Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug?] Nieuwe berichten melding bij langere timeout fout

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Ik zat afgelopen zondag het grote grappige plaatjes topic door te lezen. Daarna heb ik mijn laptop in sluimerstand gezet. Dit was de laatste post die ik toen gezien heb:

Verwijderd in "Het Grote Grappige Plaatjes Topic - Deel 76"

Vervolgens heb ik afgelopen vrijdag mijn laptop weer aangehad, maar de browser niet gebruikt. Toen kreeg ik wel een melding dat er nieuwe berichten in het topic waren (zag ik in de titel). Vervolgens heb ik vandaag de browser weer gebruikt en op de melding geklikt van nieuwe berichten. Toen werden nieuwe berichten vanaf deze post toegevoegd:

wsLy in "Het Grote Grappige Plaatjes Topic - Deel 76"
tot en met deze
Speedswitch in "Het Grote Grappige Plaatjes Topic - Deel 76"

en daarna werden nog deze toegevoegd:

gambieter in "Het Grote Grappige Plaatjes Topic - Deel 76"
tot
Merethil in "Het Grote Grappige Plaatjes Topic - Deel 76"

maar alle posts tussen pagina 2 en 6 ofzo werden niet getoond. Deze kwamen pas na een full refresh van de pagina.

Hail to the king baby!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

crisp

Devver

Pixelated

Het ophalen van nieuwe berichten via de ajax-interface is beperkt tot berichten van minder dan een dag oud; dit is by design (en feitelijk bedoelt om geautomatiseerd verwerken van forumberichten anders dan via onze notificatie-interface nutteloos te maken).

Je laptop langer dan een dag met browser open in sluimerstand wegzetten is dus een use-case waar geen rekening mee gehouden wordt, en ik zie ook geen grote noodzaak om daarvoor dingen aan te passen...

Intentionally left blank

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
crisp schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:22:
Het ophalen van nieuwe berichten via de ajax-interface is beperkt tot berichten van minder dan een dag oud; dit is by design (en feitelijk bedoelt om geautomatiseerd verwerken van forumberichten anders dan via onze notificatie-interface nutteloos te maken).

Je laptop langer dan een dag met browser open in sluimerstand wegzetten is dus een use-case waar geen rekening mee gehouden wordt, en ik zie ook geen grote noodzaak om daarvoor dingen aan te passen...
Ik had al wel zoiets verwacht, daarom ook de [bug?] tag. Maar is het geen idee om dan alleen een melding te tonen met instructie om de pagina te verversen? Aangezien je wel updates binnenkrijgt?

Hail to the king baby!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

crisp

Devver

Pixelated

We zouden inderdaad wel kunnen kijken of er berichten worden opgevraagd met een tijdstip langer dan een dag geleden en daar een alternatieve response voor kunnen geven. * crisp zet het op de lijst van loose-ends voor de nieuw-berichtnotificatie :)

Intentionally left blank