Toon posts:

Processor vervangen moet moederboord ook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zoals on topic wil ik processor vervangen maar ben niet echt handig in het wil graag advies over.

systeem hp pavillion

Mijn processor is Intel Core TM 2 quad core 2,4 ghz

4 ram geheugen

Ati readon HD 5770

dit is wat ik weet en als er nog wat nodig is hoor ik graag hoe ik het moet kijken.

Voor mijn vraag als ik mijn processor vervang moet ik mijn moederboord en rams ook vervangen?

PS: dit is eerste keer dat ik topic maak. Dus sorry vooraf.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ligt eraan waarvoor je je CPU wil vervangen? En is het wel een standaard ATX bordje?

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
met welke cpu wil je hem vervangen? kan even mn glazen bol niet vinden.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wanneer je je cpu zou willen vervangen kan je alleen een socket 775 cpu gebruiken en dat is gewoon niet meer interessant vanwege de prijs die je dan kwijt bent voor een snellere cpu. Dan zou je dus al je moederboard, cpu en geheugen moeten vervangen en dan komt de vraag of dat wel past in het HP kastje.

Denk dat je beter eerst eens het forum kan door lezen en wat tips van anderen leest alvorens eraan te beginnen wanneer je dit nog nooit gedaan hebt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het lijkt me beter dat je inderdaad gewoon een nieuwe computer koopt,
tenzij je al een processor op het oog hebt, maar dan moet je wel even laten weten welke processor dat is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Waarvoor is je processor precies te langzaam?

Verwijderd

Topicstarter
thx voor jullie reacties,

Het is langzaam als ik Star wars The Old Repuplic speel nieuwe MMO op zich heb je niet monster pc nodig maar op drukke plekken valt me FPS laag als 20.

En als ik 4 gig ram erbij doet heeft het nut?

Ik zat te denken om een nieuwe kast te halen en nieuwe moederboord en processor .

Heb een budget van 300 euro.

En heb ook geen idee welke cpu ik wil of kan.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Haal dan gewoon ook een nieuwe voeding, en eventueel grafische kaart ;).

• naarden 4ever
  • Laatst online: 17:43
Tja...in die HP zelf kun je waarschijnlijk niet zoveel sleutelen... Dus dan heb je idd een nieuwe kast nodig. Dan een nieuwe processor...

Maar voor ik mijn verhaal afmaak... Een MMO? Online? Drukke plekken?
Ik weet dat ditzelfde probleem bij iemand was voorgevallen maar dan met WoW... Probleem tijdens de raids bleek dat het geheugen dit niet snel genoeg kon verwerken. zie hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35478657

Dus zet er eens wat sneller geheugen in!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Dus de WOW bottleneck zit bij de hoeveelheid geheugenbandbreedte? Niet bij een tekort aan kloktikken van de processor?

Vrij apart. Meestal heb je geheugenbandbreedte te over en kom je tekort op andere onderdelen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Heb 1 jaar geleden nieuwe voeding gekocht van 600 wat bij mycomp en het ligt niet aan grafishe kaart denk ik.

Wat Elders scroll skyrim speel ik zonder probleem op med-high.

Bottom line: speel eens met de RAM frequentie. Je zit nu op 1050; daar moet best wat bijkunnen. Quoted van link vaan naarden 4ever,

Kan iemand een uitleg geven over dit. hoe speel ik met RAM frequentie.

En wat is bottleneck 8)7 moet nog veel leren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 22:29 ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:45

Aganim

I have a cunning plan..

Een bottleneck (flessenhals) staat voor een beperkende/vertragende factor in een systeem. Bijvoorbeeld een trage harde schijf in een pc, of een stuk snelweg waar ineens een baan wegvalt. (Om maar even aan te geven dat het niet alleen op pc's slaat ;) )

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan je dat bottleneck vinden wat het is ?

of hoe voorkom je het

• Reepje
  • Niet online
De computer die je hebt is gewoon moeilijk te up-graden. De componenten in een HP zijn gewoon precies opelkaar afgestemd. Ga je wat upgraden, kan de rest van je systeem niet mee,en is je upgrade dus relatief duur.

Mijn advies blijft: spaar voor een nieuw systeem, en laat je hier vooraf informeren of het een slimme keuze is die je wil maken.

Kijk bijv op de bbg op dit forum naar budget game systeem.
Pagina: 1