Toon posts:

Hulp gevraagd: Windows7 code 52 bij USB / massaopslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Graag jullie hulp gevraagd bij het volgende probleem. Sinds vandaag merk ik dat mijn USB drivers geen externe massa-opslagen accepteren (USB/externe harde schijf). Via apparaatbeheer krijg ik de volgende melding:

"De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)".

Ik heb reeds de drivers van de poorten opnieuw geïnstalleerd. Zonder succes. Poorten werken wel op met bijvoorbeeld een muis (draadloos). Daarnaast heb ik de op deze website beschreven acties opgevolgd:

http://answers.microsoft....13-478c-a184-0d1b7cd408b2

Ook deze registerwijzigingen hebben geen succes. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik zit totaal vast.... :?

Bij voorbaat dank.

Groeten,

Peter

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 16:14
soms wil het helpen om de usb devices in device manager "apparaatbeheer" oid in de NL versie, te verwijderen en dan opnieuw op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
wezzley schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:52:
soms wil het helpen om de usb devices in device manager "apparaatbeheer" oid in de NL versie, te verwijderen en dan opnieuw op te starten.
Thnx voor de reactie. Bovenstaande reeds uitgevoerd. Bij opstarten installeert Windows 7 weer de USB drivers. Daarna zelfde foutmelding (code 52).

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
SP1?
http://forums.mydigitalli...t-is-and-how-to-fix-it%29

Denk ook niet dat het uit het niets begon, zijn er andere updates geinstalleerd in de afgelopen dagen?

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:08:
SP1?
http://forums.mydigitalli...t-is-and-how-to-fix-it%29

Denk ook niet dat het uit het niets begon, zijn er andere updates geinstalleerd in de afgelopen dagen?
Het is mogelijk dat het met SP1 te maken heeft... die zelfde zoektocht was ik ook al aangegaan. SP1 is geïnstalleerd eind oktober. De kans bestaat dat ik in de tussentijd geen USB / externe massa-opslag heb gebruikt op deze laptop. Helaas kan ik daardoor niet de exacte oorzaak herleiden. In de afgelopen week heb ik enkel een aantal meer Windows Live Essentials geïnstalleerd om hem uiteindelijk te deïnstalleren. Dit was noodzakelijk omdat de standaard de-installer niet wilde starten (kom geen programma's selecteren om te verwijderen). Dit is door herinstallatie en uiteindelijk deïnstallatie wel gelukt.

Het forum wat je al mee had gestuurd had ik ook al een keer doorgenomen en de tool gebruikt, geen fouten gevonden in de drie bestanden (usbport.sys, usbehci.sys, and winusb.sys).

Wat ik nog wel tegen kom in de reacties (pagina 16) is een post van "burfadel":

Finally, Microsoft has released a proper USB update so the USB driver fix is no longer needed, update KB2615763-v2 correctly installs the latest files with version:
GDR 6.1.7601.17701
LDR 6.1.7601.21832

I've removed it from the mediafire download page

Download KB2615763-v2 from the hotfix repository (thanks to SoLoR):
http://updates.mihgroup.eu.org/

Iemand enig idee of dit mij de juiste kant op kan brengen? Heb op dit moment de laptop niet bij de hand dus kan het ook niet testen.

PS. als ik via apparaatbeheer de status van de USB-poorten check geeft deze aan dat alle poorten correct functioneren.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 17:05
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:38:
[...]

Thnx voor de reactie. Bovenstaande reeds uitgevoerd. Bij opstarten installeert Windows 7 weer de USB drivers. Daarna zelfde foutmelding (code 52).
Is dat met de hdd aangesloten als de usb-drivers geïnstalleerd worden?

Is de hdd ondanks die foutmelding wel zichtbaar in diskmanagement?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tens,

Nee ik laat expliciet de HDD uit de poort bij herinstalleren.

In diskmanagent is de USB of external HDD wel zichtbaar. Dit met het welbekende gele uitroepteken. Onder "deze computer" is de disk uiteraard niet zichtbaar. Wanneer je de HDD in diskmanagement aan klikt krijg je de code 52 melding.
Pagina: 1