijk dat het iets heel simpels is of dat het mijn onervarenheid is die mij hier perten speelt. Ik heb al verschillende fora en websites afgestruind maar helaas nog zonder resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 04-12-2011 20:55 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:12
In welke modus staan je sata poorten? AHCI, Raid, Legacy IDE, Native IDE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
AHCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:30
Het is misschien een beetje vergezocht, maar ik heb ooit iets soortgelijks gehad en uiteindelijk bleek het vervangen van de sata-kabel de oplossing. Was begonnen met een windows-installatie, die al heel moeizaam ging...en na de reboot helemaal niks meer deed. Daarna werd de ssd wel gezien in het bios, maar kon ik er met geen mogelijkheid meer bij komen om er op te installeren.
Geen idee of jij een soortgelijk probleem hebt, maar het is het proberen waard. Baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Heb ik helaas ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:37:
Windows 7 64 bit te installeren, nadat ik eerst meerdere malen wel de SSD en de HD zag maar hier niet op kon installeren(melding: Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie ) heb ik de SSD na te hebben geformateerd in het installatie menu verwijderd.
Hoe heb je de SSD uit het installatie menu verwijderd? Of bedoel je dat na het formatteren de SSD verdwenen is? :?

EDIT:
Probeer eens in de setup wanneer je bij het partitie gebeuren bent met diskpart te kijken of de SSD überhaupt 'online' is.

code:
1
2
3
SHIFT+F10 (opent de command prompt)
> DISKPART
> LIST DISK

Mocht je de SSD daar wel zien maar niet in het partitie scherm
code:
1
2
> SELECT DISK X
> DETAIL DISK

Waar 'X' dus het getal wat voor je SSD staat.

Misschien kun je hier meer informatie vinden.

Zie je de schijf daar ook niet dan is het of iets met de AHCI drivers die je moet laden of iets met de BIOS (of iets met de SSD zelf natuurlijk).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:00:
[...]

Hoe heb je de SSD uit het installatie menu verwijderd? Of bedoel je dat na het formatteren de SSD verdwenen is? :?
Schijf geselecteerd en via het rode kruisje/verwijderen verwijderd.
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:00:
[...]
Probeer eens in de setup wanneer je bij het partitie gebeuren bent met diskpart te kijken of de SSD überhaupt 'online' is.
...
Misschien kun je hier meer informatie vinden.

Zie je de schijf daar ook niet dan is het of iets met de AHCI drivers die je moet laden of iets met de BIOS (of iets met de SSD zelf natuurlijk).
Ik zie de schijf hier, status is: In orde en de schijf is online.
Er stond in de prompt dat de schijf geselecteerd is, terug naar de instal GUI en het scherm vernieuwen met de vernieuw button zorgt er NIET voor dat de schijf nu verschijnt.
Kan ik vanuit de commandprompt de installer naar de schijf wijzen?

[ Voor 56% gewijzigd door Bongoarnhem op 04-12-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, in principe zou de installer de schijf gewoon moeten zien.

Probeer dit eens?
code:
1
2
3
> DISKPART
> SELECT DISK X
> CLEAN ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 18:36
[b][message=37260177,noline]
[...]

Schijf geselecteerd en via het rode kruisje/verwijderen verwijderd.

[...]
Dan heb je de schijf niet verwijderd, slechts de partities. Weet je zeker dat er niet gewoon ongepartitioneerde ruimte staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:29:
Nee, in principe zou de installer de schijf gewoon moeten zien.

Probeer dit eens?
code:
1
2
3
> DISKPART
> SELECT DISK X
> CLEAN ALL
Nu komen we ergens!

Na het clean all comando kan ik de lijst vernieuwen in de installer en staat er:
schijf0: niet toegewezen ruimte 74.5GB

Als ik deze selecteer en dan op nieuw klik krijg ik de volgende melding:
Kan geen partitie maken in de geselecteerde ongebruikte ruimte[fout:0x80042558]

EDIT:
Nu heb ik even zitten proberen, als ik vanuit de command prompt wederom de disk selecteer en het commando create partition primary uitvoer, dan geeft diskpart aan dat de bewerking niet is toegestaan op een schijf die wordt opgeschoond.

[ Voor 15% gewijzigd door Bongoarnhem op 04-12-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je een andere pc ter beschikking hebt raad ik je aan een secure erase te doen op de SSD, en normaal gesproken is dan weer alle ruimte ter beschikking. Als ik me niet vergis kan je via die cdrom waarmee je de ssd kan update ook een secure erase doen, en anders even de Intel Toolbox downloaden vanaf de Intel site. Let wel dat je secure erase alleen kan doen wanneer de ssd niet als systeemdisk aan een systeem hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de status van de schijf (in DISKPART) en/of brand het lampje van je HDD gebruik op je kast ook? Misschien is hij nog bezig met het clean commando?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:29:
Wat is de status van de schijf (in DISKPART) en/of brand het lampje van je HDD gebruik op je kast ook? Misschien is hij nog bezig met het clean commando?
HIJ DOET HET.

Ik kan wel een gat in de lucht springen.

OT:

Het clean commando was waarschijnlijk nog steeds bezig. Toen ik verder met de installatie wilde via het installatie menu werkte dit niet. Ik wilde vervolgens een reboot gaan uitvoeren en via de reeds geïnstalleerde Win7 op de normale HD een Secure Erase uitvoeren zoals hierboven vermeld. Echter starte de pc niet meer op met de normale Win7 :s

Ik alles afgekoppeld behalve de Win7 HD. Nog steeds zwart scherm na het Windows laad scherm. Ik alles afgekoppeld en alleen de SSD en de DVD speler eraan en toen ik vanaf de Win7 de installer opstartte kon ik een partitie aanmaken en installeren.

Bedankt allen voor jullie hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het CLEAN ALL commando is klaar zodra je weer wat kunt intypen. Zat net even te zoeken en een reboot of DISKPART OFFLINE, DISKPART ONLINE zou het verder moeten oplossen. :)

Mooi dat het werkt! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Same problem here :) maar dankzij dees zie ik terug wat leven in mn pc denk ik ik wacht nog steeds de clean all afgewerkt en test drekt erna :) hopelijk werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julie zijn beesten echt waar het werkt gewoon feeeest :D
Pagina: 1