Advies thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WASD_Legend
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-07-2024
Netwerkmeesters, het volgende:

Ik heb in de woonkamer een HTPC en een NAS staan. Aan de HTPC hangt een normale TV en een draadloos toetsenbord (bluetooth). Ik gebruik de TV dus gewoon als monitor. Nu wil ik boven in de slaapkamer eigenlijk dezelfde opstelling, maar wel gekoppeld aan dezelfde HTPC. En ik wil ook nog eens dat ik zowel boven als beneden tegelijkertijd op diezelfde HTPC kan ´werken´. Ik wil geen gebruik maken van DLNA.

Er komen boven sowieso in iedere kamer twee netwerkaansluitingen. Daarnaast heb ik ook gewoon Wifi. De kamer waar de TV komt te hangen krijgt ook een normale TV-aansluiting.

Wat zouden jullie doen? Ik ben nu aan het verbouwen en ik kan qua bekabeling nog alle kanten op.

[ Voor 5% gewijzigd door WASD_Legend op 04-12-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:52
Twee schermen op 1 htpc is niet heel erg ingewikkeld, gewoon twee schermen aansluiten en dupliceren. Bluetooth heeft over het algemeen gezien wel genoeg bereik (mits je in een bunker woont met ijzeren muren) maar tegelijk werken wordt een stuk lastiger omdat je dan ruzie tussen keyboards en muizen krijgt.

Een goedkoop mediastreamertje voor op de slaapkamer die de netwerk shares van de grote HTPC in de woonkamer is dan denk ik makkelijker

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:13
Sand0rf schreef op maandag 05 december 2011 @ 04:08:
Twee schermen op 1 htpc is niet heel erg ingewikkeld, gewoon twee schermen aansluiten en dupliceren. Bluetooth heeft over het algemeen gezien wel genoeg bereik (mits je in een bunker woont met ijzeren muren) maar tegelijk werken wordt een stuk lastiger omdat je dan ruzie tussen keyboards en muizen krijgt.

Een goedkoop mediastreamertje voor op de slaapkamer die de netwerk shares van de grote HTPC in de woonkamer is dan denk ik makkelijker
Denk ook dat dit een betere oplossing is.
Als je met 2 of meer schermen werkt en op 1 waar je bijvoorbeeld XBMC gebruikt en jij komt met je muis in het beeld van de andere monitor dan kun je natuurlijk een oproep verwachten van "Hee doe die muis een weg"
Verder lijkt het mij inderdaad het beste om een Medisplayer te kopen voor de TC in de slaapkamer.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe lang zullen de kabels moeten zijn voor de monitor? Want >10m wil je niet doen met VGA, DVI of HDMI..

(Gaat in veel gevallen niet helemaal lekker, tenzij je een overpriced kabel haalt -ja ook met HDMI is de kwaliteit van de kabel van belang als je op langere afstanden gaat werken. Omdat goedkopere kabels meer weerstand bieden komt het signaal niet altijd aan, waardoor je op een lagere resolutie moet gaan werken-)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
D4NG3R schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:10:
Hoe lang zullen de kabels moeten zijn voor de monitor? Want >10m wil je niet doen met VGA, DVI of HDMI..

(Gaat in veel gevallen niet helemaal lekker, tenzij je een overpriced kabel haalt -ja ook met HDMI is de kwaliteit van de kabel van belang als je op langere afstanden gaat werken. Omdat goedkopere kabels meer weerstand bieden komt het signaal niet altijd aan, waardoor je op een lagere resolutie moet gaan werken-)
Tenzij je wat extra geld uittrekt voor een HDMI extender set. Deze doet HDMI over een of twee CAT6 kabels met een lengte tot 50-60m zonder kwaliteitsverlies. Je hebt wel wat extra latency, maar voor een HTPC maakt dat niet uit. Kost 60 - 100 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik weet niet of je hiervoor extend of duplicate -display zou gebruiken, maar als het extend is dan zou je ook het programma DDMM ( http://ddmm.sourceforge.net/ ) kunnen installeren. Deze zorgt ervoor dat je een sneltoets móet indrukken voordat je met de muis naar het andere scherm kan.

Verder weet ik niet of extend-display samenwerkt met XMBC....

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WASD_Legend
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-07-2024
Bedankt voor de input!

Zou ik de Shuttle XS35GT (of iets dergelijks) kunnen gebruiken om aan de TV te hangen? Deze zit dan 'gewoon' op het netwerk met de TV als monitor. Hier kan ik dan ook het draadloze toetsenbord aan hangen. Ik weet alleen niet of ik dan bijvoorbeeld van de NAS beneden een HD-Film kan afspelen.

Wat denken jullie?
Pagina: 1