MacBook White mei 2010 wil niet herinstalleren met nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
De harde schijf van een MacBook White Unibody uit Mei 2010 is defect. Deze heb ik vervangen door een Samsung 2,5" 250GB schijf met 16mb cache en 7200rpm. De originele Apple HD was 5400 rpm en had maar 8mb cache.

De schijf wordt prima gevonden en via de disk utilitys heb ik hem gepartitioneerd en meerdere malen ge erased en gecontroleerd.

Om het systeem te herinstalleren heb ik een USB stick met daarop de installer voor OSx 10.7. Deze heb ik al op meerdere Macs/iMacs gebruikt en werkt prima. Op dit systeem wil de installatie echter niet draaien.

De originele cd's zijn weg.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 09:20

Flappiewappie

Hier nog meer

Je komt dus wel in de install (disk utility), wat voor een melding geeft ie dan als je hem probeert te installeren.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik zie de grote X met installing. Na al een paar tellen (volgens mij nog geen 10) krijg ik de volgende error:

There was a problem installing "Mac OS X".
Try reinstalling.
OK
Links het uitroepteken in een gele driehoek met de harddisk met de pijl.

Als ik dan naar Window ga en naar installer log, dan staan daar 14 regels die allemaal op jan 9 staan om 17:0x:xx. De datum en tijd kloppen niet dus.

Twee opvallende fouten zijn:

failed to locate voulme with UUID D583904d-etcetera
Couldn't find Mac OS X (Server install data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:27

nexhil

BAM!

Edit sorry: slecht gelezen

[ Voor 82% gewijzigd door nexhil op 05-12-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

USB stick met Internet Recovery proberen? Is minder vlot maar misschien beter te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Is dit USB installatie medium met de Macbook gemaakt, of met een ander model van Apple, bijvoorbeeld een iMac? Ik heb meerdere keren voorbij zien komen dat dit mogelijk een probleem is.

Heb je anders nog een DVD met Snow Leopard zodat je deze eerst kunt installeren & daarna een upgrade kunt doen via de Appstore naar Lion?
Pagina: 1