Toon posts:

MSI NVIDIA GeForce GTX 550 Ti zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe PC en in de nieuwe PC zit een NVIDIA GeForce GTX 550 Ti.
Alleen ik erger me aan het harde zoemen van de videokaart zodra ik een spel start(BF3,MW3 etc).
Wat kan hier het probleem zijn? Of zijn er meer mensen met deze kaart en dit ook hebben en dat het dus bij de kaart 'hoort'?

Mvg,

Jean-Paul

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:53:
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe PC en in de nieuwe PC zit een NVIDIA GeForce GTX 550 Ti.
Alleen ik erger me aan het harde zoemen van de videokaart zodra ik een spel start(BF3,MW3 etc).
Wat kan hier het probleem zijn? Of zijn er meer mensen met deze kaart en dit ook hebben en dat het dus bij de kaart 'hoort'?

Mvg,

Jean-Paul
Wat is hard? Een videokaart moet enorm koelen wanneer hij heet word, dit gebeurd bij grafisch zware games zoals BF3. Je kan kijken naar een andere koeler die minder lawaai maakt. Maar de koeler van een videokaart kan je nu eenmaal horen als hij zwaar bezig is.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo wel even een filmpje uploaden waar het te horen is

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat mijn filmpje van het geluid, kan iemand mij zeggen of dit zo hoort of dat er iets mis is met mijn videokaart.. YouTube: MSI NVIDIA GeForce GTX 550 Ti zoemt

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lift off. :P

Hoe snel draait die fan wel in procenten en hoe warm is de kaart als je speelt?
Het lijkt er namelijk op dat de fan naar max gaat en dat is wel erg overdreven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad lift off :p..

Maar ik heb het getest met het GPU-Z programmatje.. En hij draaide BF3 toen op 70% fanspeed met een RPM van 2650

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En de temps is?
Wat een rpm van 2650 is wel heel erg snel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, 53 graden bij 70% en 2650 RPM.
En als alleen windows draait dan staat het standaard op:

40% Fanspeed
1380 RPM
31 graden

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Download MSI afterburner maar en maak een fanprofiel. Je GPU mag gewoon 90 graden worden zonder problemen. De meeste GPU's geven het pas op bij 105/110.

Er is niks mis met je kaart behalve dat je fan veel te hoog gaat zonder reden. Met Afterburner kan je dit tegengaan. Gewoon je fanspeed instellen waar de GPU op idle moet draaien en dan een aantal stapjes. Bij 100 mag de fan pas echt omhoog gaan naar zulke snelheden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me misschien kunnen uitleggen wat je precies bedoelt?

Ik heb nu dit voor me staan: http://imageshack.us/f/6/msiafterburn.png/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je moet naar settings gaan en dan naar ventilator. Daar moet je gewoon de lijn aanpassen die er staat. ;)

http://imageshack.us/f/11/msiafterburner.jpg/

Plaatje wil niet op de normale manier dus dan maar een link. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-12-2011 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reacties en hulp :).
Ik ben hem nu aan het testen maar ben nog niet helemaal achter wat de beste temperatuur en fan-speed% is, maar dat word gewoon ff testen.

Nogmaals thanks for your help :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Graag gedaan. Ik zou de fan instellen dat die onhoorbaar is op idle en op load max 90 graden. 80 is misschien al wat beter omdat in de zomer er wat graden bijkomen. ;)

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02 08:56
Ik neem aan dat u recent de Medion Akoya MD 8805 heeft gekocht?

Misschien kan een verse windows installatie ipv de voorgeïnstalleerde proberen, zodat alle "bloatware" van je pc verdwenen is. Dit zou kunnen helpen alhuwel er natuurlijk evengoed een andere oorzaak kan zijn.
Pagina: 1