Alle pakketten verloren bij pingen met pakketgrootte 65500??

Pagina: 1
Acties:

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02 14:18
Ik heb Win XP.

Als ik "opdrachtpromp" open om te pingen en het volgende type "ping www.google.be" zijn er 4 pakketten verzonden en geen verloren.
Maar als ik de grootste pakketgrootte (65500) neem en dus het volgende type "ping -l 65500 www.google.be" krijg ik 4x "Time-out bij opdracht". Al de 4 pakketten zijn verloren gegaan.

Hebben jullie dit ook?
Is dit normaal?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 20:54
Is heel normaal.
Je hebt het dan ook over een pakket van bijna 64KB.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Laat je router dat soort pakketten wel door? ;)

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
buffy1966 schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:20:
Als ik "opdrachtpromp" open om te pingen en het volgende type "ping www.google.be" zijn er 4 pakketten verzonden en geen verloren.
Maar als ik de grootste pakketgrootte (65500) neem en dus het volgende type "ping -l 65500 www.google.be" krijg ik 4x "Time-out bij opdracht". Al de 4 pakketten zijn verloren gegaan.
Waarom doe je dit, is er een reden voor, heb je ergens problemen of is het spielerei?

Bij mij werkt 1472 nog wel, 1473 niet meer...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:40
Zoek maar eens op 'MTU'. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• buffy1966
Boudewijn schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:26:
Laat je router dat soort pakketten wel door? ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet weet :? Hoe kan je dit zien?

Ik krijg soms veel onvolledige bestanden binnen van nieuwsgroepen. Heb dit bij 2 providers (Telenet en Scarlet), en ook met 2 verschillende nieuwslezers (newsleecher en SABnzbd). Zodanig zelfs dat ik heel veel blocks te weinig heb om te repareren. Heb ook al 3 verschillende pay-servers geprobeerd.
Het rare is dat als ik op een ander moment probeer het dan wel plotseling lukt.
Ik wou dus eens proberen te pingen met grotere bestanden om te zien of dit goed loopt en zo te kunnen zien of de lijn in orde is.

[ Voor 12% gewijzigd door buffy1966 op 04-12-2011 20:51 ]

Verwijderd

Daar ga je dus de mist in. Omvang van bestanden heeft niets te maken met ethernet frames. Je "pingt" niet met grote bestanden maar je stuurt één ethernet frame weg met een omvang van 64KB. Zoals hierboven al opgemerkt is dat ver boven de maximale MTU waarde van 1500 bytes.

Edit:
Als je goed wil testen of packetloss optreedt doe je er beter aan om NNTP verkeer te genereren terwijl je met bv Wireshark het verkeer in de gaten houd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 20:55 ]

• buffy1966
Ik ga Wireshark installeren en NNTP verkeer genereren. Als ik een vraag heb over het gebruik van Wireshark kan ik je dan een PM sturen? Weet niet of vragen toegestaan zijn over het gebruik van software.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tuurlijk ,maar waarom zou je hem PMen als er al heel veel hierover geschreven is op het forum?

Verwijderd

Vragen over het gebruik van de software zijn toegestaan. Mij een PM sturen is niet handig. Grote kans dat ik geen antwoord heb of de PM helemaal niet lees. Hou de communicatie hier gewoon open, dan heb je ook een veel groter publiek :)

Edit: Wireshark is vrij complex en je moet wel kennis van de materie hebben. Ik, persoonlijk zou Wireshark eens draaien omdat ik weet dat ik daarmee gelijk inzichtelijk krijg hoe het netwerkverkeer eruit ziet en dan kan beoordelen of er packetloss optreedt. Via een forum dat afhandelen kan al lastig zijn ivm omvang van logs et cetera. Laat staan als je dat één op één via DM wil doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 21:26 ]

• buffy1966
Ok.
Zal eerst zien of ik wijs wordt uit de informatie die ik hier op het forum vind.

Verwijderd

Probeer maar met een legertank in een garage te parkeren, dat pas nie

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:07:
Probeer maar met een legertank in een garage te parkeren, dat pas nie
Jawel, maar dan gaat je garage stuk... Dat was de kwetsbaarheid van vroeger ook. Dus heette zo'n ping de Ping of Death. Tegenwoordig is zo'n beetje alles daartegen beveiligd.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Grotere IP pakketten versturen dan 1500bytes (Windows) of 1472 bytes (Linux) kan wel, dan wordt het gefragmenteerd op de eindpunten. Niet alle systemen laten je toe zulke enorm grote pakketten te sturen en doen deze niet meer reassemblen bij aankomst. Is ook vrij zinloos, nauwelijks applicaties sturen zulke grote IP pakketten over verbindingen en vertrouwen op fragmentatie.

Bij Windows is het bij een Ethernet (DHCP) breedband verbinding 1500, Linux 1472. Heb je een breedband verbinding met PPP (bij ADSL of soms kabel ook) dan is het 20bytes kleiner nog het maximum dat je kunt versturen zonder fragmentatie. Groter dan dat komt niet voor op internet, soms wel lokaal tussen je systemen thuis als je een Gigabit netwerk hebt en jumbo-frames ondersteunt op je systemen (beide).

De tank in stukjes je garage binnen dragen en daar weer in elkaar zetten kan soms wel. Maar je hebt garages waar dat ook niet past en dus krijg je geen hele tank meer en dus geen antwoord op je vraag (ICMP echo (ping) verzoek). Leuke vergelijking wel, weer ouderwets eentje met auto's ;)

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 05-12-2011 22:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
buffy1966 schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:50:
[...]
Ik krijg soms veel onvolledige bestanden binnen van nieuwsgroepen. Heb dit bij 2 providers (Telenet en Scarlet), en ook met 2 verschillende nieuwslezers (newsleecher en SABnzbd). Zodanig zelfs dat ik heel veel blocks te weinig heb om te repareren. Heb ook al 3 verschillende pay-servers geprobeerd.
Heb je hetzelfde via SSL?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Leuke vergelijking wel, weer ouderwets eentje met auto's
Jawel demilord heeft het goed verwoord :) Soms zijn metaforen perfect geschikt om een situatie te spiegelen.
Overigens voor de topic starter is dit een heel gaaf filmpje van vroegah!

YouTube: The Dawn of the Net - animation 1
Het heet Dawn of the Net een echte klassieker, maar dan met iets nieuwere autootjes ;)

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-02 22:46
Heb je wel een fatsoenlijke usenet provider? Tele2 is slecht, scarlet ken ik niet, dus geen idee wat de kwaliteit daarvan is. Vaak komt het incompleet aankomen van bestanden door een slechte provider. Probeer eens een pay-server ;). Deze zijn vaak gratis te proberen voor een paar dagen :).

gewoon nee.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

en als je echt last van packetloss hebt ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9cHqTUqAAubk3raCPJTleuKz/medium.jpg
en zou je dat dus met een simpele continuous (standaard) ping kunnen zien.

-_-

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nog net geen Ping Of Death

Maar je moet grote pakketten niet verwarren met grote bestanden
Zit je niet gewoon bij bijv. eweka die wat meer met takedown requests doet

Iperf

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
buffy1966 schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:50:
[...]

Ik krijg soms veel onvolledige bestanden binnen van nieuwsgroepen. Heb dit bij 2 providers (Telenet en Scarlet), en ook met 2 verschillende nieuwslezers (newsleecher en SABnzbd).
Dit ligt niet aan je lijn, noch aan NNTP. Probeer eens een account bij een commerciele usenet provider, zoals eweka, desnoods voor een dag. Dit zal je probleem oplossen.
Pagina: 1