Toon posts:

Sitecom 300N router draadloos internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem met het instellen van een Sitecom 300N router. Deze heb ik aangesloten, maar als ik bijv mijn iphone hiermee wil laten verbinden zegt deze: geen verbinding moegelijk met netwerk 'Sitecom9bb51c'.
Heb mijn (windows) computer via de router met ethernet kabel verbonden. Internet doet het zo prima. ik kan ook de router bereiken op deze pc, via het ip-adres.

Alleen draadloos krijg ik dus niet aan de praat. Heb dit op verschillende apparaten geprobeerd, iphone, imac en android telefoon.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? is de router soms stuk? Ik heb 'm al een keer gereset, dat heeft ook niets geholpen.

Bedankt,
Nienke

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 21:05
Welke 300N router is het precies (type nummer)?

Had laatst hetzelfde probleem met een Sitecom WLR-5000 en die werd teruggeroepen vanwege hardwareproblemen in de geproduceerde serie waaronder de mijne viel... Blijkbaar waren Apple producten en routers uit een bepaalde hardware revisie van deze router geen vrienden van elkaar..

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:03

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Heb je het WIFI gedeelte wel aangezet en zo ja ziet de iphone het netwerk wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Slashx op 04-12-2011 23:05 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Topicstarter
het typenummer is:WL-351 UP v1 002

het probleem is niet dat de wireless niet detecteerbaar is, dat is ie namelijk wel. Het lukt alleen niet om te verbinden. En dit gebeurt ook met android apparaten, dus niet alleen met apple.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 21:05
Heb je toevallig UPC internet met een 1-poorts Cisco modem? Zo ja, dan even je modem een reset geven, wachten tot deze helemaal is opgestart, dan je router aansluiten / aanzetten en kijken of het aanmelden van nieuwe clients via wifi wel wil werken.

Anders even het mac-adres van je vaste (met kabel aangesloten) pc klonen en de router een herstart geven.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

lordsnow

I know nothing

Op een computer die verbonden is met deze router:
1. open de webpagina http://192.168.0.1
2. inloggen kan met admin/admin

3. (optioneel) welke firmware (runtime/bootcode) versie heeft je router? De laatste die beschikbaar is is versie 1.5:
http://www.sitecom.com/support-product/productid/756#drivers
Als je een snelle internetverbinding hebt, en je firmware versie is 1.3 of ouder dan is het raadzaam deze bij te werken

4.klik op Wireless Settings
5. open tab WPS, en schakel dit uit
6. open tab Security, wijzig WPA2(AES) naar WPA(TKIP) en verander tevens het wachtwoord
7. open tab Basic, wijzig de naam van je netwerk (SSID) en de frequentie waar je router op uitzendt (de Channel)

Elke wijziging moet je natuurlijk wel toepassen (Apply) elke keer.

Naderhand op de iPhone opnieuw draadloos verbinding maken met je 'nieuwe' netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, dit heeft geholpen. het duurde even voor ik dit uit kon proberen, was namelijk het netwerk van mijn ouders :-)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:56:
Bedankt voor je reactie, dit heeft geholpen. het duurde even voor ik dit uit kon proberen, was namelijk het netwerk van mijn ouders :-)
Mooi om te horen dat het probleem is verholpen :)

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12 10:44
Ik heb gisteren een sitecoom 300n x5 gekocht.Oude netgear router eruit gedaan.Me vrouw haalde 2 meter van dat ding af 78 Mbit.als ik aan het downloaden was,liep youtube op de laptop vast en begon ie steeds te bufferen.Tevens werd me gigabit netwerk traag Heb de nieuwe router weer terug in de doos gedaan en de oude router aangesloten.Met die oude router gaat het 10x beter en zijn er geen problemen.Dus de winkel krijgt dat ding terug.Ik dacht dat het wel iets was,maar calt me erg tegen.Volgens mij kan de interne processor er niet goed mee overweg
Pagina: 1