Van de week water bijgevuld in mijn (watergekoelde) PC, maar de slang van de vulopening was losgeraakt en daardoor is er water in de PC terecht gekomen (dit was waarschijnlijk ook de reden dat het waterpijl was gezakt). De PC stond op het moment van bijvullen uit. Later nagekeken wat er nou precies wat er was gebeurd. Het bleek dat er water over de DVD speler was gekomen en de schijf bracket eronder. Voor de rest leek het alsof alles er langs was gesijpeld naar buiten. Achteraf bleek het niet zo te zijn. In ieder geval lijkt het erop dat het water volgens mij niet in de buurt van het mobo is geweest.
Wat ik toen gelijk heb gedaan is de PC drooggemaakt waar dat nodig bleek (o.a met een fohn). De PC een paar uur uit laten staan en toen aangezet. Hij deed het gewoon tot na een paar minuutjes de PC uitsloeg. Sindsdien is hij niet meer aan te krijgen.
Wat heb ik sindsdien gedaan:
Wat me ook is opgevallen dat normaal het mobo een piep geeft als hij aan gaat. De piep heb ik nog niet gehoord sindsdien. Ook wel een beetje logisch natuurlijk, maar het is wel een indicatie hoever het opstarten gaat.
Ik weet het ondertussen niet meer. Ik hoop dat iemand een idee heeft?
Ik ben ten einde raad.
Wat ik toen gelijk heb gedaan is de PC drooggemaakt waar dat nodig bleek (o.a met een fohn). De PC een paar uur uit laten staan en toen aangezet. Hij deed het gewoon tot na een paar minuutjes de PC uitsloeg. Sindsdien is hij niet meer aan te krijgen.
Wat heb ik sindsdien gedaan:
- Alles wat aan die kant onder stroom zat losgehaald en kwam nog wel wat nattigheid tegen in de kabelstekkers, maar ook de SATA aansluiting van een schijf. Daarna ook de schijven anders aangesloten, ook met ander kabels, maar het mocht allemaal niks baten. Niks doet ie.
- Nogmaals de boel geföhnd en weer de pc laten staan om te drogen.
- Alle drie de schijven getest op een andere pc en ze werken probleemloos.
- Bios batterij er 5 minuten uitgehaald zonder resultaat.
- De voeding doorgelust dmv een pennetje en die hij doet het gewoon.
- Ondertussen ook alle stekkers nogmaals aangedrukt.
Wat me ook is opgevallen dat normaal het mobo een piep geeft als hij aan gaat. De piep heb ik nog niet gehoord sindsdien. Ook wel een beetje logisch natuurlijk, maar het is wel een indicatie hoever het opstarten gaat.
Ik weet het ondertussen niet meer. Ik hoop dat iemand een idee heeft?
Ik ben ten einde raad.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.