Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe telefoon kopen met een Android OS.
Nu heb ik wat advies nodig. Ik heb nog nooit een Android-smartphone gehad. Moet wel een prepaid zijn. Bel niet zoveel. SMS doe ik vaker.

Ik wil er dus niet zoveel aan uitgeven... rond de 100-150 euro.

Wat wil ik er een beetje op doen:
- MSN, Facebook, Hyves
- Angry Birds
- Internetten (m.b.v. WiFi)
- Misschien nog meer...

Dacht zelf aan de Samsung Galaxy Gio.

Heeft iemand anders nog suggesties?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Wil je per sé een nieuwe telefoon? Want voor dat budget heb je niet heel veel keus in "goede" modellen, ze zijn vaak wat traag.

Je zou dan naar een Galaxy S of HTC Desire kunnen kijken, die zijn voor dat budget wel te krijgen.

Wil je per sé een nieuwe, kijk dan hier. Dan kom je dus inderdaad op een Gio, of een Alcatel

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 04-12-2011 15:34 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit topic komt qua eisen overeen met dit topic zij het dan met een andere insteek.

De LG P500 vs De HTC Wildfire S vs De ZTE Blade vs De Samsung Galaxy Gio

Overeenkomsten: allemaal android 2.2
Allemaal hebben ze dezelfde processor Qualcomm MSM7227
Allemaal hebben ze nagenoeg dezelfde resolutie: 480x320 (Blade: 480x800)
Allemaal hebben ze nagenoeg dezelfde schermgrootte: 3,2' (Blade: 3,5')

Toen ik dit zo in een vergelijking zag in de Pricewatch was mijn eigen keuze snel gemaakt. Ben dan nu ook sinds een ruime week eigenaar van een ZTE Blade :) In dit topic kun je ervaringen lezen van andere tweakers. Het is voor mij ook mijn eerste smartphone en dus eerste androidtoestel ooit. Ik raad je aan (mocht je voor de ZTE Blade kiezen) deze review door te lezen. Dat geeft goed aan wat je kunt verwachten en geeft tips om de Blade nog beter te maken :)

Waarom koos ik de ZTE Blade en raad ik hem jou aan?

- Kost 91,28 bij Wehkamp (en per direct leverbaar)
- Heeft 3,5' scherm met 800x480 resolutie
- Via een custom rom/rooten zet je er zo android 2.3.5 / Ginger Bread op i.p.v. de standaard android 2.2 / Froyo
- Kan prima Angry Birds afspelen
- Voor internetten is hij prima geschikt (ik gebruik ook alleen WiFi bij gebrek aan internetbundel)
- Voor MSN, Facebook en Hyves kun je de app downloaden in de android market en meteen gebruiken

Of je gaat kijken wat je voor 100 tot 150 euro tweedehands kunt halen inderdaad zoals Catch22 zegt. Wie weet kun je dan een HTC Desire, HTC Legend, Samsung Galaxy S op de kop tikken. (kleine kans met max. 150 euro, maar het zou kunnen...)

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 04-12-2011 15:40 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik verwacht deze week mijn Note en had al rondgekeken wat ik voor mijn Galaxy S kon krijgen, maar ik rekende niet op veel meer dan 150 euro

je hebt dan wel wel een telefoon die heel veel soepeler loopt en een veel beter scherm heeft (groter
én mooier imo)

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel dagen gaat die ZTE Blade mee? Doe er denk ik niet zoveel mee. Gebruik hem niet de hele dag!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:40:
Hoeveel dagen gaat die ZTE Blade mee? Doe er denk ik niet zoveel mee. Gebruik hem niet de hele dag!
Je mag er wel zelf wat voor doen, hoor. Er is een uitgebreid ervaringentopic over de ZTE Blade en ook nog reviews, dus lees je in. En geen enkele smartphone gaat echt lang mee qua batterij.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is een afweging die jezelf moet maken..

Voor 150 euro kun je een HTC Desire, Samsung Galaxy S tweedehands halen en dan krijg je:

- Een groter, mooier scherm (respectievelijk 3,7/4 inch)
- Een accu met grotere cappaciteit (1400/1500mAh)
- Een betere fotocamera/videocamera
- En subjectief gezien een mooier ontworpen toestel

Of een Desire/Galaxy S langer meegaan op een acculading i.v.m. een ZTE Blade lijkt mij niet echt het geval. Want beide hebben een groter scherm, en met androidtoestellen (smartphones in 't algemeen) zijn de schermen de grootste energieverbruikers. Ik kan je in elk geval melden dat ik met mijn Blade twee dagen door kom met meerdere malen lange tijd achter elkaar internetten via WiFi (GPS/3G/bluetooth uitgeschakeld en automatische synchronisatie eveneens uit) inclusief tig whatsapp berichtjes versturen. Gebruik je hem zoals je zegt niet de gehele dag, dan is de Blade in standby/idle-stand zeer zuinig te noemen (is afhankelijk van de custom rom die je draait plus hoeveel apps je in de achtergrond laat draaien) maar in de 7/8 uur gaat er bij slechts 1% v/d accu af. Ga je enthousiast Angry Birds spelen, dan is (niet volledig uitgetest) de accu binnen 1,5 uur van volledig opgeladen wel leeg getrokken gok ik zo. Maar puur internetten/whatsapp via WiFi? Dat vreet weinig stroom.

Dus aan jou de keuze:
Ga je voor een nieuwe ZTE Blade à 91,28?
Of ga je voor een Samsung Galaxy Ace (tweedehands gemid. 120-140 euro) of Samsung Gio (nieuw 143,90)?
Of ga je voor 150 euro voor een tweedehandse Samsung Galaxy S / HTC Desire?

Voor een goede vergelijking op specs moet je gewoon de Pricewatch hanteren en daar de toestellen die jou aanstaan erin gooien. Verder kan ik je niet echt van advies voorzien en is het topic 'GoT-onwaardig' daar dit in feite allemaal prima uit te vinden valt met een beetje eigen onderzoek wat men van je verwacht hier. En toch kan ik goed begrijpen dat het voor diegene die voor het eerst een android toestel wilt kopen nogal aanvoelt alsof je 'door de bomen het bos niet meer ziet' ;) Dus vandaar dat ik er toch op in ga.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Of even doorsparen voor de Nexus s los.

247 euro los!!
http://www.belsimpel.nl/g...Nexus-S-i9023-BlackSilver

Verwijderd

Topicstarter
Is de Galaxy Y iets voor mij? Deze smartphone is gericht op jongeren en mensen die een smartphone willen uitproberen. Aan een filmpje op Internet te zien is deze wel goed. Wat vinden jullie?

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
Joosie200 schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:00:
Ga je enthousiast Angry Birds spelen, dan is (niet volledig uitgetest) de accu binnen 1,5 uur van volledig opgeladen wel leeg getrokken gok ik zo. Maar puur internetten/whatsapp via WiFi? Dat vreet weinig stroom.
Als je de blade van de lader haalt en er vervolgens mee Angry Birds speelt, max helderheid, 3g/wifi uit dan haal je tussen de 4 en de 4.5u, ook met andere games.

Als je 3g/wifi uitzet en er amper wat meedoet kan je waarschijnlijk wel 4-5 dagen volhouden.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zoals je hebt kunnen lezen in Het algemeen beleid zijn "wat moet ik kopen " topics niet gewenst op GoT. Er is niemand die voor je kan bepalen welke toestel voor jou het meest geschikt is. We verwachten dat je zelf in staat bent om zelfstandig beslissingen te maken, maak bijvoorbeeld gebruikt van de pricewatch. Dit topic gaat op slot.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.