Sinds kort ben ik begonnen met wat simpele dingen modelen in 3ds Max. Ik wil dit voornamelijk gaan gebruiken in filmpjes of motion graphics die ik in After Effects maak. Via verschillende tutorials wordt aangeraden om in .exr formaat te exporteren omdat After Effects dit native aan zou kunnen. Ik loop echter tegen een probleem aan als ik dit formaat importeer in AE. Als ik namelijk de .exr sequence importeer in After Effects, worden de losse .exr bestanden zoals het hoort omgezet naar een filmpje die ik in de timeline van AE kan slepen, maar de kleuren worden niet weergegeven. Het lijkt erop dat er alleen een soort Alpha layer wordt weergegeven van de exr sequence.
Om het een en ander te verduidelijken hier een tweetal plaatjes (deze zijn gemaakt volgens een tutorial van videocopilot.net):
Render window van 3ds Max :
Resultaat in AE:
Heeft iemand enig idee of ik misschien een andere plugin of settings nodig heb voor After Effects of dat er misschien rendersettings in 3ds Max veranderd moeten worden?
De gebruikte software is 3ds Max 2012 en AE CS5.
Om het een en ander te verduidelijken hier een tweetal plaatjes (deze zijn gemaakt volgens een tutorial van videocopilot.net):
Render window van 3ds Max :

Resultaat in AE:

Heeft iemand enig idee of ik misschien een andere plugin of settings nodig heb voor After Effects of dat er misschien rendersettings in 3ds Max veranderd moeten worden?
De gebruikte software is 3ds Max 2012 en AE CS5.