CD drive word gezien als DVD-RAM na vervangen moederbord

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 17:11
Aangezien het oude mobo kapot ging heb ik deze vervangen door eentje met bijna dezelfde chipset. Opgestart in veilige modus, drivers geinstalleerd, en weer normaal opgestart. Alles werkt perfect, behalve de cd-drive.

In de BIOS wordt hij goed herkend (TSSTCorp dvd-rw), in Apparaatbeheer van windows wordt hij goed herkend (TSSTCorp dvd-rw), in ImgBurn als hij scant op ATAPI devices wordt hij herkend (TSSTCorp DVD-RW), maar in Deze Computer staat DVD-RAM drive (plaats een schijf als je er op dubbelklikt).

Hoogst irritant, maar ik weet niet waar het aan ligt. De UpperFilters/Lowerfilter truc werkt niet want dit staat niet in het register. De CD-drive fixer van hier werkt ook niet. De drive verwijderen en opnieuw laten installeren in apparaatbeheer werkt ook niet.

Ik snap er geen biet meer van. Hij wordt overal herkend, behalve in Deze Computer, en dus kan ik hem niet benaderen. Jumper staat op Master, heb alleen nog wel de oude kabel gebruikt, niet de bijgeleverde IDE kabel. Maar aangezien hij altijd wordt herkend heb ik dat nog niet vervangen (pc staat op afstand, dus vandaar).

Iemand een briljante tip?

Verwijderd

TSSTCorp DVD-RW = DVD-RAM drive

Doe er eens een DVD in, en kijk dan nog eens in Deze Computer

• maarud
Als ik er een schijf in doe dan ziet hij hem niet (plaats een schijf)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 17:09
maarud schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:16:
Als ik er een schijf in doe dan ziet hij hem niet (plaats een schijf)
Heb je uitgesloten dat het aan je drive ligt? Zoja, hoe?

• maarud
Jimster schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:19:
[...]

Heb je uitgesloten dat het aan je drive ligt? Zoja, hoe?
Dat nog niet, had een reserve niet bij me toen ik er was. Dat zal ik binnenkort even doen.

• maarud
Drive blijkt stuk te zijn :)
Pagina: 1